Polestar 2 - czas na sportowego elektryka

Filip Trusz
Polestar rozpoczął swoją samodzielną karierę od hybrydy ładowanej z gniazdka. Drugi projekt to stuprocentowy elektryk. Co już wiemy o Polestarze 2?

Polestar 2 został zbudowany na platformie CMA, którą Volvo i jego chiński właściciel wykorzystują w swoich nowych samochodach. Z niedawnych premier na opracowanej w Szwecji platformie możemy wymienić choćby Volvo XC40 i Lynk&Co 01.

Polestar 2 to samochód czysto elektryczny o imponujących parametrach. Dwa silniki elektryczne łącznie dostarczają 402 KM mocy i 660 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pojemność akumulatorów to 78 kWh, co ma pozwolić na pokonanie 500 km na jednym ładowaniu. Zasięg liczony jest według WLTP.

Przyspieszenie do 100 km/h ma być kwestią niecałych 5 sekund. Niektóre źródła mówią, że będzie to 4,7 s.

Polestar 2Polestar 2 fot. Polestar

Dostępna ma być także odmiana Performance, która nie będzie ingerowała w moc silników, ale dostosuje auto do sportowej jazdy. Mowa m.in. o hamulcach Brembo, 20-calowych felgach i nowym zawieszeniu z amortyzatorami Ohlins. Bardziej sportową odmianę Polestara 2 rozpoznamy we wnętrzu po złotych pasach bezpieczeństwa.

Polestar 2Polestar 2 fot. Polestar

Wnętrze Polestara dobrze znamy z modelu 1 i nowych Volvo. A przynajmniej ogólny pomysł na kabinę, bo w Polestarze 2 zauważymy kilka zmian. Z pewnością największą jest nowy, 11-calowy tablet wkomponowany w konsolę centralną. Polestar 2 to pierwszy samochód koncernu, który korzysta z nowego systemu multimedialnego, który został opracowany na Androidzie i oferuje bardzo szeroką integrację z usługami Google.

Oficjalna prezentacja Polestara 2 odbędzie się w przyszłym tygodniu w Genewie.

Produkcja ma się rozpocząć na początku 2020 r.. W pierwszej kolejności elektryk trafi do Chin, USA, Kanady, Belgii, Niemiec, Holandii, Szwecji i Zjednoczonego Królestwa.

Polestar 2Polestar 2 fot. Polestar

Ile Polestar 2 będzie kosztował? Docelowo 39 900 euro (cena z niemieckiego rynku), ale przez pierwszy rok w ofercie będzie tylko bardzo bogato wyposażona wersja Launch Edition, którą wyceniono na 59 900 euro.

Na polskie ceny będziemy musieli poczekać.

Więcej o:
Komentarze (10)
Polestar 2 - czas na sportowego elektryka
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Franio 2019

    Oceniono 8 razy 2

    Po przeczytaniu tytułu zacząłem się zastanawiać czy już ktoś błyskotliwie zauważył, że nie Szewdzi tylko Chińczycy . Nie zawiodłem sie na mądrości naszego narodu.

  • zycietowiecej

    Oceniono 6 razy 2

    Dobrze, że robią konkurencje Dla Tesli i innych- elektyki powinny byc tańsze w przysłosci. życzę volvo Powodzenia. polecam wyjątkowy artykuł: "Ale Auto!" na; ZycieToWiecej

  • Gość: SKF

    0

    Samochody elektryczne zapowiadaja sie zupelnie inaczej niz wszyscy przewidywali. Poniewaz moc jest ograniczona przez baterie a motory elektryczne maja bardzo duza gestosc mocy, kazdy elektryczny samochod o zasiegu ~500 km bedzie mial 400 KM mocy. To naprawde duzo.

  • piotrt707

    Oceniono 2 razy 0

    Chnole

  • keram2225

    0

    w Niemczech 39 900 Euro, czyli 171 570 PLN. U nas bedzie min 250 000 PLN (a raczej blizej 300 000 PLN)

  • montagnes44

    Oceniono 8 razy 0

    Raczej Chińczycy niż Szwedzi.

  • Gość: PP

    Oceniono 2 razy 0

    Dezajn rozczarowuje :- /
    Jakieś takie (rodzinne) podobieństwo z Geely.

  • Gość: ra12

    Oceniono 12 razy -2

    Jacy szwedzi? Chyba chińczycy!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX