Ram Heavy Duty - prawdziwy wół roboczy

Filip Trusz
Na Salon Motoryzacyjny w Detroit koncern FCA przygotował coś specjalnego - Rama w wydaniu Heavy Duty. Nowy RAM HD wyprzedza konkurencję w segmencie.

Liczby nowego Rama Heavy Duty robią wrażenie. Pickup potrafi przeciągnąć przyczepę o masie do 14 288 kg, a na pakę weźmie aż 3 483 kg. Koncern FCA z dumą podkreśla, że to najlepsze wyniki w klasie, a Ram HD zostawia pod tym względem konkurencję, w postaci Forda F Super Duty i Chevroleta Silverado Heavy Duty, w tyle.

Tak znakomite liczby to zasługa 6,7-litrowego, 6-cylindrowego, rzędowego turbodiesla Cummins. Oferuje on 400 KM mocy przy 2800 obr./min oraz aż 1354 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 1800 obr./min.

Ram Heavy Duty 2019Ram Heavy Duty 2019 fot. FCA

Ram Heavy Duty 2019Ram Heavy Duty 2019 fot. FCA

Dostępna jest także słabsza odmiana turbodiesla Cummins o mocy 370 KM i 1151 Nm. Standardowy silnik w Ramach 2500 i 3500 Heavy Duty to 6,4-litrowa V-ósemka HEMI o mocy 410 KM (5600 obr./min) i 581 Nm (4000 obr./min). Potężne diesle łączone są z 6-biegowym automatem 68RFE, a benzyna z 8-biegową skrzynią 8HP75.

Ram Heavy Duty 2019Ram Heavy Duty 2019 fot. FCA

Nowy RAM HD jest lżejszy od poprzednika o ok. 65 kg. Mimo że pickupy z serii Heavy Duty to klasyczne woły robocze, które będą jeździć głównie po ogromnych amerykańskich ranczach w błocie z ciężkim ładunkiem, to nowy RAM HD może być naszpikowany najnowszymi technologiami, jakie posiada koncern. Wrażenie robi przede wszystkim ogromny, aż 12-calowy, umieszczony pionowo ekran. W najwyższych wersjach nie zabraknie skóry i bardzo bogatego wyposażenia.

Ram Heavy Duty 2019Ram Heavy Duty 2019 fot. FCA

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu samochodu? Cena wcale nie jest najważniejsza

Więcej o: