Nie trać czasu na borykanie się z zimowymi problemami z samochodem. Te czynności sprawią, że szybciej przygotujesz auto do jazdy

Zimowe przymrozki potrafią zaskoczyć nawet bardzo doświadczonych kierowców. Podpowiadamy, jak uniknąć wszelkich problemów, z którymi często borykają się kierowcy zanim dojadą samochodem do pracy.

Ujemne temperatury powietrza zazwyczaj szybko weryfikują stan samochodowego akumulatora. Ale wolno kręcący rozrusznik nie zawsze zapowiada problemy z baterią. Może być to efekt skorodowanych przewodów zapłonowych, warto zatem się im przyjrzeć zanim podejmiemy decyzję o zakupie nowego akumulatora.

Pamiętaj, by odmrażacz do zamków mieć zawsze przy sobie, a nie w samochodzie

Całonocny postój na mrozie może skutkować trudnościami z dostaniem się do kabiny pasażerskiej. Dlatego warto zainwestować w silikon do uszczelek i zabezpieczyć gumowe elementy. Kierowcy starszych pojazdów doskonale wiedzą, że ujemne temperatury mogą zablokować zamki drzwi.

W takim przypadku, w awaryjnej sytuacji można skorzystać z dedykowanego odmrażacza, ale wielu kierowców wozi go w schowku samochodu. Dlatego warto pamiętać, by zimą odmrażacz mieć zawsze przy sobie.

Sposoby na zamarzające szyby

Żeby ograniczyć osadzanie szronu i lodu na szybach, warto dzień wcześniej, po zakończeniu jazdy, przewietrzyć wnętrze samochodu. W ten sposób wyeliminujemy zjawisko osadzania się wody na powolnie schładzających się szybach.

Wielu kierowców, często "automatycznie" zaciąga hamulec pomocniczy, za każdym razem po zaparkowaniu samochodu. W przypadku mroźnych nocy, takie działanie może być przyczyną kłopotów z odjazdem. Po mroźnej nocy nie wystarczy spuszczenie dźwigni hamulca – szczęki będą nadal w pozycji zablokowanej.

Czasami pomoże stuknięcie w bęben, ale nasze trudy mogą być bezskuteczne, gdy zamarzną linki. W niektórych przypadkach wystarczy uruchomienie samochodu – ciepło z układu wydechowego odmrozi zamarznięte elementy. Jeśli to nie pomoże, nie warto ruszać autem za wszelką cenę. Po kilku kilometrach może dojść do przegrzania hamulców podczas gdy linka będzie nadal zakleszczona.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.