Ford szykuje pickupa na bazie Focusa. Ma pomieścić europaletę

Filip Trusz
Pickup na bazie Forda Focusa to jedna z gorętszych informacji ostatnich dni. Że takie auto powstanie jesteśmy pewni na 100 proc. Ale czy trafi do Europy? Tu musimy postawić znak zapytania.

Pickup na bazie nowego Forda Focusa został oficjalnie potwierdzony przez Jima Farleya, wiceprezesa Forda ds. marketingu i sprzedaży, w rozmowie z serwisem "Automotive News". Dla interesujących się pickupami ta informacja nie będzie zaskoczeniem, bo na publicznych drogach pod koniec zeszłego roku przyłapano już zamaskowane prototypy pickupa, który w ofercie wpisze się poniżej Forda Rangera.

Teraz mamy już pewność, że nowy pickup zostanie zbudowany na bazie nowego Forda Focusa. Pod maską mają pracować silniki 1.5 EcoBoost oraz diesle z rodziny EcoBlue (w Focusie mają 1.5 lub 2.0 litra pojemności). Standardem będzie napęd na przód, ale w opcjach pojawi się 4x4. Wymiary na razie pozostają tajemnicą, ale mały pickup ma bez problemu zmieścić na pace europaletę.

Nazwa dla pickupa na bazie Forda Focusa? Także nie mamy oficjalnego potwierdzenia, ale plotki mówią albo o Courier, albo Ranchero.

Ford Focus ActiveFord Focus Active fot. Ford

Pickup na bazie Forda Focusa ma powstawać w meksykańskiej fabryce marki. Prezentację zaplanowano na 2020 r., a rynkowy debiut na 2021 r. Pierwszym krajem, do którego nowy Ford trafi będzie Brazylia, gdzie zapotrzebowanie samochody tego typu jest największe. Rok później pierwsze Couriery albo Ranchery trafią do Stanów Zjednoczonych.

Europa? Tutaj musimy postawić znak zapytania. Ale że Ford może rozważać wprowadzenie do sprzedaży małego pickupa także u nas, świadczy fakt, że nazwę Courier zastrzeżono także na Starym Kontynencie.

Na zdjęciach w galerii nowy Ford Ranger. Więcej dowiecie się o nim poniżej:

Więcej o:
Komentarze (5)
Ford szykuje pickupa na bazie Focusa. Ma pomieścić europaletę
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • liczbynieklamia

    Oceniono 8 razy 8

    Ten segment pickupów praktycznie wyginął nie bez przyczyny. Towary mogące być transportowane bez dachu są często ciężkie i odbierane/zawożone w trudno dostępne miejsca (pole, plac budowy). Bez ramy i terenowego 4x4 trudno o sensowną trwałość takiego auta.

    Ewentualnie można nadać sensu poprzez dodanie bezsensu - włożenie V8 z Mustanga na pewno spowodowałaby, że pojawiłoby się wielu chętnych na zakup takiego pickupa. W końcu Holden Ute ma kierownicę po złej stronie.

  • Gość: gasiuk

    Oceniono 2 razy 2

    i co załadują mu euro palete kostki brukowy i po dziurach sie nie złamie ?
    bez ramy?
    to jest chinskie rozwiązanie na POkaz

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX