Nowe Audi SQ5 - pod maską wysokoprężne V6 o mocy 347 KM i 700 Nm

Filip Trusz
Nowe Audi SQ5 będzie miało pod maską mocnego, trzylitrowego diesla V6. SUV z Ingolstadt ma imponować osiągami i prowadzeniem, a przy tym nie zapomnieć o żadnej z zalet zwykłego Q5.

Przy opisie nowego Audi SQ5 nie sposób nie zacząć od silnika. Pod maskę SUV-a klasy średniej inżynierowie wsadzili zoptymalizowany silnik 3.0 V6 TDI. Audi podkreśla, że został on dopracowany pod kątem uzyskiwania maksymalnej mocy i maksymalnej wydajności. Nowe Audi SQ5 będzie miało 347 KM mocy i aż 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który ma być dostępny w zakresie 2500-3100 obr./min.

Nowe Audi SQ5 będzie tzw. miękką hybrydą (instalacja 48V), co ma obniżyć zużycie paliwa o ok. 0,7 l/100 km. Znamy tę technologię z najnowszych, większych modeli Audi.

Audi SQ5 2019Audi SQ5 2019 fot. Audi

Osiągi i zużycie paliwa nowego Audi SQ5:

  • Przyspieszenie od 0 do "prędkości autostradowej" - 5,1 s (możemy podejrzewać, że w ten wyszukany sposób Audi postanowiło podać przyspieszenie do tradycyjnych 100 km/h)
  • Prędkość maksymalna - 250 km/h
  • Średnie zużycie paliwa - 7,6 - 7,2 l/100 km
  • Emisja CO2 - 199 - 189 g/km

Standardem w nowym Audi SQ5 będzie ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic. Jej niższe biegi charakteryzują się krótkimi, sportowymi przełożeniami, a dłuższe biegi wyższe pozwalają obniżyć liczbę obrotów i spalanie paliwa.

Audi SQ5 2019Audi SQ5 2019 fot. Audi

Bez żadnych dopłat kierowca otrzyma oczywiście także napęd quattro. To stały napęd na cztery koła. W normalnych warunkach drogowych samoblokujący się centralny mechanizm różnicowy rozdziela moment obrotowy między kołami przedniej i tylnej osi w stosunku 40:60. Gdy czujniki systemu wykryją poślizg, większa część momentu przekierowywana jest na oś z lepszą trakcją. W zależności od sytuacji drogowej, na oś przednią może zostać przekierowane 70 proc. momentu, a na oś tylną nawet 85 proc. momentu.

Nowe Audi SQ5 po zaznaczeniu odpowiedniej opcji będzie miało sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi. W porównaniu ze zwykłym Q5, SQ5 ma obniżone o 30 mm zawieszenie. Całe zawieszenie, hamulce oraz układ kierowniczy zostały przeprojektowane z myślą o sportowej jeździe. W opcjach znajdziemy adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne.

Audi SQ5 2019Audi SQ5 2019 fot. Audi

Audi SQ5 ma nie zapomnieć o żadnej z zalet słabszych odmian Q5, a więc praktyczności, uniwersalności i przestronności. Bagażnik sportowego SUV-a pomieści 550 l, a po złożeniu tylnej kanapy - 1550 l. SQ5 będzie także naszpikowane najnowszymi systemami bezpieczeństwa z pakietu pre sense oraz technicznymi nowinkami pokroju nowego systemu multimedialnego MMI czy wirtualnego kokpitu. Jeżeli chodzi o wyposażenie, to SQ5 będzie mogło być wyposażone we wszystko, co w nowym Q5 najlepsze. Kierowcę ograniczać będzie tylko portfel.

Wersja S to także agresywniejszy wygląd nadwozia i garść sportowych akcentów w kabinie. Różnice zobaczycie na zdjęciach, które zamieszczamy w galerii. Znajdziecie tam wszystkie dotąd opublikowane zdjęcia topowego Audi Q5.

Audi SQ5 2019Audi SQ5 2019 fot. Audi

Kiedy nowe Audi SQ5 wejdzie do sprzedaży? Na razie znamy szczegóły niemieckiego rynku - "lato" i "wyjściowo 67 750 euro". Na polski cennik musimy jeszcze poczekać.

Więcej o: