Nowy Mercedes-Benz CLA oficjalnie!

Filip Trusz
Rodzina nowego Mercedesa Klasy A cały czas się powiększa. Dzisiaj do hatchbacka i sedana dołączyło zupełnie nowe CLA. Co już wiemy o nowym modelu?

Nowy Mercedes CLA to zdecydowanie jedna z największych motoryzacyjnych gwiazd tegorocznych targów CES w Las Vegas. Mercedes postanowił zacząć bardzo mocnym akcentem - do Las Vegas od razu przywiózł CLA w bardzo mocnym wydaniu 250. Pod maską tej wersji pracuje 4-cylindrowy silnik o mocy 225 KM (350 Nm), który współpracuje z 7-biegowym automatem 7G-DCT.

Rynkową premierę nowego Mercedesa CLA zaplanowano na maj 2019 r. Auto będzie dostępne z szeroką ofertą silników benzynowych i wysokoprężnych, manualną lub automatyczną skrzynią biegów i opcjonalnym napędem 4MATIC. Jakie wersje silnikowe trafią do Polski, dowiemy się bliżej premiery.

Mercedes CLA 2019Mercedes CLA 2019 fot. Mercedes

Mercedes CLA okazał się dużym sukcesem. Na całym świecie sprzedano aż 750 000 sztuk CLA (w tym także wersji Shooting Brake). Nowa generacja lekko urosła. Nowy Mercedes CLA mierzy 4688 mm długości (+48 mm), 1830 mm szerokości (+53 mm), 1439 mm wysokości (-2 mm). Większy jest także rozstaw osi, który wynosi teraz 2729 mm (+30 mm). Dzięki temu nowe CLA ma być przestronniejsze we wnętrzu. Bagażnik pomieści 460 l. Tutaj ciekawostka - kufer został pomniejszony o 10 l.

Kandydat w plebiscycie The Best of Moto.pl - Volkswagen Touareg

Współczynnik oporu powietrza Cd to 0,23.

Mercedes CLA 2019Mercedes CLA 2019 fot. Mercedes

Wnętrze nowego Mercedesa CLA bardzo dobrze znamy z najnowszego Mercedesa Klasy A - to praktycznie ten sam projekt. A to oznacza, że na pokładzie znajdziemy dwa duże, współpracujące ze sobą ekrany i wyposażenie z najwyższej półki. Pod tym względem Mercedes Klasy A imponuje, a na rynku nie znajdziemy drugiego kompaktu, który może być aż tak bogato wyposażony.

Mercedes CLA 2019Mercedes CLA 2019 fot. Mercedes

Nie mogło zabraknąć oczywiście nowego systemu multimedialnego MBUX, który debiutował właśnie w Klasie A. Nowy system oferuje bardzo rozbudowane funkcje, zaawansowaną obsługę głosową, usługi typu connect i na bieżąco uczy się kierowcy. Wnętrzu i systemowi poświęciliśmy oddzielny, obszerny materiał, gdzie znajdziecie wszystkie szczegóły:

Mercedes CLA 2019Mercedes CLA 2019 fot. Mercedes

Wrażenie robi także lista pokładowych systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy. Wiele z nich znamy m.in. z nowego Mercedesa Klasy S. W konkretnych sytuacjach nowe CLA będzie potrafiło jeździć praktycznie samodzielnie.

Najciekawsze systemy nowego Mercedesa CLA:

  • Active Distance Assist DISTRONIC (prędkość ustawiona w układzie DISTRONIC jest z wyprzedzeniem redukowana zgodnie z przebiegiem drogi przed pojazdem – z uwzględnieniem zakrętów, skrzyżowań, rond i bramek płatniczych, a następnie zostaje z powrotem zwiększona),
  • Active Emergency Stop Assist (jeżeli system wykryje, że kierowca nie prowadzi pojazdu samodzielnie zjedzie na pobocze, włączy światła awaryjne i wezwie pomoc),
  • Active Lane Change Assist (system wspomagający zmianę pasa ruchu),
  • Active Brake Assist (asystent hamowania z funkcją wykrywania pojazdów, pieszych oraz rowerzystów),
  • Active Lane Keeping Assist (ostrzega kierowcę o nieumyślnym zjeżdżaniu z pasa ruchu),
  • PRE-SAFE PLUS (wykrywa zagrożenie kolizji i w razie potrzeby może samodzielnie wyhamować samochód, żeby zapobiec wypadkowi lub zmniejszyć jego konsekwencje).
Czy podoba Ci się nowy Mercedes CLA?
Więcej o:
Komentarze (24)
Nowy Mercedes-Benz CLA oficjalnie!
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Maku

    Oceniono 6 razy 4

    Nigdy nie zrozumiem do jakiej klasy i wielkości należą poszczególne Mercedesy. Z tak skomplikowanym nazewnictwem nie daje rady. Czy ten Mercedes to klasa A czy C?

  • ewb1

    Oceniono 3 razy 3

    Najmniejszy sedan Mercedesa to Klasa A sedan (jest krótsza o ponad 10 cm) zmieńcie wprowadzający w błąd tytuł. Na przyszłość zanim coś napiszecie musicie to sprawdzić.

  • pcat

    Oceniono 19 razy 3

    Brzydkie proporcje - za długi przedni zwis, za bardzo spłaszczona kabina z tyłu.
    Ale i tak będzie hitem na parkingach pod galeriami i spa - biała perła, pakiet AMG i mocarny silnik 1.3 by Renault.

  • Gość: Frolo

    Oceniono 3 razy 1

    Nie mam jakoś serca do tej zmiany CLA , jakoś dziwnie przesunięty optycznie tył. Na siłę ma upodobnić do C coupe . Zupełnie mnie nie przekonuje kwadratowy środek , wnętrze przypomina mi nowego Nissana Micrę ( google search sobie) , tablety - kwestia gustu - nie dla mnie. Uwielbiam poprzednie CLA., szczególnie w wersji CLA AMG 45 . Nie wyobrażam sobie takiego nowego wnętrza w AMG. Te wciśnięte wloty powietrza na środek po to żeby znaleźć miejsce na tablety - to masakra . Natomiast w Azji i w krajach arabskich będzie euforia.

  • Gość: aaa

    0

    dwa duze ekrany? to mają być duże? IMO za mało szpanerskie, powinni tam wsadzić ekran minimum 32 cale

  • Gość: kriss

    Oceniono 4 razy 0

    Słowa: niemieckie i ładne, pasują do siebie jak wół do karety. W Polsce niestety przyjęło się klękać przed niemieckim motoryzacyjnym dziadostwem.

  • Gość: gośćkość

    Oceniono 10 razy -2

    Wygląda jak Hyundai z lat 90 tych

  • aulopora

    Oceniono 9 razy -3

    Zagłosowałem na "nie", i system wyświetlił wyniki: 100% na TAK (6 głosów), 0% na NIE (0 głosów)...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX