Volkswagen Multivan po faceliftingu - wersja 6.1 z nową technologią

Czasy w których Volkswagen Transporter uznawany był za nudnego "dostawczaka" dawno minęły. Dowodem tego jest nie tylko poprzednia generacja, ale także najnowsza odsłona wszystkich trzech odmian tego modelu. Lifting oznaczony jako T6.1 przyniósł dużo zmian nie tylko stylistycznych, ale i technologicznych.

Volkswagen Transporter, Caravelle i Multivan to „trojaczki” bazujące na tej samej konstrukcji. Pierwszy z nich jest autem typowo użytkowym, Caravelle to odmiana wieloosobowa, a w Multivanie znajdziemy powiew luksusu. To właśnie tę ostatnią wersję właśnie zaprezentował niemiecki koncern.

Śladami Arteona

Stylistycznie nowy Volkswagen Multivan zmienił się już na pierwszy rzut oka. Front upodobniono do Arteona, który stał się nowym wzorem stylistycznym marki. Powiększono grill i scalono go z LED-owymi światłami, przez co niemiecki bus wygląda dużo nowocześniej. Diodowe oświetlenie pojawiło się również z tyłu, w nowoopracowanych reflektorach LED. W katalogu nie zabraknie nowych wzorów felg aluminiowych i niespotykanych dotąd kolorów nadwozia.

Zmiany techniczne

Podczas faceliftingów producenci z reguły ograniczają się do części „face” – zmienią reflektory, lekko przemodelują zderzaki i już chwalą się nowym modelem. Volkswagen jednak mocniej podłubał przy Transporterze T6. Wersja T6.1 otrzymała elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, zastępując tradycyjny układ hydrauliczny. Dzięki temu manewrowanie i panowanie nad autem przy większych prędkościach ma być łatwiejsze i bardziej intuicyjne. Cyfryzacja umożliwiła także sprzęgnięcie z układem kierowniczych ciekawych systemów bezpieczeństwa, m.in. Cross Wind Assist (system kontrujący reakcje auta na boczne podmuchy wiatru), Lane Assist (asystent utrzymywania pasa ruchu), Park Assist (system wspomagający parkowanie), Rear View Assist, Trailer Assist (wspomaganie manewrowania z przyczepą), Side Protection oraz kamerę czytającą znaki drogowe.

Volkswagen Multivan 6.1Volkswagen Multivan 6.1 Volkswagen

Niemiecka cyfryzacja

Również we wnętrzu zaszło sporo zmian. Główna z nich od razu rzuci się kierowcy w oczy – mowa o cyfrowej tablicy zegarów. Active Info Display to rozwiązanie znane już z niemal wszystkich modeli Volkswagena. Nie dziwi więc fakt, że trafiło też do wieloosobowego busa.

Diesel i... elektryk!

Pod maskę najnowszej odsłony Volkswagena Multivana trafi znany silnik 2.0 TDI w kilku wariantach mocy – od 90 do 200 KM. Co ciekawe, producent zapowiedział też wersje elektryczne: e-Transporter i e-Caravelle. Ich przygotowaniem zajęła się firma ABT a auta korzystają z silnika elektrycznego o mocy 112 KM i baterii o pojemności 77,6 kWh, co pozwoli przejechać do 400 km (wg cyklu NEDC).

Volkswagen Multivan 6.1Volkswagen Multivan 6.1 Volkswagen

Więcej o: