Kto wybuduje dalszy ciąg autostrady A1? Chętnych nie brakuje

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad właśnie otworzyła oferty w przetargu na zaprojektowanie i wykonanie autostrady A1 na odcinku węzeł Piotrków Trybunalski Południe i węzeł Kamieńsk. Fragment o długości 24,2 km to ostatni odcinek pomiędzy Tuszynem a Częstochową na który nie zawarto jeszcze umowy z wykonawcą.

Do tej pory zgłosiło się pięć firm, skłonnych rozbudować autostradę A1. Najniższa z nich opiewa na 857 mln zł, a najwyższa – na ponad 1,5 mld zł. Komisja przetargowa bada oferty, a wybór najkorzystniejszej oferty planujemy ogłosić w kwietniu br.

Zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie, uzyskanie stosownych decyzji administracyjnych i zrealizowanie inwestycji. W miejscu obecnych dwóch pasów ruchu w każdym kierunku, pojawią się po trzy pasy dla każdej jezdni. Znikną jednopoziomowe skrzyżowania, a w miejscach połączenia autostrady A1 z najważniejszymi szlakami regionu pojawią się węzły bezkolizyjne. Nawierzchnia przyszłej A1 będzie wykonana z betonu cementowego, co znacznie podniesie jej trwałość.

Autostradą do Częstochowy

A1 od Tuszyna do obwodnicy Częstochowy będzie miała ok. 81 km, łączny koszt realizacji to ok. 3,7 mld zł (w tym m.in.: prace budowlane, odszkodowania za nieruchomości, nadzór).

Trasa została podzielona na 5 odcinków realizacyjnych:

  • Odcinek A: węzeł Tuszyn – węzeł Piotrków Trybunalski Południe, długość ok. 15,9 km.;
  • Odcinek B: węzeł Piotrków Trybunalski Południe – Kamieńsk, ok. 24,2 km;
  • Odcinek C: Kamieńsk – Radomsko, ok. 16,7 km;
  • Odcinek D: Radomsko – granica województwa, ok. 7 km;
  • Odcinek E: granica województwa łódzkiego – węzeł Częstochowa Północ, ok. 16,9 km.

Autostrada A1Autostrada A1 GDDKiA

Więcej o: