Testy zderzeniowe Euro NCAP. Tragiczny wynik Wranglera i Pandy

Organizacja Euro NCAP przeprowadziła kolejną serię testów zderzeniowych, w których bardzo blado wypadły dwa modele należące do grupy Fiat Chrysler Automobiles: Fiat Panda oraz nowy Jeep Wrangler.

W ostatnim badaniu przeprowadzonym przez Euro NCAP przetestowano następujące samochody:  Audi Q3, BMW X5, Hyundai Santa Fe, Jaguar I-Pace, Peugeot 508, Volvo S60/V60 oraz Jeep Wrangler i Fiat Panda.

Oprócz ostatniej dwójki pozostałe modele zdobyły najwyższą, możliwą ocenę na poziomie pięciu gwiazdek. Legendarny Jeep Wrangler uzyskał w teście zaledwie jedną gwiazdkę natomiast Fiat Panda według najnowszych standardów zasługuje na zero gwiazdek. Co ciekawe, w teście przeprowadzonym w 2011 roku ówczesne standardy pozwoliły uzyskać wynik na poziomie czterech z pięciu możliwych gwiazdek.

Poniżej prezentujemy szczegółowe wyniki każdego z modeli w ostatnim teście przeprowadzonym przez Euro NCAP.

AUDI Q3
(standardowe wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa)
ocena łączna (gwiazdki): 5

  • bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 95%
  • bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 86%
  • ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 76%
  • ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 85%

BMW X5
(standardowe wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa)
ocena łączna (gwiazdki): 5

  • bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 89%
  • bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 86%
  • ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 75%
  • ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 75%

FIAT PANDA*
(standardowe wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa)
ocena łączna (gwiazdki): 0

  • bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 45%
  • bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 16%
  • ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 47%
  • ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 7%

Karolina Pilarczyk: "Na zawodach muszę z prędkością 160 km/h dojechać na milimetry do ściany, ocieram się o drzwi przeciwnika. To walka gladiatorów."

HYUNDAI SANTA FE
(standardowe wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa)
ocena łączna (gwiazdki): 5

  • bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 94%
  • bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 88%
  • ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 67%
  • ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 76%

JAGUAR I-PACE
(standardowe wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa)
ocena łączna (gwiazdki): 5

  • bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 91%
  • bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 81%
  • ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 73%
  • ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 81%

JEEP WRANGLER
(standardowe wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa)
ocena łączna (gwiazdki): 1

  • bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 50%
  • bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 69%
  • ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 49%
  • ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 32%

PEUGEOT 508
(standardowe wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa)
ocena łączna (gwiazdki): 5

  • bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 96%
  • bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 86%
  • ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 71%
  • ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 79%

VOLVO S60/V60
(standardowe wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa)
ocena łączna (gwiazdki): 5

  • bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 96%
  • bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 84%
  • ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 74%
  • ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 76%
Więcej o:
Komentarze (19)
Testy zderzeniowe Euro NCAP. Tragiczny wynik Wranglera i Pandy
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • zenoncool

    Oceniono 15 razy 11

    Te gwiazki nigdy nie pozwalaly porownywac bezpieczenstwa w roznych modelach testowanych w różnych latach. Szczegolnie teraz, gdy duza role odgrywaja systemy wspomagajace, ktore sa zbyt drogie by stosowac w standardzie w malych autach. Nikt Pandy za 60 tyś nie kupi.

    Pamiętam, że np kiedyś Voyager miał 2 gwiazdki, a występowało ryzyko śmiertelnych obrażeń u pasażera o ile pamiętam. Dziś 0 gwiazdek dostaje auto, które rok czy dwa temu, dostało 4 gwiazdki. A oczywiście bezpieczeństwo auta zupełnie się nie zmieniło (a prawdopdodobnie jest wyższe, gdyż ostatnio dodatkowe systemy były wprowadzane jako obowiązkowe).

    Tak więc to tylko zabawa...

  • Gość: Julo

    0

    Tu chodzj o system automatycznie wzywający pogotowie a nie samo bezpieczeństwo

  • cmok_wawelski

    0

    Z ciekawości ostatnio policzyłem samochody jadące powiatową drogą przez Cranford, New Jersey, USA. Na 20 przypadkowych aut 11 to były SUV, 8 wielkie pickupy, 1 'tradycyjny' osobowy sedan. W razie kolizji jakie szanse miałby ten sedanek (jakaś Toyotka)?
    Inny problem, to że jadąc za takim dużym pickupem czy SUV - po prostu nie widać drogi i sytuacji z przodu więc jazda jest męcząca.

  • Gość: zadowolony

    0

    Kupię sobie KRAZ-a i nikt mi nie podskoczy. Bezpieczeństwo pasażerów100%

  • stellar14

    Oceniono 5 razy -5

    Ja już dawno nie patrzę na Euro. Korzystam z australijskich testów. Rewelacyjne, obiektywne, proste.

  • cob22

    Oceniono 11 razy -5

    Jeszcze kilka dni temu ten Jeep byl auten "na ktore czekalismy".
    Jeep po kupnie Chryslera to wielkie wloskie goooowno.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX