Opinie Moto.pl: Opel Astra 1.6 diesel 150 KM - wciąż w dobrej formie

Filip Trusz
Opel Astra wciąż jest ulubionym kompaktem polskich klientów indywidualnych. W 2018 r. lepiej sprzedawały się tylko Fabia, Yaris i Duster. Skąd bierze się sukces Astry? To po prostu bardzo porządne auto, w dodatku dobrze wycenione.

Ofensywa w segmencie C

Już w tym roku zobaczymy ósmą generację Golfa, a na przestrzeni ostatnich dwóch lat debiutowały naprawdę znakomite i dopracowane auta tej klasy. Nowych generacji doczekały się Civic, i30, Ceed czy Focus. Opel Astra ma już swoje lata i nie jest tak nowoczesny, jak świeżsi konkurenci, ale wciąż ma sporo do zaoferowania.

Ile kosztuje Opel Astra?

Po stronie plusów Opla Astry z pewnością musimy zapisać przystępną ceną. Ceny produkowanego w Polsce kompaktu startują od 57 200 zł* za wersję 1.0 o mocy 105 KM (przecena z 66 700 zł), a porównywalnie wyposażeni konkurenci będą zwykle trochę drożsi. Nasza Astra miała pod maską 150-konnego diesla, za którego trzeba zapłacić 86 400 zł* (przecena z 95 900 zł).

*ceny obowiązujące w styczniu 2019 r.

Opel AstraOpel Astra fot. Opel

Opel Astra - po prostu kawał porządnego kompaktu

Opel Astra to jeden z tych samochodów, któremu trudno cokolwiek zarzucić. Irytowała mnie w nim tak naprawdę tylko jedna rzecz - brak miejsca na telefon i inne drobiazgi. Z przodu wygospodarowano jedynie dwa uchwyty na kubki, nie znajdziemy tu żadnej półeczki czy schowka (a chowanie telefonu do tego w podłokietniku nie jest wygodne). To spory minus, zwłaszcza, że konkurenci znacznie lepiej zaprojektowali przestrzeń dla kierowcy i pasażera.

Do całej reszty trudno się przyczepić. Wnętrze jest bardzo ergonomiczne, wszystko rozplanowano z głową, a najważniejsze przyciski i pokrętła zawsze mamy pod ręką. Nie zabrakło także sporego ekranu dotykowego prostego w obsłudze systemu multimedialnego, który zapewnia łączność z telefonem za pomocą Apple CarPlay oraz Android Auto. Miejscami natkniemy się na nieprzyjemne, twarde plastiki, ale pod tym względem Astra wcale nie odstaje od rywali. Opel Astra ma też całkiem spory bagażnik (370 l), a na tylnej kanapie nie brakuje miejsca.

Zobacz wideo

Nasz testowy egzemplarz miał także kilka przydatnych systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy - m.in. kamerę cofania, asystenta parkowania, system ostrzegający o pojazdach w martwym polu, asystenta utrzymania pasa ruchu oraz system ostrzegający o kolizji z funkcją awaryjnego hamowania. Większości kierowców to w zupełności wystarcza.

Ogromną zaletą są fotele z certyfikatem AGR. Oferują ogrzewanie, wentylację oraz masaż. To opcja, do której naprawdę warto dopłacić.

VW Golf Variant 1.5 TSI vs. Opel Astra Tourer 1.4 TurboVW Golf Variant 1.5 TSI vs. Opel Astra Tourer 1.4 Turbo fot. Jan Zomer

Astrą jeździ się przyjemnie. Nie liczcie na żadne emocje czy sportowe zacięcie, ale niemieckiemu kompaktowi trudno cokolwiek zarzucić. Jest wystarczająco precyzyjny, komfortowy i dynamiczny, żeby wygodnie połykać kolejne kilometry. Ręczna skrzynia nie należy do czołówki segmentu, ale przy spokojnej, codziennej jeździe daje radę.

Pod maską naszej Astry pracował topowy turbodiesel o pojemności 1,6 litra, mocy 150 KM i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Diesel pracuje kulturalnie, a kabinę dobrze wyciszono. Najmocniejsza jednostka wysokoprężna zapewnia niezłe osiągi - 9,2 s do setki, a przy tym potrafi być bardzo oszczędna. Producent deklaruje średnie zużycie paliwa na poziomie 5,2 l/ 100km, podczas testu wychodziło trochę więcej - ok 6,5 l/100 km.

Opel AstraOpel Astra fot. Opel

Opel Astra 1.6 diesel 150 KM - podsumowanie

Czy Astra jest nudna? Tak. Nie chwyta za serce, ale też nie razi żadnymi wadami. Taki urok kompaktów, zwłaszcza tych z Niemiec. Tu wszystko ma być rozsądne i porządne. Konserwatywni klienci nie przepadają za rewolucyjnymi pomysłami, a jak widać po słupkach sprzedaży Astra idealnie wpisuje się w ich gust.

A jak Opel Astra wypada na tle nowszych konkurentów? Z pewnością nie jest tak dobrym autem, jak nowy Ceed i Focus, ale też nie ma się czego wstydzić na ich tle. Swoje niedostatki nadrabia przystępną ceną.

Więcej o:
Copyright © Agora SA