Nowy Ford Ranger dla Europy - z nowym dieslem pod maską

Filip Trusz
Nowy Ford Ranger przyjedzie do Europy z nowym dwulitrowym silnikiem EcoBlue, który w najwyższej wersji zapewni kierowcy 213 KM i 500 Nm. Nie zabrakło także poprawek stylistycznych oraz bogatszego wyposażenia.

Jedną z najważniejszych nowości w nowym Fordzie Rangerze jest nowy, 2-litrowy silnik EcoBlue. Ford podkreśla, że nowa jednostka zapewnia lepsze osiągi w połączeniu z niższym zużyciem paliwa. Diesel będzie dostępny w trzech wariantach.

  • Cennik otworzy 2.0 EcoBlue z pojedynczą turbosprężarką o mocy 130 KM i 340 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Średnie deklarowane zużycie paliwa to 8,0 l/100 km.
  • Mocniejsza odmiana 2.0 EcoBlue to 170 KM, 420 Nm i 8,3 l/100 km
  • Najmocniejsza wersja nowego Forda Raptora to 2.0 EcoBlue Bi-turbo, który dostarczy 213 KM i 500 Nm. Deklarowane zużycie topowego Raptora to 9,2 l/100km.

Do tej pory oprócz ręcznej, 6-biegowej skrzyni kierowcy mogli wybrać także automat o tej samej liczbie przełożeń. Nowy Ford Ranger otrzyma znacznie nowocześniejszą automatyczną skrzynię - 10-stopniową przekładnię, którą znamy m.in. z nowego Mustanga oraz F-150.

 

Ford chwali się, że Ranger będzie sobie bardzo dobrze radził w trudnym terenie. Pomaga w tym wiodąca w klasie głębokość brodzenia do 800 mm oraz prześwit wynoszący 230 mm. Kąt natarcia wynoszący 29-stopni oraz 21-stopniowy kąt zejścia pozwalają kierowcy czuć się pewnie przy pokonywaniu stromych przeszkód terenowych.

Zdolnościom terenowym towarzyszy możliwość uciągu przyczepy o masie do 3 500 kg, oraz ładowność do 1252 kg.

Ford Ranger 2019Ford Ranger 2019 fot. Ford

Nowy Ford Ranger to także cały pakiet nowoczesnych systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy. Na liście znajdziemy choćby:

  • układ aktywnego wspomagania hamowania z funkcją wykrywania pieszych oraz inteligentny tempomat, chroniące przed skutkami ewentualnych kolizji,
  • system ostrzegania przed zmianą pasa ruchu i system utrzymania na wybranym pasie ruchu,
  • system rozpoznawania znaków drogowych,
  • przednie i tylne czujniki parkingowe,
  • kamerę cofania,
  • system stabilizacji toru jazdy ESP w standardzie, z funkcją ograniczenia ryzyka wywrócenia pojazdu i z funkcją kontroli kołysania przyczepy.

System multimedialny SYNC 3 oferuje łączność z telefonem za pośrednictwem Apple CarPlay oraz Android Auto. Nowy ekran ma teraz 8 cali. Ciekawostką jest hotspot WiFi, który pozwoli podłączyć aż 10 różnych urządzeń.

Ford Ranger 2019Ford Ranger 2019 fot. Ford

Na koniec zostawiliśmy wygląd nowego Forda Rangera - europejska wersja upodobniła się do niedawno zaprezentowanego Raptora, przeznaczonego na rynek amerykański.

Zmiany obejmują przedni zderzak z nową kratą chłodnicy, w której dotychczasowy centralny poziomy element został podzielony wzdłuż na dwie smukłe sekcje. W palecie oferowanych lakierów znalazły się nowe kolory premium Diffused Silver i Blue Lightning, a wyższe wersje wyposażeniowe posiadają w standardzie oświetlenie ksenonowe oraz dzienne światła w technologii LED.

Ford Ranger 2019Ford Ranger 2019 fot. Ford

Na ceny nowego Forda Rangera musimy jeszcze poczekać. Cennik aktualnego modelu otwiera 100 184 zł za 130-konnego diesla 2.2 TDCi (4x2). Topowa odmiana 3.2 TDCi 200 KM zaczyna się od 159 285 zł (4x4). Obydwa diesle, 2.2 TDCi i 3.2 TDCi, zostaną zastąpione przez opisane na początku 2.0 EcoBlue.

Więcej o: