Nowy Volkswagen Passat - zastrzyk technologii

Filip Trusz
Nowy Volkswagen Passat oficjalnie zadebiutuje w Genewie. Jednak już wczoraj VW postanowił zaprezentować nowego Passata na zamkniętej prezentacji. Wiemy, co zmieniło się w ikonie klasy średniej.

Nowy Volkswagen Passat - zmiany w wyglądzie

W przypadku nowego Volkswagena Passata mamy do czynienia z liftingiem, a nie zupełnie nową generacją, dlatego nie ma co spodziewać się rewolucji w wyglądzie Passata. VW postawił na odświeżenie i unowocześnienie modelu. Auto upodobniło się do Arteona. Ma lekko przeprojektowany grill i przedni zderzak, nowe LED-owe reflektory IQ Light oraz nowy tylny zderzak z bardziej sportowym, podwójnym wydechem. Napis "Passat" widnieje teraz pod znaczkiem.

Paleta lakierów powiększy się o trzy kolory: Lapiz Blue, Bottlegreen oraz Sandgold. Nowy Volkswagen Passat otrzyma także nowe wzory obręczy kół.

Nowy Volkswagen Passat (2019)Nowy Volkswagen Passat (2019) fot. VW

Co zmieniło się we wnętrzu?

Z odświeżonego wnętrza nowego Volkswagena Passata zniknął analogowy zegarek i został zastąpiony przez nazwę modelu. Całą kabinę lekko przeprojektowano, Passat otrzymał nowe tapicerki i materiały wykończeniowe. Wirtualne zegary przed oczami kierowcy (wyświetlacz ma 11,7 cala) to najnowsza wersja Digital Cockpit.

Ekrany dotykowe (6,5, 8,0 i 9,2 cala) będą miały wyższą rozdzielczość. Nowy system multimedialny to MIB3. Zaoferuje znacznie bardziej rozbudowaną obsługę głosową, a Passat ma reagować na hasło" Hello Volkswagen", podobnie jak asystenci znani ze smartfonów. Na pokładzie nie zabraknie także ładowarki indukcyjnej, WiFi, ambientowego oświetlenia, porządnego zestawu audio czy USB typu C.

Dla posiadaczy iPhone'ów ważną nowością będzie bezprzewodowa obsługa Apple CarPlay.

Nowy Volkswagen Passat (2019)Nowy Volkswagen Passat (2019) fot. VW

Jednostki napędowe nowego Volkswagena Passata:

Silniki benzynowe:

  • 1.5 TSI o mocy 150 KM
  • 2.0 TSI o mocy 190 KM
  • 2.0 TSI o mocy 272 KM

Silniki Diesla:

  • 2.0 TDI o mocy 120 KM
  • 2.0 TDI o mocy 150 KM
  • 2.0 TDI o mocy 190 KM
  • 2.0 TDI o mocy 240 KM

Volkswagen skupił się także na poprawieniu wersji hybrydowej GTE (plug in). Hybrydowy Passat ma 218 KM mocy i po aktualizacji wzrósł jego zasięg na samym elektryku - teraz to 55 km wg normy WLTP.

Nowy Volkswagen Passat (2019)Nowy Volkswagen Passat (2019) fot. VW

Nowoczesne systemy i rozwiązania nowego Volkswagena Passata

Najwięcej zmian przy okazji liftingu znajdziemy jednak na liście pokładowych systemów wsparcia kierowcy i bezpieczeństwa. Oto najważniejsze z nich:

  • IQ.DRIVE - nowy asystent podróży, który ma zaoferować prawie autonomiczną jazdę. Volkswagen zapewnia, że częściowo autonomiczna jazda będzie możliwa w zakresie 0-210 km/h. A to oznacza, że to najbardziej zaawansowany VW w ofercie pod tym względem,
  • Capactive steering wheel - tzw. pojemnościowa kierownica, która wykrywa dotyk kierowcy. Ma zapewniać łatwy dostęp do wszystkich systemów ułatwiających podróż. Wyczuwa, kiedy trzymamy na niej ręce, co pozwala działać systemom autonomicznej jazdy. Taka kierownica również pojawia się na pokładzie VW po raz pierwszy właśnie w odświeżonym Passacie,
  • IQ.LIGHT - inteligentne, znacznie wydajniejsze reflektory

Nowy Volkswagen Passat (2019)Nowy Volkswagen Passat (2019) fot. VW

  • Emergency Steering Assist - system poprawiający bezpieczeństwo podczas wykonywana gwałtownych, podbramkowych manewrów. Będzie wspomagał kierowcę, a w razie potrzeby wyhamuje pojazd,
  • ulepszony asystent pasa ruchu z nową kamerą wielofunkcyjną.
  • cyfrowa platforma Volkswagen We, która zapewni dostęp do mobilnych produktów, takich jak We Park (parkowanie bezgotówkowe) czy We Deliver (usługi dostępu do samochodu).

