Nowe BMW X3 M i X4 M - 4 sekundy do setki w SUV-ie

Filip Trusz
Nowe BMW X3 M i X4 M wyjadą na drogi już w kwietniu tego roku. Pod maską obydwu SUV-ów będzie pracował potężny, sześciocylindrowy silnik.

Nowe BMW X3 M i X4 M wejdą do produkcji w kwietniu tego roku. BMW już teraz postanowiło zaprezentować nam obydwa SUV-y przygotowane przez oddział M w pełnej krasie. Pod maską BMW X3 M i X4 M będzie pracował ten sam potężny silnik.

To podwójnie doładowana, sześciocylindrowa jednostka o pojemności 3,0 litra. W standardowej wersji M silnik dostarcza 473 KM mocy i 598 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Współpracuje z ośmiobiegowym automatem M Steptronic, a napęd 4x4 xDrive faworyzuje koła tylnej osi. Osiągi, jak przystało na modele BMW M, robią wrażenie:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h - 4,1 sekundy
  • Prędkość maksymalna - 280 km/h

BMW X3 M i X4 M 2019BMW X3 M i X4 M 2019 fot. BMW

Jakby to było za mało, to obydwa modele będzie można także kupić w wersji M Competition. Wtedy silnik zostaje wzmocniony do 503 KM mocy, a moment obrotowy pozostaje bez zmian i wynosi 598 Nm.

  • Przyspieszenie 0-100 km/h - 4,0 sekundy
  • Prędkość maksymalna - 284 km/h

BMW X4 M 2019BMW X4 M 2019 fot. BMW

BMW X3 M i X4 M to nie tylko potężny silnik, ale także pakiet sportowych modyfikacji przygotowanych przez M GmbH. Priorytetem było jak najlepsze prowadzenie i sprostanie nowej mocy. Dlatego inżynierowie BMW zamontowali w X3 M i X4 M wydajniejsze hamulce, a także dostosowali zawieszenie i układ kierowniczy. Obydwa SUV-y zostały także usztywnione, a BMW postarało się jak najbardziej ograniczyć przechyły nadwozia, tak charakterystyczne dla aut tego typu. Nowe X3 M i X4 M mają być szybkie nie tylko na prostych.

BMW X3 M i X4 M 2019BMW X3 M i X4 M 2019 fot. BMW

Topowe wersje BMW X3 i X4 muszą się wyróżniać na drodze i nikt nie może ich pomylić choćby z bardzo szybką odmianą M40i. Dlatego auta otrzymały czarny grill i jeszcze bardziej agresywny body kit, co widzimy przede wszystkim po ostrzejszym przodzie z ogromnymi wlotami powietrza. Stylistycznych dodatków jest oczywiście więcej - z tyłu widzimy choćby spojler M oraz dyfuzor z czterema końcówkami wydechu.

Nie zabrakło nowych wzorów obręczy kół (20 lub 21 cali) i sportowego wydechu M Sport.

BMW X3 M i X4 M 2019BMW X3 M i X4 M 2019 fot. BMW

We wnętrzu również nie zabraknie sportowych, obowiązkowo czerwonych akcentów, świetnie trzymających foteli, sportowej kierownicy, skórzanej tapicerki czy wykończenia aluminium. Zegary mają mieć specjalny tryb wyświetlania, przygotowany przez M z myślą o sportowej jeździe.

Pod względem wyposażenia i systemów bezpieczeństwa, eMki zaoferują wszystko, co nowe X3 i X4 mają najlepszego.

BMW X3 M i X4 M 2019BMW X3 M i X4 M 2019 fot. BMW

Więcej o:
Komentarze (10)
Nowe BMW X3 M i X4 M - 4 sekundy do setki w SUV-ie
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: X4

    0

    Mam nadzieje ze sie nie upodobni do mercedesa.
    To jest najnowszy silnik BMW i jest od podstaw zbudowany ma 90% nowych części zbudowany specjalnie dla M X4 i M X3 ale prawdopodobnie będzie tez montowany w najnowszych M3 i M4 (więc nie mógł to być "Ten potężny silnik" )

  • Gość: d.pa

    0

    kupuje!!!!!

  • Gość: V8 32cam

    0

    Z przodu za mały grill, z tyłu jeszcze za słabo podobny do Mercedesa - NIE KUPUJĘ.

  • hijodelsol

    0

    Ten "potężny" silnik eksplodował w mojej piątce, obie turbiny leżały na jednej z głównych ulic Krakowa, na silnik czekałem na gwarancji miesiąc, na szczęście leasing się skończył jak 15letnia przygoda z tą marką, nowe autko wydaje się być bardziej niezawodne, marki nie podam, bo nikt mi nie płaci za reklamę:)

  • pcat

    Oceniono 9 razy 9

    Ma też na pokładzie przełomowy system AMD - kiedy podjeżdża się na mniej niż 5 metrów do poprzedzającego auta system Automatycznie Mruga Długimi.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX