Nowy Peugeot 208 - to może być najjaśniejsza mała gwiazda Genewy

Filip Trusz
Nowy Peugeot 208 będzie gwiazdą zbliżających się targów w Genewie, a na pewno będzie jednym z najciekawszych małych aut, jakie zobaczymy w Szwajcarii. Co już o nim wiemy?

Nowy Peugeot 208 będzie zbudowany na platformie CMP, dzięki czemu udało się obniżyć wagę nowej generacji o 30 kg. Nie znamy jeszcze dokładnych wymiarów nowego Peugeota 208, ale Francuzi chwalą się, że CMP to także lepsze wyciszenie, mniejsze wibracje i lepsze prowadzenie.

Silniki nowego Peugeota 208 nie będą dla nikogo zaskoczeniem. Po benzynowej stronie mocy znajdziemy 1.2 PureTech w trzech wersjach: 75 KM (5 biegowa skrzynia), 100 KM (6 biegowa skrzynia lub nowy automat o 8 przełożeniach) oraz topowe 130 KM, które będzie dostępne tylko z automatem Aisin. Silnik wysokoprężny będzie miał 1.5 litra pojemności, parowany będzie z ręczną, sześciobiegową skrzynią biegów i na razie potwierdzono tylko 100-konną odmianę tej jednostki.

Peugeot 208 2019Peugeot 208 2019 fot. Peugeot

Peugeot e-208 - mały elektryk

Chyba najważniejszą nowością w nowej generacji Peugeota 208 będzie pojawienie się w ofercie wersji e-208. To maluch o napędzie czysto elektrycznym. Silnik ma mieć 136 KM mocy i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Baterie o pojemności 50 kWh pozwolą przejechać nawet 340 km na jednym ładowaniu (zasięg mierzony wg normy WLTP). Peugeot e-208 będzie obsługiwał szybkie ładowarki 100 kW, dzięki czemu naładowanie baterii od 0 do 80 proc. ma zająć 30 minut.

Elektryczny Peugeot 208 ma się rozpędzać do 100 km/h w 8,1 s.

Peugeot 208 2019Peugeot 208 2019 fot. Peugeot

Maluch podpatruje Peugeota 508

Nowy Peugeot 208 wyraźnie zapatrzył się na swojego większego brata i czerpie od niego garściami nie tylko w przypadku wyglądu nadwozia. Peugeot 508 zapoczątkował nowy język stylistyczny francuskiej marki, a 208 podąża tym tropem. Na zdjęciach w naszej galerii możecie obejrzeć małego Peugeota w wersji e-208 (niebieski) oraz w usportowionej GT-Line (żółty).

Również we wnętrzu zauważymy inspiracje większymi modelami Peugeota. Na pokładzie nowego 208 zadebiutuje najnowsza wersja tzw. Peugeot i-Cockpit, projektu kabiny z małą, umieszczoną bardzo nisko kierownicą, zegarami nad nią (nie tylko analogowymi, ale także pełnoprawnym wirtualnym kokpitem) i dużym ekranem dotykowym systemu multimedialnego. Pod ekranem znajdziemy przyciski do wygodniejszego sterowania najważniejszymi funkcjami auta.

Peugeot 208 2019Peugeot 208 2019 fot./ Peugeot

Peugeot obiecuje także znacznie lepsze materiały wykończeniowe wnętrza, zwłaszcza w wyższych wersjach wyposażenia. Imponować ma także długa lista systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy. Na wyposażeniu ma nie zabraknąć asystenta parkowania, adaptacyjnego tempomatu, systemu wykrywania przeszkód przed pojazdem z funkcją awaryjnego hamowania, systemów pomagających utrzymać auto w pasie ruchu, ostrzegających o pojazdach w martwym polu, monitorowania zmęczenia kierowcy czy rozpoznawanie znaków.

Peugeot 208 2019Peugeot 208 2019 fot. Peugeot

Nowego Peugeota 208 zobaczymy już na początku marca podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Francuzi zaczną zbierać zamówienia pod koniec marca, a pierwsze auta na drogach powinny pojawiać się na przełomie lata i jesieni.

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Agora SA