Volvo XC90 po faceliftingu. Największy szwedzki SUV z systemem KERS

Volvo XC90 to flagowy okręt szwedzkiej marki. Nowa generacja zadebiutowała pięć lat temu i choć wcale się nie zestarzała, właśnie przyszedł czas na facelifting. Auto otrzyma nowe silniki z systemem KERS, znanym m.in. z Formuły 1.

Z faceliftingami marki muszą postępować ostrożnie. Motoryzacyjna historia notuje sporo przypadków, w których wersja „po” była, delikatnie mówiąc, gorsza od wersji „przed”. Volvo przez lata słynęło z zachowawczej stylistyki, dlatego premiera futurystycznego (na tamte czasy) Volvo XC90 narobiła niemałego zamieszania. Do faceliftingu swojego flagowca Szwedzi podeszli jednak ostrożnie – w myśl zasady, że lepsze jest wrogiem dobrego, poprawili jedynie to, co wymagało modernizacji. W efekcie nowe XC90 otrzymało bardzo subtelne zmiany stylistyczne – odświeżono osłonę chłodnicy i delikatnie przekonstruowano przednie reflektory. W katalogu zagościły nowe wzory felg aluminiowych i nowa paleta kolorów nadwozia. I wizualnie to by było na tyle.

Zobacz wideo

Energia z hamowania

Zdecydowanie więcej dzieje się tam, gdzie ludzkie oko nie sięga (przynajmniej bez otwarcia maski). W odświeżonym Volvo XC90 zadebiutują nowe silniki o oznaczeniu B, które będą wspierane systemem KERS, czyli hamowania rekuperacyjnego. Wszystko dzięki nowym hamulcom by-wire, które będą doładowywać akumulatory podczas hamowania.

5, 6 czy 7 miejsc?

W odświeżonym XC90 pojawi się zasadnicza zmiana konfiguracji siedzeń. Do tej pory największy model szwedzkiego producenta występował w odmianie pięcio- i siedmioosobowej. Teraz dostępny będzie także sześcioosobowy wariant Excellence – w drugim i trzecim rzędzie siedzeń znajdziemy po dwa niezależne fotele.

Volvo XC90 2019Volvo XC90 2019 Volvo

Jeszcze bezpieczniej

Od lat Volvo ma opinię jednych z najbezpieczniejszych samochodów na rynku. By to podtrzymać, marka wprowadziła kilka nowych systemów, które jeszcze skuteczniej mają chronić kierowcę i pasażerów. Inżynierowie dopracowali przednie oświetlenie stosując nową matrycę LED, która ma zapewnić jeszcze lepsze oświetlenie drogi po zmroku. Z modelu V60 zaczerpnięto układ Oncoming Lane Mitigation, który przy prędkościach od 60 do 140 km/h pomaga w uniknięciu zderzenia czołowego. Dopracowano także układ autonomicznego hamowania, który ma jeszcze lepiej wykrywać rowerzystów, pieszych i duże zwierzęta a w razie krytycznej sytuacji korzysta ze wszystkich czujników ruchu i samoczynnie zatrzymuje samochód.

Volvo XC90 2019Volvo XC90 2019 Volvo

Więcej o:
Copyright © Agora SA