Stan karoserii polskich samochodów - mechanicy wybrali najlepsze i najgorsze modele

ProfiAuto przygotowało kolejny ciekawy raport dotyczący samochodów jeżdżących po polskich drogach. Tym razem mechanicy przyjrzeli się stanowi karoserii . Wiemy, które auta są pod tym względem najlepsze, a na które trzeba uważać.

Polscy mechanicy oceniali samochody trafiające do ich salonów w sześciostopniowej skali. Średnia ocena jest zaskakująco wysoka i wynosi 4,3 pkt. Jest dobrze, ale mogłoby być lepiej - podkreślają przepytywani specjaliści. Najlepsze oceny w badaniu zebrały dwa modele Audi, A4 B6 oraz A4 B7. Najsłabiej wypadła pierwsza generacja Mazdy 6, którą oceniono na zaledwie 2,7 pkt.

Co wpływa na stan karoserii polskich samochodów?

Na średni stan karoserii polskich pojazdów wpływają m.in. warunki klimatyczne, sposób odśnieżania, a także brak przygotowania samochodu do zimy. Niektóre z modeli bardziej niż inne mają też tendencję do korozji. Przed zakupem auta warto zatem poznać ocenę ekspertów, a po zakupie minimalizować potencjalne szkody m.in. poprzez prawidłową pielęgnację pojazdu– mówi Michał Tochowicz, dyrektor ds. strategii i rozwoju ProfiAuto.

Oczywiście najgorszym okresem w roku dla naszych samochodów jest zima. To nie tylko mróz i śnieg, ale także sypane przez drogowców sól, piasek i żwir. Wielu polskich kierowców uważa także, że mycie samochodu zimą jest szkodliwe, a nie jest to prawdą. W tak wymagających warunkach powinniśmy do dbania o karoserię przykładać szczególnie dużą wagę. Zdaniem specjalistów, w miarę możliwości powinniśmy na bieżąco usuwać z karoserii m.in. resztki soli.

Jak bezpiecznie myć samochód zimą opisaliśmy dokładnie w tym miejscu:

KorozjaKorozja Fot. Marcin Sobolewski | Korozja

Najlepsze i najgorsze samochody wg polskich mechaników

W badaniu ProfiAuto samochody używane pogrupowano na trzy kategorie cenowe. Specjaliści w każdej z nich wybrali swojego faworyta oraz samochód, na stan karoserii którego trzeba zwrócić szczególną uwagę.

  • Auta do 10 tysięcy zł

Tutaj najlepszy wynik (5,3) otrzymało Audi A4 B5. Mechanicy radzą jednak uważnie obejrzeć przednie błotniki, które często korodują. Z kolei najgorzej ocenianym samochodem do 10 tysięcy zł został uznany Ford Focus pierwszej generacji z oceną 2,9.

  • Auta od 10 do 20 tysięcy zł

Polscy mechanicy znowu wyróżnili Audi A4, tym razem nowszych generacji B6 i B7. Oceniono je na 5,3. Na drugim biegunie znalazła się Mazda 6 I z najniższą oceną w całym rankingu - 2,7 pkt. Uwagę trzeba zwrócić zwłaszcza na szybkie rdzewienie nadkoli i dołu drzwi.

  • Auta od 20 do 30 tysięcy zł

W najdroższej grupie znowu prym wiodą modele z Ingolstadt. Najwyższe oceny otrzymały Audi A6 III C6 (5,1 pkt) oraz Audi A3 8P (5,1 pkt). Zaledwie 3,0 otrzymał Ford Mondeo, który okazał się najgorszym samochodem pod kątem karoserii w swojej kategorii.

Tabelka awaryjnościTabelka awaryjności fot. ProfiAuto

Jak przeprowadzono badanie ProfiAuto?

Przeprowadzono je wśród 1300 polskich mechaników w okresie lipiec-sierpień 2017 r. metodą CATI. Mechanikom zadano 4 pytania dotyczące trzech wybranych modeli spośród 50 najpopularniejszych (wybranych na bazie analizy popularności z Google Trends). Ankietowani na podstawie swojego doświadczenia wskazywali pięć najczęściej pojawiających się typów usterek danego modelu. Oceniali niezawodność auta w skali 1-6 w kategoriach: karoseria, układ elektryczny, napęd, zawieszenie. Wskazywali najlepszą (najmniej zawodną) wersję silnika wybranego modelu, a także odpowiadali na pytanie: „Czy poleciłby Pan ten samochód lubianemu członkowi rodziny?". - czytamy w opisie badania.

Szczegółowy raport znajdziecie na stronie ProfiAuto (aktywny link w tym miejscu).

Czy nowe zasady leasingu nie spowodują załamania rosnącego rynku nowych samochodów w Polsce? Wojciech Drzewiecki: "Branża zawsze zakłada wzrosty."

Więcej o:
Komentarze (81)
Stan karoserii polskich samochodów - mechanicy wybrali najlepsze i najgorsze modele
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: slr

    Oceniono 38 razy 36

    Najmniej rdzewieją te, które nie trafiły do "polskich mechaników".

  • Gość: Gość

    Oceniono 21 razy 15

    A gdzie Peugeot 807/Citroen C8? Znajdźcie gram rdzy w bezwypadkowym roczniku 2004 !

  • zanimmnieznowzbanuja

    Oceniono 23 razy 13

    Najmniej rdzewial Trabant ................... jeszcze dzis mozna spotkac egzemplarze bez sladu rdzy :)

  • Gość: Tyszanin

    Oceniono 15 razy 11

    Fiatów nie ma w Polsce? Chyba są, a tak z ciekawości : czy widział ktoś tyską Pandę ze śladami rdzy?. Ja takowego nie spotkałem, a specjalnie od pewnego czasu zwracam na to wagę.

  • ares75

    Oceniono 15 razy 11

    Wedlug wszystkich europejskich rankingow, najmniej rdzewiejace auta to francuskie,szczegolnie grupy PSA.

  • Gość: duda

    Oceniono 9 razy 9

    To badanie pokazuje, które samochody są w Polsce najpopularniejsze. Potem je szereguje wg uznania mechaników. Koniec. Można je sobie wetknąć w zardzewiałą rurkie.

  • Gość: Lolo

    Oceniono 18 razy 8

    Śmiech na sali, akurat A6 C5, E46 lubią rdzewieć...

  • oxnard_m

    Oceniono 9 razy 7

    Mazda 6 I - potwierdzam. Tam wszystko rdzewiało. Absolutnie z każdej strony. Nawet klapa bagażnika od wewnątrz. Masakra. Miałem jeszcze renault Megane 5 lat starsze. Wyglądało jak z salonu. O oba dbałem identycznie.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX