Najmocniejszy układ hybrydowy otrzyma oczywiście flagowe, przedłużone Audi A8. Hybryda ładowana z gniazdka będzie się ukrywać pod oznaczeniem A8 L 60 TFSI e quatrro.
W limuzynie elektryczny motor ma współpracować z benzynowym silnikiem 3.0 V6 i 8-stopniowym automatem Tiptronic. Łączna moc układu to 443 KM przy 699 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pojemność baterii to 14,1 kWh i pozwolą przejechać na samym prądzie 40 km.
Hybrydy Audi fot. Audi
W Genewie zadebiutuje także układ hybrydowy, który został oznaczony jako 50 TFSI e comfort. Tutaj kierowca będzie miał do dyspozycji 295 KM mocy i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Skrzynia to dwusprzęgłowy automat. Identyczne jak w A8 L 60 TFSI e quattro baterie mają pozwolić na ten sam zasięg na elektryku, czyli ok. 40 km.
Audi przywiezie do Genewy 3 modele z tym układem:
Ceny i wyposażenie nowych wersji poznamy bliżej rynkowej premiery. Wszystkie auta powinny wejść do sprzedaży jeszcze w tym roku.