Nowa Toyota Supra - koniec czekania. Kolejne wcielenie legendy oficjalnie

Toyota Supra cieszy się statusem samochodu-ikony. Nic więc dziwnego, że jej powrót na drogi był tak wyczekiwany. Toyota nareszcie zaprezentowała nową Suprę oficjalnie.

Toyota GR Supra - pod taką nazwą kryje się najnowsza, piąta generacja modelu Supra. Fani czekali na ten model od sierpnia 2002 r., kiedy to Toyota zakończyła produkcję poprzedniej Supry. Bliźniacze BMW Z4 to roadster, a Supra będzie oferowana tylko jako coupe. Nowa Supra to samochód dwuoosobowy. Długość japońskiego coupe to 4379 mm, a rozstaw osi wynosi 2470 mm, czyli mniej niż w GT86 (2570 mm). Rozkład masy to idealne 50:50.

Nowe coupe powstało we ścisłej współpracy z BMW. Właśnie dlatego sercem Toyoty GR Supry będzie 6-cylindrowy, rzędowy silnik, który stworzyli niemieccy inżynierowie. Ma 3 litry pojemności, 340 KM mocy i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Osiągi? Nikt nie powinien narzekać - 4,3 sekundy do pierwszej setki i 250 km/h prędkości maksymalnej. Waga takiej Supry dobija do 1500 kg.

Toyota GR Supra 2019Toyota GR Supra 2019 fot. Toyota

To, przynajmniej na razie, topowa odmiana nowej Supry. Dostępna będzie także mniejsza i tańsza (akcyza) 4-cylindrowa jednostka o pojemności 2,0 l. Za ten silnik również odpowiada BMW. Słabsza Supra ma się legitymować przyspieszeniem do 100 km/h na poziomie 5,3 sekundy. Prędkość maksymalną również ograniczono do 250 km/h. Toyota GR Supra z mniejszym silnikiem waży 1355 kg.

Napęd w obydwu wersjach przekazywany jest oczywiście na tył. Skrzynia to 8-stopniowy automat konstrukcji BMW.

Toyota GR Supra 2019Toyota GR Supra 2019 fot. Toyota

Bliskie związki z bawarską marką zauważymy od razu także we wnętrzu nowej Supry. Cały projekt praktycznie 1 do 1 przeszczepiono z BMW Z4 - mamy ten sam układ przycisków, system multimedialny, pokrętło do obsługi, dźwignię zmiany biegów czy kierownicę. Na pokładzie nie zabraknie oczywiście najnowszych systemów bezpieczeństwa oraz wsparcia kierowcy.

Toyota na każdym kroku podkreśla, że w nowej Toyocie GR Suprze na pierwszym miejscu stoją wrażenia z jazdy. Ma to być jedno z najlepiej jeżdżących samochodów tej klasy. Stąd bardzo bliska współpraca z wyścigowym zespołem Gazoo Racing i wiele testów na torze. Z japońsko-niemieckiej dwójki to właśnie Toyota GR Supra ma być bardziej sportową propozycją.

Toyota GR Supra 2019Toyota GR Supra 2019 fot. Toyota

Do Europy w pierwszym rzucie ma trafić ok. 900 sztuk modelu. Produkcja pełną parą ruszy w czerwcu. Pojawiają się już pierwsze doniesienia o 270 tysiącach zł za edycję premierową, ale na pełny polski cennik musimy jeszcze poczekać.

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu samochodu? Cena wcale nie jest najważniejsza

Czy podoba Ci się stylistyka nowej Toyoty Supry?
Więcej o:
Komentarze (52)
Nowa Toyota GR Supra - koniec czekania. Nowe wcielenie legendy oficjalnie
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • hiszpan25

    Oceniono 13 razy 9

    wyglad to kwestia gustu. stara Supra byla kultowa ze wzgledu na to jak byla zaprojektowana a glownie na to jak duze miala zapasy wytrzymalosci. Jest wiele przykladow gdzie Supra byla tuningowana na moce ponad 3 krotnie wieksze od mocy seryjnej. To za te "pancerne" zaprojektowanie byla tak szanowana w swiecie motoryzacyjnym.

  • Gość: BtL

    Oceniono 19 razy 7

    Zarzynanie legendy... chociaż i tak można było to bardziej spaprać. Prawda Mitsubishi Eclipse?

  • Gość: x x

    Oceniono 20 razy 6

    Automat z elektrycznym ręcznym...brakuje jeszcze leżanki i nocnej lampki.

  • xysieq

    Oceniono 7 razy 5

    W życiu nie widziałem, żeby w świecie samochodowym ktoś tak spier.olił kultową nazwę i samochód. BMW dla podstarzałych tatuśków i panienek w innej budzie i to ma być Supra?
    Supragauno chyba.

  • klm747

    Oceniono 13 razy 5

    Czy po 40 tys. km. trzeba będzie wyjmować silnik aby wymienić łańcuch rozrzadu, jak w obecnych BMW?

  • sztucznypolak

    Oceniono 9 razy 5

    No dobrze, a czym naprawde rozni sie od BMWu?
    Tuningiem silnika? Troche malo.

  • Gość: fortepian

    Oceniono 2 razy 2

    wyglada jak replika conceptu supry który pokazali wczeniej na bazie bmw z4. jak to w replikach wyglad poszczególnych czesci nadwozia sie rożni ale patrzac na ogól widac co jest pod spodem.
    supra to powinien być ważny samochód dla toyoty a oni poszli na łatwizne i nie zrobili go po swojemu tylko skorzystali z gotowca. słabo toyota :(

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX