Opinie Moto.pl: Peugeot Rifter - czym różni się od Citroena Berlingo?

Filip Trusz
Trojaczki Rifter, Berlingo i Combo Life zostały uznane w konkursie Autobest 2019 za najlepsze auto, jakie można kupić w Europie. Czy warto dopłacać i zamiast Berlingo wziąć droższego Riftera?

Dwa tygodnie przed testem Peugeota Riftera miałem okazję jeździć jego bratem bliźniakiem, nowym Citroenem Berlingo. Auta miały praktycznie identyczne wyposażenie i dokładnie ten sam napęd (1.5 BlueHDi 130 i ręczna skrzynia), a od strony zastosowanych rozwiązań, technologii pojemności schowków i bagażnika obydwa nie różnią się prawie w ogóle. Nie ma więc sensu się powtarzać. Test Berlingo znajdziecie poniżej:

Citroen Berlingo z topowym dieslem kosztuje wyjściowo 76 800 zł, Peugeot Rifter - 89 700 zł. Rifter jest trochę lepiej wyposażony w standardzie, ale różnica jest i tak spora. Czy warto dopłacać?

Peugeot Rifter - różnice w wyglądzie

Awangardowa stylistyka Citroena Berlingo wzbudza kontrowersje i słyszałem wiele opinii, że auto jest "po prostu brzydkie". Sam bym się z tym nie zgodził, ale bardziej stonowany Peugeot Rifter podoba mi się dużo bardziej. Kombivan Peugeota, mimo charakterystycznego dla segmentu, pudełkowatego kształtu, prezentuje się dynamicznie i nie zabrakło mu kilku ciekawych, ostrych, stylistycznych akcentów. Najspokojniejszym i zdecydowaniem najbardziej klasycznym autem z całej trójki jest Opel Combo Life.

Co ciekawe, Riftera można zamówić nawet ze sportowym pakietem GT-Line.

Peugeot RifterPeugeot Rifter fot. Filip Trusz

Peugeot Rifter - różnice we wnętrzu

Różnice między Peugeotem i Citroenem dostrzeżemy jeszcze wyraźniej, kiedy zajrzymy do wnętrza. Kombivan, jak przystało na nowego Peugeota, wyróżnia się oryginalnym projektem kabiny. To tzw. i-Cockpit z małą, bardzo nisko umieszczoną kierownicą i zegarami, na które patrzymy ponad wieńcem. Nie każdemu taki projekt musi pasować, ale ja bardzo polubiłem się z pomysłem Peugeota.

Na plus zapisuję także lepsze zagospodarowanie przestrzeni pomiędzy fotelem kierowcy i pasażera. W testowanym Citroenie Berlingo znajdowała się tu pusta przestrzeń, w Rifterze mamy zabudowany tunel z dwoma dużymi schowkami, które możemy zamknąć i ukryć nasze drobiazgi przed niepowołanymi oczami.

Jakoś wykorzystanych materiałów i ich spasowanie są bardzo podobne. Również na liście opcji i systemów bezpieczeństwa oraz wsparcia kierowcy znajdziemy te same pozycje.

Peugeot RifterPeugeot Rifter fot. Peugeot

Peugeot Rifter - różnice we wrażeniach z jazdy

Obydwa kombivany miały ten sam silnik 1.5 BlueHDi 130 KM i zaskakująco porządną, sześciobiegową, ręczną skrzynię biegów. Różnice są niewielkie. Wydaje mi się, że Peugeot Rifter jest trochę twardszy i bardziej zwarty, ale może to być siła sugestii. Peugeoty zwykle są twardsze od Citroenów, więc możliwe, że się tym zasugerowałem. Obydwa auta prowadzą się praktycznie identycznie, a na liście wersji silnikowych znajdziemy te same jednostki o tych samych parametrach.

Opinie Moto.pl: Peugeot Rifter - podsumowanie

W konkursie Autobest pod uwagę bierze się stosunek ceny do jakości, design, możliwości systemów multimedialnych na pokładzie, dostępność części zamiennych i ofertę serwisową. Modele ubiegające się o nagrodę muszą kosztować poniżej 20 000 euro. Tegoroczny świetny wynik trojaczków PSA mnie nie dziwi - trudno znaleźć równie praktyczne, a przy tym rozsądnie wycenione auta na rynku.

Czy poleciłbym wybór Peugeota Riftera? Auto podobało mi się bardziej niż Berlingo. Nie tylko z wyglądu, ale także we wnętrzu. Jednak obydwa są do siebie tak bardzo podobne, że jeżeli szukacie kombivana i nie chcecie dopłacać, to Citroen będzie równie dobrym wyborem.

Nowy Citroen C3 - test

Więcej o:
Komentarze (14)
Peugeot Rifter - opinie, recenzja, test. Czym różni się od Berlingo?
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • udno

    Oceniono 1 raz 1

    Peugeot jest dużo droższy tylko teoretycznie. Właśnie zamówiłem. Riftera. Bo był tańszy od podobnie wyposażonego Berlingo. Na dzisiaj jeśli wycenić oba samochody w salonach to przy lepiej wyposażonych wersjach Rifter wychodzi nieco taniej (kupiłem Allure+), przy uboższych Citroen będzie miał lekką przewagę. Ale te różnice nie są wielkie. Duża różnica jest tylko w cenie katalogowej, która w przypadku Citroena jest ceną finalną (max co można uzyskać to rabat dilerski ale to "grosze") a w przypadku Peugeota za samo otwarcie drzwi w salonie dostaje się 10-12% rabatu. Ale koniec końców ceny są podobne. Więc wybór sprowadza się do tego czy komuś bardziej do gustu przypada wygląd Riftera i iCockpit czy ekstrawagancki wygląd Berlingo. Nie wyceniałem Opla Combo Life bo mi się po prostu nie podobał ale najpewniej ceny by wyszły podobnie. Więc jeśli ktoś woli "klasyczny" design to Opel jest dobrym kierunkiem. A jak komuś wygląd zewnętrzny i projekt deski rozdzielczej nie robi różnicy to najlepiej wycenić wszystkie na moment zakupu i kupić najtańszy... W zależności od aktualnych promocji w Peugeot i Oplu wynik może być inny w każdym miesiącu ale ogólnie nie będzie dużych różnic bo to jest praktycznie to samo auto...

  • Gość: Kombivaniec

    Oceniono 1 raz 1

    Sprostowanie powyższego - chodzi o Tourneo Connect

  • Gość: Gość

    Oceniono 3 razy 1

    To, co dla niektórych jest wadą w Berlingo, czyli brak konsoli (schowka) pomiędzy fotelami, dla mnie jest akurat zaletą i zadecydowało o tym, że wybrałem właśnie Citroena. Konsola niestety znacznie ogranicza przestrzeń wewnątrz samochodu. Poza tym innych zmyślnych schowków jest na tyle dużo, że można spokojnie wszystko pomieścić.

  • Gość: klm

    0

    "artykuł" z dupy

  • Gość: lechutek

    Oceniono 3 razy -1

    Berlingo jako wóz praktyczny dla biznesu lub/i/ rodziny jest wystarczajacy i nie ma sensu dopłacac 10 tyś zł do takiego samego Peugeota !

  • Gość: Kombivaniec

    Oceniono 3 razy -3

    Uzytkuję najlepszego kombi vana - Tourneo Courier i muszę przyznać rację redaktorowi w kwestii tunelu środkowego - to najlepszy pomysł twórców Riftera !
    Z zazdrością spoglądam na ten element Riftera pomimo że to "Peugeot".
    Brak miejsca pomiędzy fotelami? Odpowiadam: to być może przez sentyment do starych dostawczaków lub ciężarówek gdy trzeba było drążka zmiany biegów szukać gdzieś w podłodze jednocześnie pochylając się :D

  • alben albus

    Oceniono 10 razy -8

    Tak czy siak te auta są ulepione z tej samej gliny tylko nieco różnią się ilością grudek... Dla mnie to francuskie g...o trumnowozów...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX