Nowy Ford Focus ST - z większym silnikiem 2.3 EcoBoost o mocy 280 KM

Nowy Ford Focus ST zamiast dwulitrowego silnika otrzyma jednostkę 2.3 EcoBoost. Nowy hot hatch przełamie granicę 6 sekund w sprincie do 100 km/h.

Nowy Ford Focus ST będzie miał o 12 proc. więcej mocy i o 17 proc. momentu obrotowego od poprzednika. Ford zdecydował się na włożenie pod maskę większej jednostki napędowej - poprzednik miał dwulitrowy silnik, nowy Focus ST otrzymał 2.3 EcoBoost. Moc to 276 KM przy 5000 obr./min oraz 420 Nm w zakresie 3000-4000 obr./min.

Ford chwali się, że hot hatch będzie się rozpędzał do 100 km/h w mniej niż 6 sekund, a silnik będzie dostarczał moc natychmiastowo. Doświadczenia w jak najszybszej reakcji jednostki na wciśnięcie pedału gazu Ford Performance czerpał m.in. z Forda GT oraz F-150 Raptor. Nowy Focus ST będzie także wyposażony w eLSD, czyli elektroniczną szperę.

Ford Focus ST 2019Ford Focus ST 2019 fot. Ford

W ofercie znajdzie się także wysokoprężny Ford Focus ST z silnikiem 2.0 EcoBlue. Diesel dostarczy 187 KM mocy przy 3500 obr./min oraz 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego w zakresie 2000-3000 obr/min.

Obydwa silniki będą w standardzie parowane z ręczną, 6-biegową skrzynią. 7-stopniowy automat dostępny będzie za dodatkową dopłatą. Wraz z automatem otrzymamy łopatki przy kierownicy oraz system Adaptive Shift Scheduling, który uczy się stylu jazdy kierowcy i dostosowuje do niego zmiany biegów.

Ford Focus ST 2019Ford Focus ST 2019 fot. Ford

Ford zapowiada, że nowy Focus ST to nie tylko mocniejsze silniki, ale także kompleksowy pakiet modyfikacji. Kompakt jest obniżony o 10 mm, a układ kierowniczy, zawieszenie i hamulce dostosowano z myślą o szybkiej, sportowej jeździe. Focusa ST rozpoznamy po agresywniejsze stylistyce, a w środku po aluminiowych dodatkach, sportowej kierownicy i fotelach Recaro.

Nowy Ford Focus ST będzie dostępny jako hatchback i kombi.

Więcej o: