Trzy pasy na autostradzie A2. Znikną "bramki" na PPO Pruszków

Stworzenie Centralnego Portu Komunikacyjnego pod Warszawą wymaga poszerzenia odcinka autostrady A2 na trasie Warszawa-Łódź. Ruch w tym miejscu i tak jest duży, a obecny przekrój drogi nie będzie w stanie przyjąć większej liczby aut. GDDKiA właśnie rozpoczyna przetarg na koncepcję rozbudowy autostrady.

Realizacja Centralnego Portu Komunikacyjnego spowoduje zwiększenie i tak już dużego ruchu. Dlatego konieczne jest wybudowanie dodatkowych pasów ruchu. To pozwoli na zwiększenie płynności, a tym samym poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego. Właśnie rozpoczyna się przetarg na opracowanie elementów koncepcji programowej na poszerzenie autostrady A2. Dodatkowymi pasami pojedziemy na odcinku od granicy województw łódzkiego/mazowieckiego do węzła Konotopa.

Nie brakuje chętnych do poszerzenia A2

Najniższą cenę (3,1 mln zł) zaoferowały Mosty Katowice Sp. z o.o., a najwyższą (4,6 mln zł) – TPF Sp. z o.o. Termin realizacji wynosi 19 miesięcy od podpisania umowy. Postępowanie zostało ogłoszone w trybie przetargu nieograniczonego. Złożone oferty będą badane i oceniane przy zastosowaniu kryteriów takich jak kwalifikacje, doświadczenie i wykształcenie członków zespołu projektowego, członków zespołu środowiskowego, a także cena.

Autostrada A2Autostrada A2 GDDKiA

Cztery pasy w każdą stronę

Przyszły wykonawca ma zaprojektować dodatkowe pasy ruchu po wewnętrznych stronach obu jezdni istniejącej autostrady A2 na długości ok. 43 km. Projektant wykorzysta pod dobudowę pasów ruchu szeroki pas zieleni, który został wybudowany podczas realizacji autostrady. Docelowo od węzła Konotopa do węzła Pruszków, A2 będzie miała dwie jezdnie po 4 pasy ruchu, natomiast dalszy odcinek do granicy województwa mazowieckiego będzie posiadał 2 jezdnie po 3 pasy ruchu.

Termin podpisania umowy zaplanowany został na kwiecień 2019r., przy braku odwołań konkurentów biorących udział w przetargu.

Ciasno na A2

Generalny Pomiar Ruchu wykonany w 2015 r. wskazał, że na odcinku Wiskitki – Grodzisk Maz. natężenie wynosiło około 45 tys. pojazdów na dobę. Na odcinku pomiędzy Grodziskiem Maz. a Pruszkowem osiągnęło ok. 57 tys. pojazdów na dobę, a na wlocie do Warszawy (pomiędzy Pruszkowem a Konotopą) ilość pojazdów sięgnęła 75 tys. pojazdów na dobę. W 2017 roku wykonany został pomiar ruchu na odcinku pomiędzy Wiskitkami a Grodziskiem Maz., który wykazał 58 tys. pojazdów na dobę, a ruch tam stale rośnie.

Likwidacja wysp w ciągu A2 na PPO Pruszków

Równolegle z przetargiem na poszerzenie autostrady prowadzone jest postępowanie przetargowe na projekt i wykonanie robót związanych z likwidacją wysp na PPO Pruszków. Przy tak dużym natężeniu ruchu konieczne jest dostosowanie tego miejsca do pełnego przekroju autostradowego, czyli póki co 2 jezdnie po 2 pasy ruchu, a docelowo po 3 pasy ruchu w każdym kierunku.

Więcej o:
Komentarze (12)
Trzy pasy na autostradzie A2. Znikną bramki na PPO Pruszków
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • fruqo3

    Oceniono 5 razy 5

    Nie tylko nie będzie końca korków, ale dojdą do nich jeszcze kolejne wypadki.
    Nasi wozacy za wszelką cenę będą przemieszczali się środkowym pasem, inni będą ich wyprzedzali z lewej, z prawej, poboczem i recepta na dzwony gotowa.
    Wystarczy popatrzeć jak wygląda codzienna jazda S8 w granicach Warszawy i czym się zazwyczaj kończy.

  • Gość: Love and Rockets

    Oceniono 3 razy 3

    Co powiecie na A1 obwodnica Łodzi tam też powinny być 3 pasy. Żaden tuman wcześniej nie pomyślał, że krzyżuje się tam S8, A2 i będzie wielki ruch. Zawsze im brakowało kasy.

  • Gość: Lenin1978

    Oceniono 4 razy 2

    Dzisiaj jechałem z Łodzi. Wstawcie permanentny zakaz dla tirów. Przecież to bydło co chwila się wyprzedza.

  • Gość: Cassandra Complex

    Oceniono 2 razy 2

    Wiafomo, że jest teraz dużo lepiej ale tym razem włoskie firmy mają problemy a nie polskie. Myślę o Salini i Astaldi ale to nie masz problem.

  • Gość: M.

    Oceniono 1 raz 1

    A nie lepiej dokończyć S7 z Warszawy na północ, zacząć budować S10 na Toruń i dokończyć S8 na południe od Warszawy? Przecież sporo z tych aut jedzie do Trójmiasta, na Śląsk i do Wrocławia.

  • Gość: none

    Oceniono 1 raz -1

    Taaaaaa, GDDKiA już wysłała infomację, że z uwagi na prace nad tą koncepcją i konieczność wykonania badań geodezyjnych na A2 będą utrudnienia w ruchu. Jeszcze się prace nie zaczęły, a już utrudnienia.
    Skoro autostrada już dzisiaj się zapycha, a w przyszłości liczba samochodów nagle się nie zmniejszy, do tego dojdzie jeszcze budowa CPK obok to ten 1 pas w perspektywie 5 lat okaże się za mało. Moim zdaniem trzeba budować dodatkowe 2 pasy do Wiskitek (skrzyżowania z drogą 50 a dalej 1 do Łodzi.

  • wudeer

    Oceniono 5 razy -1

    tutaj poszerzą, ale zaraz będzie problem, bo te samochody się zakorkują na wjeździe do Warszawy. najpierw powinni wprowadzić opłaty, później poszerzać. jednocześnie zamiast budować szersze autostrady to lepiej wybudować linię KDP między Warszawą i Łodzią z czasem przejazdu 45 minut, żeby ograniczyć ruch samochodów na tej trasie, po przejęciu ruchu z Łodzi i Poznania przez KDP zwolni się część przepustowości na autostradzie oraz będzie więcej slotów dla pociągów osobowych na starych trasach.

  • Gość: Bob Budowniczy

    Oceniono 5 razy -1

    3 pasy darmowej autostrady z Łodzi do Warszawy to już będzie coś. Szczególnie jak porówna się to z prywatnymi odcinkami na A 2 i A 1 Kraków Katowice, które są absurdalnie wprost drogie.

  • Gość: Driver

    Oceniono 9 razy -1

    Nareszcie myślą. Trzy pasy będą na A2, na A4 Wrocław- Krzyżowa, A1 Piotrków - Częstochowa. Jestem też bardzo zadowolony z budowy całej S61 i S19 Rzeszów - Lublin. Dobra robota.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX