W Koninie trwają testy hybrydowego autobusu Volvo

W dużych miastach coraz częściej możemy spotkać hybrydowe autobusy. Taki napęd pozwala zmniejszyć emisję substancji spalin, a tym samym poprawić jakość powietrza. W Koninie właśnie rozpoczęły się testy hybrydowego autobusu Volvo 7900 Hybrid.

Skandynawia poważnie podchodzi do kwestii ekologii – właśnie tam znajdziemy najwięcej samochodów hybrydowych w Europie. Nie dziwi więc fakt, że Szwedzi stawiają na zelektryfikowany transport miejski. W Polsce też znajdziemy wiele autobusów z napędem elektrycznym lub hybrydowym.

Zobacz wideo

Duże natężenie ruchu, zatłoczone miasta i zanieczyszczenie powietrza, to poważne problemy, z którymi zmaga się niemal każde większe miasto na świecie. Biuro Radcy Handlowego Ambasady Szwecji w Polsce podjęło więc inicjatywę promującą zrównoważony sposób zarządzania transportem miejskim w naszym kraju. Jak ustalił portal Automotive Suppliers, hybrydowy autobus Volvo 7900 Hybrid właśnie trafił do floty transportu miejskiego w Koninie. Mieszkańcy będą mogli nim podróżować w dniach 25 - 28 lutego.

Samorząd Konina stawia na ekologię, na nowoczesny transport. Takie projekty chcemy realizować m.in. w ramach klastra „Zielona Energia Konin”. Dlatego jest to dobry moment, by pokazać praktyki dotyczące zrównoważonego, opartego na ekologii transportu, stosowane w innych wysoko rozwiniętych krajach, a takim jest właśnie Szwecja. Jesteśmy nastawieni na wymianę taboru na nowoczesny – taki, który nie emituje spalin bądź robi to w bardzo ograniczony sposób. Docelowo jednak chcemy wprowadzić transport zeroemisyjny, czyli elektryczny bądź też oparty na ogniwach paliwowych – na zasilaniu wodorem bądź CNG

– wyjaśnił Piotr Korytkowski, prezydent Konina.       

Hybrydowe Volvo

Autobus Volvo 7900 Hybrid został zaprojektowany przez polskich inżynierów, a powstał we wrocławskiej fabryce szwedzkiego producenta. Model ten posiada na pokładzie akumulatory, silnik elektryczny i mały silnik wysokoprężny. Układ odzyskiwania energii z hamowania doładowuje baterie podczas jazdy, a jedynie na napędzie elektrycznym autobus może przejechać nawet kilkaset metrów. Przydaje się to szczególnie przy niskich prędkościach, podczas zatrzymywania się lub odjeżdżania z przystanku. Powyżej prędkości 20 km/h do akcji wkracza silnik diesla.

Volvo 7900 HybridVolvo 7900 Hybrid Volvo

Hybrydowy autobus zużywa około 30-40 proc. mniej paliwa od pojazdów z konwencjonalnym napędem, a emisja substancji szkodliwych do atmosfery jest ograniczona o nawet 40-50 proc. Seryjna produkcja autobusu hybrydowego Volvo 7900 Hybrid rozpoczęła się w 2010 roku. Marka obecnie oferuje pełną gamę hybrydowych autobusów, a nawet model w pełni elektryczny (Volvo 7900 Electric).

Elektryfikacja polskiego transportu miejskiego

Elektryczne i hybrydowe autobusy marki Volvo jeżdżą już po wielu miastach w całej Polsce. Spotkamy je m.in., w Inowrocławiu (8 elektrycznych i 8 elektryczno-hybrydowych), Grudziądzu (7 elektryczno-hybrydowych), Białymstoku (4 hybrydowe), Ełku (6 hybrydowych), Krośnie (11 hybrydowych), Jeleniej Górze (3 hybrydowe), Krakowie (12 hybrydowych – przegubowych), Kędzierzynie-Koźlu (1 hybrydowy) oraz w Lesznie (8 hybryd). Volvo sprzedało na całym świecie ponad 4000 zelektryfikowanych autobusów.

Volvo 7900 HybridVolvo 7900 Hybrid Volvo

Więcej o:
Copyright © Agora SA