Klasa premium w USA - rozgrywka pomiędzy Niemcami

Filip Trusz
Kto rządzi klasą premium w Stanach Zjednoczonych? Okazuje się, że dobrze nam znani niemieccy producenci. Lider pozostał ten sam, ale coraz mocniej czuje na plecach oddech największego rywala.

Kolejny rok z rzędu Mercedes okazał się liderem amerykańskiej klasy premium. W 2018 r. Mercedes sprzedał dokładnie 315 959 samochodów, co pozwoliło mu utrzymać pierwsze miejsce. Warto jednak odnotować, że rok do roku Mercedes zanotował sprzedaż niższą o 6,3 proc. To o tyle ważne, ze Daimler już czuje na plecach oddech BMW - Bawarczycy poprawili swoje wyniki o 1,7 proc. i zamknęli rok z wynikiem 311 014 sprzedanych aut.

Niedaleko za niemiecką dwójką znalazł się japoński Lexus z wynikiem 298 310 sprzedanych aut (-2,2 proc.). Czwarte miejsce należy do Audi, a piąte nie do Cadillaca, a Acury, która nieznacznie wyprzedziła rodzimą, amerykańską markę.

BMW M550i xDriveBMW M550i xDrive fot. BMW

Sprzedaż samochodów luksusowych w USA w 2018 r.:

W całym 2018 r. w Stanach sprzedano 2 027 312 samochodów klasy premium, co oznacza, że 2018 r. był pod tym względem gorszy od 2017 o 0,7 proc.

  1. Mercedes - 315 959 szt.
  2. BMW - 311 014 szt.
  3. Lexus - 298 310 szt.
  4. Audi - 223 323 szt.
  5. Acura - 158 934 szt.
  6. Cadillac - 154 702 szt.
  7. Porsche - 57 202 szt.

Źródło: Carscoops.com

Kandydat w plebiscycie The Best of Moto.pl - Mazda 6

Więcej o:
Komentarze (19)
Sprzedaż samochodów w USA. Klasa premium w USA - rozgrywka pomiędzy Niemcami
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • sselrats

    Oceniono 1 raz 1

    Juz sie zlecialy eksperty od Tesli to Tesli w zyciu nie prowadzily.

  • Gość: Roman Bratny

    Oceniono 5 razy 1

    Panie Tesla, jest jeszcze tesla która też trochę już sprzedaje...

  • dublet

    0

    Une jakieś dziwne te amerykany! Nie ma paska ani audi 80! No i gdzie golf trujka w tedeiku?

  • Gość: Marek

    Oceniono 8 razy 0

    Tak duża sprzedaż Lexusa świadczy tylko o tym, że amerykance mają wy*ebane na radość z jazdy. Lexus w Europie sprzedaje się kiepsko bo nie ma porządnego automatu. Skąd taki IS ma odnieść sukces skoro ma skrzynie cvt i choćby ona robiła loda to mało kto się na nią zdecyduje. Chociaż i tak nie ma tragedii - to co jest w Subaru xv to jest dopiero porażka ! Jakby w lexusach były fajne dwu sprzeglowki albo chociaż klasyczne automaty to ich sprzedaż w Europie napewno wyglądałaby inaczej. Cvt wymaga wielu wyrzeczen, a po co komu "niekompletne" auto i to za taką kase

  • Gość: Mat

    Oceniono 12 razy -4

    Jak na to ile modeli oferuje Mercedes a ile Lexus to chyba Lexus jest "wygranym"

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX