Wielki powrót do czasów PRL - wraca CPN i Petrochemia

Legendarna marka z okresu PRL powraca. PKN Orlen uruchomi po jednej stacji paliw pod markami CPN i Petrochemia Płock w Warszawie i okolicach Płocka. W ten sposób koncern chce upamiętnić 20. rocznicę połączenia obydwu podmiotów.

W zeszłym roku pojawiły się pierwsze wzmianki na temat reaktywowania obydwu marek. Jak widać, plotki nie były bezpodstawne. Jeszcze w tym tygodniu płocki koncern uruchomi dwie stacje - w Warszawie będzie to CPN, a w Bodzanowie pod logo Petrochemii. Logotypy obydwu marek pojawią się na dystrybutorach, pylonach z cenami oraz budynkach obu stacji. W ofercie obiektów znajdziemy podstawową ofertę gastronomiczną oraz kawę i hot-dogi.

PKN Orlen już jakiś czas temu dostrzegł spory potencjał biznesowy i marketingowy związany z reaktywacją marki. Zdaniem koncernu znaki towarowe CPN i Petrochemii są "wysoce rozpoznawalne" i "budzą pozytywne reakcje klientów".

Marka CPN jest jednym z ważnych rozdziałów polskiego koncernu. Logotyp to klasyka polskiego wzornictwa i sam w sobie jest unikatowym dziełem sztuki - od wielu lat jest eksponowany w Muzeum Narodowym w Warszawie. Identyfikację wizualną CPN, na czele z logo, zaprojektowali w latach 60., Ryszard Bojar. Stefan Solik i Jerzy Słowikowski.

Centrala Produktów Naftowych (CPN) powstała 3 grudnia 1945 r. Na szczytowy okres rozwoju firmy przypada ponad 1400 stacji benzynowych oraz flota prawie 600 nowoczesnych autocystern.

Spółka Petrochemia Płock powstała w reakcji na wzrastające zapotrzebowanie na paliwa oraz surowce do produkcji wynikające z gwałtownego rozwoju przemysłu i motoryzacji w latach 50. XX w., a także niewystarczające zdolności przerobowe istniejących już rafinerii. W 1999 roku CPN połączono z Petrochemią Płock w Polski Koncern Naftowy, który wiosną 2000 roku zaczął korzystać z nazwy Orlen. Jednocześnie ze stacji firmy wycofano markę CPN.

Więcej o:
Copyright © Agora SA