Które modele zyskują najbardziej w Polsce? Porównujemy styczeń 2019 r. do stycznia 2018 r.

Filip Trusz
Największymi wzrostami sprzedaży mogą się pochwalić samochody grupy Volkswagen, dwa modele Mazdy oraz najtańsze auta Dacii. Nieźle radzą sobie także dwa SUV-y z Korei.

Zdecydowanie najwięcej powodów do zadowolenia ma Volkswagen. Kompaktowy SUV z Wolfsburga, model Tiguan, poprawił się aż o 512 zarejestrowanych aut. To najlepszy wynik ze wszystkich samochodów sprzedawanych w Polsce. Równie dobrze poczyna sobie miejskie Polo - nowa generacja najwyraźniej przypadła Polakom do gustu, bo Polo zanotowało wzrost sprzedaży o 492 egzemplarze. Podium zamyka budżetowa Dacia Sandero.

Na polskim rynku możemy zauważyć wyraźny wzrost zainteresowania crossoverami i SUV-ami. Na liście piętnastu aut, które w styczniu 2019 r. w porównaniu ze styczniem zeszłego roku najbardziej poprawiły swoje wyniki znajdziemy aż 10 crossoverów. To VW Tiguan, Skoda Karoq, Mazda CX-3, Hyundai Tucson, Kia Sportage, Ford EcoSport, Mercedes GLC Coupe, Citroen C3 Aircross, BMW X3 oraz Kia Stonic.

W poniższym zestawieniu na 12. miejscu znalazł się Peugeot Rifter, W tym miejscu warto zaznaczyć, że rok temu francuski kombivan nie był jeszcze dostępny w sprzedaży.

Kto zyskuje najbardziej? Styczeń 2019 r. do stycznia 2018 r.

  1. Volkswagen Tiguan: 983 | +512 egzemplarzy
  2. Volkswagen Polo: 715 | +492
  3. Dacia Sandero: 819 | +311
  4. Skoda Karoq: 347 | +199
  5. Mazda CX-3: 474 | +181
  6. Hyundai Tucson: 988 | +167
  7. Kia Sportage: 814 | +166
  8. Mazda6: 350 | +163
  9. Dacia Lodgy: 425 | +161
  10. Ford EcoSport: 202 | +158
  11. Mercedes GLC Coupe: 273 | +156
  12. Peugeot Rifter: 150 | +150 (rynkowa nowość)
  13. Citroen C3 Aircross: 195 | +149
  14. BMW X3: 235 | +147
  15. Kia Stonic: 292 | +142

Pełne zestawienie znajdzie na stronie Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR w tym miejscu.

Czy wiesz jak prawidłowo włączać się do ruchu? Dzięki tym zasadom, każdemu będzie jeździć się wygodniej

Na zdjęciach widzicie Tiguana w nowej wersji Offroad, o której więcej przeczytacie w tym miejscu:

Więcej o:
Copyright © Agora SA