Coraz lepsza pozycja Volvo - kolejny rekordowy rok

Marka Volvo z roku na rok firma osiąga coraz lepsze wyniki sprzedaży. Podczas styczniowego spotkania przedstawiciele koncernu podsumowali miniony 2018 rok i przedstawili plany na przyszłość.

Rok 2018 jest kolejnym, który można zaliczyć do rekordowych pod względem sprzedaży nowych pojazdów. Marka Volvo jest tego dobrym przykładem. W sprzedaży globalnej osiągnęła 12,4 proc. wzrost rejestracji w porównaniu rok do roku.

2018 w liczbach - sprzedaż globalna

Jak już wspomniałem Volvo osiągnęło 12,4 proc. wzrost sprzedaży. Jednak jak to się przedstawia w liczbach? Otóż analizując dane od 2012 roku, kiedy to sprzedaż wyniosła 421 951 pojazdów, marka z roku na rok utrzymuje tendencję zwyżkową. W 2013 roku liczba rejestracji wyniosła 427 840 szt., a w 2014 roku było to 465 866 szt.

Historycznym momentem był rok 2015, kiedy udało się koncernowi przekroczyć magiczne 500 tys. sprzedanych pojazdów (dokładnie: 503 127 szt.). W kolejnych latach było jeszcze lepiej. W 2016 roku zarejestrowano 534 332 aut, a w 2017 roku było to już 571 577 pojazdów. Kolejny rekord padł w 2018 roku, kiedy osiągnięty został wynik 642 253 zarejestrowanych aut.

Gdzie najlepiej?

W 2018 roku największy wzrost sprzedaży firma odnotowała w USA (+20,6 proc.), gdzie zostało zarejestrowanych 98 263 pojazdów. Całkiem dobrze poszło marce również na rynku chińskim. Został tam odnotowany 14,1 proc. wzrost sprzedaży (130 593 szt.). Najgorzej w tym zestawieniu wypada Europa ze wzrostem 6,5 proc. (318 235 szt.).

Volvo XC40Volvo XC40 fot. Volvo

Co lubią klienci?

Analizując wyniki sprzedaży oraz popularność grup modelowych, okazuje się, że klienci Volvo najczęściej wybierają pojazdy z serii XC. W porównaniu do 2017 roku, samochody typu SUV i Crossover zwiększyły swój udział z 48 do 56 proc. Odbiło się to na autach typu kombi (seria V) oraz sedanach (seria S). Odpowiednio ich udział zmniejszył się z 35 do 29 proc. oraz z 17 do 15 proc. Popularność modeli z serii XC potwierdzają też przyznane w zeszłym roku nagrody. Model XC40 otrzymał tytuł Car of the Year, a XC60 przyznano nagrodę World Car of the Year.

Wyniki sprzedaży w Polsce

Volvo Car Poland również może zaliczyć rok 2018 do udanych. Otóż udało się zarejestrować ponad 10 tys. pojazdów (dokładnie 10 477 szt.). Po raz pierwszy w historii marki udało się na naszym rynku osiągnąć ten pułap. W 2017 roku było to 9084 sztuk.

Polacy najbardziej polubili model XC60. W 2018 roku model ten stanowił 42 proc. całej sprzedaży. W następnej kolejności uplasowały się modele XC40 oraz XC90, które odnotowały 12 proc. udział. Wśród aut z serii „V” i „S”, najpopularniejszymi były V40/V40CC (10 proc.), V90/V90CC (7 proc.) oraz V60/V60CC (7 proc.).

Większość sprzedanych aut w Polsce posiadało silniki Diesla. Stanowiły one 60 proc. (zamontowane w 6324 pojazdach). Auta z jednostkami benzynowymi stanowiły natomiast 38 proc. (3955 szt.), a hybrydowe 2 proc. (168 szt.) sprzedaży.

Nowości w Volvo

W 2018 roku Volvo zaprezentowało parę nowości. Wśród nich można wymienić: wprowadzenie do oferty 3-cylindrowego silnika, otwarcie nowej fabryki w Charleston (USA) czy płynne przejście na WLTP bez zmian w gamie silnikowej czy modelowej.  Poza tym był to też rok premier. Poznaliśmy nowe XC40, V60 i S60.

Z kolei w 2019 roku do salonów wjadą nowe V60CC oraz S60. Co ciekawe oferta Volvo ma zostać rozszerzona również o mild-hybrid z układem elektrycznym 48V. Nowe hybrydy będą docelowo oferowane zarówno z silnikami benzynowymi oraz wysokoprężnymi.

Plany na przyszłość

Volvo poczyniło również założenia długoterminowe. Wśród nich jest dalsze poprawianie wyników sprzedaży zarówno w Polsce, jak i na świecie. Marka pracuje również nad elektryfikacją pojazdów, rozwojem systemów autonomicznej jazdy, technologii connectivity oraz systemów bezpieczeństwa.

Więcej o: