Hyundai Kona Electric wyceniony na polskim rynku. Ile kosztuje elektryczny SUV z Korei?

Samochody elektryczne coraz odważniej wkraczają do różnych segmentów. Napędzane prądem są już nie tylko samochody typowo miejskie, ale także większe crossovery. Jednym z liderów rynku ma szanse zostać Hyundai Kona Electric, ze względu na zasięg nawet 450 km. Model ten wreszcie wchodzi do polskiej sprzedaży. Ile trzeba za niego zapłacić?

Elektryczny Hyundai Kona do tej pory był dostępny tylko na zagranicznych rynkach. Kupienie tego auta w Polsce było niemożliwe. Jednak jak to mówią – lepiej późno, niż wcale, a Hyundai Kona Electric właśnie pojawił się w polskim cenniku koreańskiej marki.

Elektryfikacja na dwa sposoby

Hyundai Kona Electric występuje w dwóch wariantach. Podstawowa odmiana dysponuję baterią 39,2 kWh, 136-konnym silnikiem elektrycznym i zasięgiem 289 kilometrów (wg WLTP). Wersja Premium otwiera cennik kwotą 165 900 zł. To sporo drożej, niż u naszych zachodnich sąsiadów. W Niemczech bazową Konę Electric kupimy za 34 600 Euro, czyli niecałe 150 tys. zł.

Hyundai Kona ElectricHyundai Kona Electric fot. Hyundai

Koreański producent oferuje też drugą wersję tego samego auta. Kona Electric z baterią 64 kWh może pochwalić się mocą 204 KM i świetnym przyspieszeniem – sprint od zera do setki zajmuje 7,6 s. Jednocześnie taka wersja legitymuje się pokaźnym zasięgiem – na pełnym naładowaniu przejedziemy 449 km (wg WLTP), a to już daje spore pole manewru i możliwość dalszego wyjazdu. Kona Electric w takiej specyfikacji kosztuje 189 900 zł za bazową wersję Premium, i 206 900 zł za topową odmianę Platinum. To znów drożej, niż za naszą zachodnią granicą – tam za mocniejszą Konę zapłacimy 46 790 Euro, czyli niecałe 201 tys. zł.

Hyundai Kona ElectricHyundai Kona Electric fot. Hyundai

Bogate wyposażenie

Pozytywnie zaskakuje lista standardowego wyposażenia. Na pokładzie bazowej wersji znajdziemy m.in. automatyczną klimatyzację, podgrzewane fotele i kierownicę, kamerę cofania i czujniki parkowania (z przodu i z tyłu), nawigację oraz system nagłośnienia KRELL. Wyższa wersja wyposażenia Platinum posiada dodatkowo elektrycznie sterowane fotele, bezprzewodową ładowarkę smartfona, wyświetlacz przezierny HUD, dodatkową pompę ciepła i wiele systemów bezpieczeństwa – asystenta martwego pola, system utrzymywania toru jazdy oraz układ rozpoznawania ograniczeń prędkości. Z listy wyposażenia opcjonalnego mamy do wyboru skórzaną tapicerkę, lakier metaliczny i czarny dach.

Elektryczny Hyundai Kona występuje w 7 kolorach nadwozia i dwóch wariantach kolorystycznych wnętrza. Co ciekawe, elektryczny model koreańskiego producenta jest objęty standardową, pięcioletnią gwarancją bez limitu kilometrów. Koncern udziela jednocześnie 8 lat gwarancji na same baterie. Tu jednak z limitem 200 tys. km.

Hyundai Kona Electric Salonie w Paryżu 2018Hyundai Kona Electric Salonie w Paryżu 2018 fot. Moto.pl

Czy samochody elektryczne to przyszłość motoryzacji?
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.