Nowy Volkswagen Passat (2019)Nowy Volkswagen Passat (2019) fot. VW

Wersje wyposażenia nowego Volkswagena Passata

Jak podaje IBRM SAMAR (źródło), nowy Volkswagen Passat będzie dostępny w następujących wersjach wyposażenia: Passat, Business oraz topowej Elegance. Dwie wyższe wersja dostępne będą ze sportowym pakietem R-Line. W ofercie dostępny będzie także odświeżony Passat Alltrack, czyli uterenowiona i podniesiona odmiana modelu.

Targową prezentację zaplanowano na Salon Samochodowy w Genewie, który rozpocznie się na początku marca. Tam nowy Passat zostanie zaprezentowany szerszej publiczności. Niedługo powinniśmy poznać także polskie ceny.

Więcej o:
Komentarze (43)
Nowy Volkswagen Passat - zastrzyk technologii
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • remo29

    Oceniono 37 razy 27

    Ilekroć oglądam zdjęcia nowego VW, przypomina mi się zabawa "wytęż wzrok i znajdź 20 szczegółów, którymi różnią się rysunki".

  • kotjeanks

    Oceniono 7 razy 3

    przepiękne auto!

  • hansolo88

    Oceniono 5 razy 3

    Następny stary dobry pasior....

  • Gość: suweren

    Oceniono 17 razy 3

    Król jest jeden. Passat. Fantastyczne auto. Fajnie że nie zmniejszyli gamy silników.
    Mondziak ma teraz tylko 180.

    Nie chcę by to się kojarzyło z "przekrętami kaczyńskiego", ale

    dobre auto firmowe powinno właśnie takie być: skromne a srebrne.
    Auto kapitalne. Król swojej klasy. Brawo VW.

  • szoferek1

    Oceniono 2 razy 2

    Dobre auto! Osiągi niezłe,zużycie diesla ok.7 l/100 w mieście a w trasie potrafi zejść poniżej 6 l/100 jak na taką furę .....super! Poza tym w bezawaryjny,w ciągu 4 lat nic się nie działo z mechaniką.Oczywiście olej wymieniałem skrupulatnie, pierwsza wymiana po 10 tys.kolejne co 15 tys.km.a nie jak zaleca producent co 30 tys.

  • Gość: ja zmieniłem

    Oceniono 5 razy 1

    Przez ostatnie 8 lat jeździłem passatami, 2 razy po 4 lata najnowszym dostępnym modelem (leasing firmowy). Nie jestem motoryzacyjnym abnegatem, ale naprawdę - mimo iż byłem wieloletnim użytkownikiem tych samochodów, b7 od b8 odróżniałem jedynie "płetwą" anteny na dachu. W tym roku nie wytrzymałbym już takiego braku zmian - przeszedłem do innej marki.
    Sam passat bardzo fajnie jeździł, zaskoczony byłem na plus osiągami benzynowego silnika 1.6 z b8, co do którego miałem ogromne "downsizingowe" obawy, a okazał się zaskakująco mocny i jeszcze bardziej zaskakująco oszczędny w zużyciu paliwa.

  • viggen

    Oceniono 9 razy 1

    Czyli nic nowego, jeśli chodzi o samochód. Ciąg dalszy wędrowania w stronę smartcarphone... I dlatego, choć mógłbym go kupić, wolę zadbane, niewytłuczone auta sprzed dekady, z porządnym silnikiem, manualem, wskazówkami i przyciskami. Niestety, niedługo one znikną i co wtedy?

  • Gość: Jerzy

    0

    Po komentarzach odnoszę wrażenie, że mało kto tutaj jeździ passatem;)

  • Gość: Kosmita

    0

    A ja kupiłem właśnie Passata 2010 rok 2.0 FSI 200KM , z przebiegiem 230 tyś ( potwierdzony ) w DSG , Highline version , skóra - czy dobrze zrobiłem?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX