Opinie Moto.pl: Ford Fiesta Active 1.0/125 KM - najmodniejszy, nie znaczy najlepszy

Tomasz Korniejew
Nowy Ford Fiesta w uterenowionej wersji Active to zdecydowanie najmodniejsza obecnie odmiana spośród wszystkich dostępnych Fiest. Nie oznacza to jednak, że jest spośród wszystkich Fiest najlepsza.

Moda na SUVy i Crossowery trwa. Z jednej strony klienci coraz chętniej sięgają po pojazdy tego typu, z drugiej producenci znacznie rozszerzają ofertę w tym zakresie.
Jedną z najnowszych premier na rynku crossoverów jest Ford Fiesta Active.

Znakami rozpoznawczymi nowego Forda Fiesty w wersji Active są m.in. (trudne do wychwycenia) zwiększony o 19 mm prześwit oraz o 10 mm rozstaw kół, czy osłony nadkoli, progów i zderzaków mające sugerować, że tej odmianie Fiesty nie straszne są nieutwardzone szlaki. Całości dopełniają siedemnastocalowe obręcze kół o dedykowanym wzorze.

Co ciekawe relingi dachowe wymagają dopłaty co najmniej 800 zł.

Ford Fiesta ActiveFord Fiesta Active fot. Ford

Wnętrze, jak w każdej Fieście

We wnętrzu znajdziemy ten sam, co w pozostałych odmianach modelu uporządkowany i solidnie zmontowany kokpit. I te same tworzywa sztuczne, które miejscami mogły by być wyższej jakości.

Wyposażeniem standardowym każdej Fiesty Active jest kolorowy ekran dotykowy o przekątnej 8 cali umieszczony na górze środkowej konsoli. Przy czym w podstawowej wersji występuje on w parze z systemem pokładowym SYNC 2.5, a w wersji bogatszej z systemem SYNC3.

Najnowsza wersja systemu telematycznego działa sprawniej i jest bardziej uporządkowana niż poprzednie ale wciąż nie jestem jej fanem.

Wyposażeniem standardowym Fiesty Active są także sportowe fotele, przy czym w bogatszej odmianie tapicerka jest ozdobiona kolorowym wzorem i szwami.

Bagażnik ma objętość 292 l.

Karolina Pilarczyk: "Na zawodach muszę z prędkością 160 km/h dojechać na milimetry do ściany, ocieram się o drzwi przeciwnika. To walka gladiatorów."

Nowy Ford Fiesta Active – właściwości jezdne

W gamie silnikowej Fiesty Active znalazło się pięć źródeł napędu. Trzon wersji benzynowych stanowi trzycylindrowy silnik 1.0 EcoBoos dostępny w czterech wariantach mocy: 85/100/125 i 140 KM. Oprócz tego dostępny jest także silnik Diesla 1.5 TDCI/120 KM.

Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz napędzany przez trzcylindrową benzynową jednostkę napędową, która rozwija moc maksymalną 125 KM przy 6000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 170 Nm w zakresie od 1400 do 4500 obr./min.
Według danych producenta 125 konna Fiesta Active rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,9 s, a jej prędkość maksymalna została ustalona na 195 km/h.

Wszystkie odmiany Fiesty z najmocniejszą - ST na czele słyną z ponadprzeciętnie dobrych właściwości jezdnych. Powszechnie chwalony w modelu jest układ kierowniczy i zestrojenie zawieszenia.

Ford Fiesta ActiveFord Fiesta Active fot. Ford

Nie inaczej jest w przypadku Fiesty Active, ale… O ile układ kierowniczy pracuje z taką samą precyzją, jak w pozostałych odmianach małego Forda, o tyle producent dla wersji Active zmodyfikował zawieszenie. W tym przypadku priorytetem dla konstruktorów było zapewnienie wysokiej efektywności tłumienia wszelkich niedoskonałości gruntowych i szutrowych nawierzchni.

Dużo miększy niż w pozostałych wersjach modelu nastaw zawieszenia w połączeniu z odrobinę wyżej położonym środkiem ciężkości sprawiają, że choć Fiesta Active wciąż dobrze się prowadzi to jednak nie jest tak zwinna podczas jady po krętych odcinkach, jak jej wersje z niższym prześwitem i sztywniej ustawionym zawieszeniem.

Z trzycylindrowym silnikiem współpracuje sześciobiegowa manualna przekładnia, której dźwignia precyzyjnie trafia w poszczególne przełożenia.
Trzycylindrowy silnik wykazuje przeciętną kulturę pracy i „lubi” wyższe obroty. Zanim wskazówka obrotomierza minie wartość 2000 obr./min. auto leniwie nabiera prędkości. Wigoru dostaje powyżej wspomnianej wartości obrotowej.

Cieszy fakt, że wbrew moim obawom, Fiesta Active okazuje się samochodem bardzo cichym podczas podróży z prędkościami autostradowymi i jednocześnie stabilnym.

Podczas jazd w ruchu miejskim auto zużywało średnio 9,5 l benzyny na 100 km, co jest wynikiem przeciętnym i jednocześnie sporo wyższym od deklarowanego przez producenta.

Przeczytaj także: Nowy Ford Fiesta Active

Podsumowanie

Podstawowa odmiana Fiesty Active z silnikiem 1.0/125 KM kosztuje 70 100 zł (64 470 zł w promocji). Cena klasycznej odmiany modelu z tym samym silnikiem startuje z poziomu 65 100 zł (59 470 zł w promocji).

Choć model Active nie jest tak zwinny, jak jego niższe wersje, wciąż jest jednym z pojazdów charakteryzujących się najwyższą jakością układu jezdnego. Podwyższona i ozdobiona dodatkowymi osłonami wersja z pewnością jest tą wyglądającą najmodniej. Jednak według mnie, rzeczy najmodniejsze nie zawsze są najlepsze. Nie tylko w przypadku Fiesty.

Ford Fiesta Active 1.0/125 KM - dane techniczne

Silnik: Benzynowy, turbo, R3, poj. 998 cm3
Moc: 125 KM przy 6000 obr./min.
Moment obr.: 170 Nm od 1400-4500 obr./min.
Skrzynia biegów: manualna, 6b
Wymiary (dł./szer./wys.): 406,8/173,5/149,8 cm
Pojemność bagażnika: 292/1093 litrów
Rozstaw osi: 249,3 cm
0-100 km/h: 9,9 s
Prędkość maksymalna: 195 km/h
Zużycie paliwa: 4,3 l/100 km (średnie, dane producenta)
Cena od: 70 100 zł (64 470 zł w promocji)

Więcej o:
Komentarze (3)
Ford Fiesta Active 1.0/125 KM - opinie
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: gasiuk

    0

    płyta podłogowa jeszcze z mazdy 2 z 2007 roku
    staroć

  • Gość: Arni

    0

    Jezdzielm taka wersji titanium i powiem, że naprawdę fajne auto. Tylko szkoda, że automat tylko z wersją 100 Km. Plus, że jest to znowu tradycyjny chydrokinetykt, a oznacza trwałość i miękka pracę. Nie jestem fanem dwóch sprzęcie itp. W korku się przegrywają i poznoej sprzęgła mówią papa...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX