W Genewie debiutuje Ferrari F8 Tributo. Zastąpi 488 GTB

Ferrari właśnie opublikowało zapowiedź swojej wyczekiwanej genewskiej premiery. Mowa o następcy 488 GTB, który będzie nosił dumną nazwę F8 Tributo. Choć marka mówi, że to nowy model, zaskakująco dużo elementów współdzieli z innymi przedstawicielami firmy z Maranello.

Do napędu Ferrari F8 Tributo posłużył podwójnie doładowany silnik V8 o objętości skokowej 3,9 litra. Jednostka może się pochwalić potężną mocą 710 KM i maksymalnym momentem obrotowym 770 Nm, dostępnym od 3250 obr./min. Choć Ferrari nie mówi tego oficjalnie, to bardzo zbliżona specyfikacja do modelu 488 Pista. Różnica tkwi tylko w tym, że w Piście taki sam moment obrotowy „wstaje” nieco wcześniej – przy trzech tysiącach obrotów.

Dobry wzorzec

Ferrari F8 Tributo bazuje na platformie 488 GTB, ale jest lżejsze od niego o 40 kilogramów. Choć marka mówi, że to zupełnie nowy model, można go raczej rozpatrywać jako facelifting poprzednika. Oczywiście pojawiły się nowe horyzontalne reflektory, nad którymi znajdziemy dodatkowe wloty powietrza chłodzące hamulce. Nowy pakiet aerodynamiczny bazujący na torowych, włoskich bestiach, poprawił aerodynamikę o 10 proc. a siłę docisku – o 15 proc.

Ferrari F8 TributoFerrari F8 Tributo Ferrari

Włoska katapulta

F8 Tributo „na sucho” waży 1330 kilogramów, jest zatem o 50 kilogramów cięższe od 488 Pista z  którym dzieli układ przeniesienia napędu (7-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia automatyczna). Dodatkowy balast odbywa się kosztem minimalnie gorszego przyspieszenia, choć słowo „gorsze” brzmi dziwnie w odniesieniu do 2,9 s do setki. Przyspieszenie do 200 km/h trwa tylko 7,8 s, a maksymalna prędkość wynosi 340 km/h.

Ferrari F8 Tributo po raz pierwszy zostanie zaprezentowane 6 marca podczas salonu samochodowego w Genewie.

Ferrari F8 TributoFerrari F8 Tributo Ferrari

Więcej o:
Komentarze (30)
W Genewie debiutuje Ferrari F8 Tributo. Zastąpi 488 GTB
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • remo29

    Oceniono 17 razy 15

    Przeczytałem "Przyspieszenie trwa tylko 7,8 s" i pomyślałem, że w końcu mam furę szybką prawie jak Ferrari. A potem zobaczyłem, że chodzi o 200 km/h i zapłakałem...
    ;)

  • Gość: leopold

    Oceniono 8 razy 6

    "Choć marka mówi, że to nowy model, zaskakująco dużo elementów współdzieli z innymi przedstawicielami firmy z Maranello."
    "Dodatkowy balast odbywa się kosztem minimalnie gorszego przyspieszenia"
    Ja bardzo grzecznie chciałbym spytać, w której klasie szkoły podstawowej szanowna Autorka zakończyła swoją edukację?

  • sonix24

    Oceniono 7 razy 5

    Ponieważ panuje powszechna moda na torbo, w tym biturbo, więc ja przeczytałem: Ferrari f8
    TRITURBO. I pomyślałem, że już dwie turbiny to za mało, trzeba trzecią. I wtedy doczytałem, że to TRIBUTO :)
    Przez te szaleństwo z uturbianiem człowiekowi już się litery przestawiają :)

  • occam

    Oceniono 2 razy 2

    Droga redakcjo. Proszę szanownego ojca Zuzi o zabranie Zuzi klawiatury, bo jest masakra.

  • occam

    Oceniono 2 razy 2

    "Dodatkowy balast odbywa się kosztem minimalnie gorszego przyspieszenia"

    Co k***a?

  • Gość: Przem

    0

    Do tego pana z wysokiej klasy Bentleya. No to powiedz mi gdzie ostatnio tą klasę widać w Bentleyu- w Bentaydze która wygladą na żywo jak sraka nie samochód, czy może w limitowanym GT3-R , jak elegancki ganirtur z naszywką adidas na plecach? 2,5 tony max km/h 276? Klasa ?niby gdzie? buahaha. Ferrari zawsze eleganckie - niczego nie udaje. To jest klasa sama w sobie.

  • aulopora

    0

    A kiedy Ferrari zaprojektuje auto dla Suwerena? Takie dla ludu, konkurencyjne dla uzywanego paska i polizingowej oktawii?

  • Gość: asdf

    0

    Czy w cenie jest hak i bagaznik dachowy?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX