Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX
Opinie Moto.pl: Seat Tarraco - flagowy okręt
Najnowszy Seat – duży SUV o nazwie Tarraco, mierzy aż 473,5 cm długości. To sporo, bo jest o 3,8 cm dłuższy od uznawanej za dużą Skody Kodiaq. Ma też od Kodiaqa większy o 40 l bagażnik. Do przestrzeni bagażowej Tarraco zapakujemy aż 760 l pakunków (700 l w wariancie siedmioosobowym, który wymaga dopłaty 3400 zł).
Przestronne wnętrze, dobre multimedia ale…
Wnętrze opisywanego Seata jest bardzo przestronne. Przednie fotele i tylna kanapa są wygodne, większość kierowców bez trudu odnajdzie odpowiednią pozycję za kierownicą.
Ale dostępne w opcji dwa dodatkowe fotele przydadzą się co najwyżej do wożenia dzieci. Dorośli powinni korzystać z możliwości przejażdżki w trzecim rzędzie jedynie w sytuacjach awaryjnych.
Nowy Seat Tarraco fot. Seat
Design kokpitu mocno nawiązuje do innych SUVów z koncernu Volkswagena. Tablica przyrządów jest przejrzysta i dobrze rozplanowana. Tradycyjne zegary zastąpiono kolorowym wyświetlaczem o przekątnej 10,25 cala.
Z kolei na konsoli centralnej zainstalowano ekran o przekątnej 8 cali. Jest mniejszy niż w innych modelach Grupy VW, ale według zapewnień producenta wyświetlacz o większej przekątnej ma się pojawić w Tarraco w późniejszym terminie. System pokładowy obsługuje środowiska Apple CarPlay i Android Auto.
Cieszy fakt, że być może dzięki temu, że ekran nie ma większej przekątnej, producent pozostawił wygodne pokrętło do regulacji głośności. Ponadto pozostawiono panel do obsługi nawiewu i klimatyzacji.
Łyżką dziegciu w beczce miodu są marnej jakości plastiki, które zastosowano w dolnych partiach kokpitu i na bokach drzwi. Choć trzeba przyznać, że te ostatnie wykończono też sporą ilością materiału.
Przeczytaj także: Seat pracuje nad kolejną generacją Leona
Dwie „benzyny” i dwa „diesle”
W gamie napędowej Seata Tarraco znajdziemy dwie jednostki benzynowe – 1.5 TSI/150 KM i 2.0 TSI/190 KM oraz jednostkę wysokoprężną – 2.0 TDI w dwóch wariantach mocy – 150 i 190 KM.
Silnik 1.5 TSI występuje jedynie w wariancie przednionapędowym i z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Z kolei 2.0 TSI jest standardowo sprzężony z siedmiobiegową przekładnią DSG i napęd na obie osie 4Drive.
Większy wybór mają nabywcy wersji wysokoprężnych. Wariant 150 konny standardowo występuje z sześciobiegową manualną przekładnią i napędem na przednią oś, ale ta jednostka jest też dostępna z napędem 4Drive i siedmiobiegowym DSG. Z kolei 190 konne TDI jest standardowo zespolone z napędem na obie osie i siedmiobiegowym DSG.
Nowy Seat Tarraco fot. Seat
Podczas pierwszych jazd testowych nowym Seatem miałem okazję sprawdzić, jak jeździ Tarraco napędzane przez 150 konnego Diesla w wariancie z DSG.
Egzemplarz, którym się przejechałem był wyposażony w adaptacyjne zawieszenie DCC i selektor trybów jazdy.
Po pierwszym kontakcie z nowym Seatem, mam wrażenie, że jest to przede wszystkim komfortowy SUV. Nawet w trybie Sport, w którym m.in. zawieszenie się utwardza, a progresywny układ kierowniczy działa z większym oporem, auto, choć ma wyostrzoną reakcję na gaz i robi się bardziej zwarte, wciąż komfortowo tłumi wszelkie nierówności, a we wnętrzu panuje błoga cisza.
Co ciekawe, zawieszenie Tarraco nie ma tendencji do głośnego „dobijania” na większych nierównościach, tak jak to się często zdarza w innych modelach koncernu VW.
Seat prowadzi się stabilnie, a podczas jazdy po krętych, górskich odcinkach jego nadwozie nie przechylało się nadmiernie, pozostawiając kierowcy poczucie pewności prowadzenia, choć próżno w nim szukać sławnego hiszpańskiego temperamentu.
Irytować może ospałość w reakcji na położenie pedału przyspieszania skrzyni DSG. Producent przyznał, że jakiś czas temu, na wniosek klientów, zmienił oprogramowanie, czyniąc zautomatyzowaną przekładnię nieco "grzeczniejszą".
Jednak, choć DSG wciąż błyskawicznie zmienia poszczególne przełożenia, to jej zwłoka przy ruszaniu z miejsca, czy podczas wymuszenia redukcji przez kick down jest irytująca.
Pierwsze zamówienia już teraz, debiut rynkowy na początku roku 2019
Tarraco przekonuje do siebie, wysokimi walorami użytkowymi, przestronnym wnętrzem i komfortem. Ale ci, którzy będą szukać w nim hiszpańskiego temperamentu, raczej go nie znajdą. Ten Seat ma bardziej stonowany charakter.
Seat Tarraco jest droższy od Skody Kodiaq. Dokładny cennik hiszpańskiego SUVa prezentujemy tutaj:
Chętni na zakup nowego członka gamy Seata mogą już składać zamówienia, debiut rynkowy w Polsce zapowiadany jest na styczeń 2019 r.
Seat Tarraco 2.0 TDI 150 KM DSG 4Drive- dane techniczne
Silnik: Turbodiesel, R4, poj. 1968 cm3
Moc: 150 KM przy 3500-4000 obr./min.
Moment obr.: 340 Nm od 1750-3000 obr./min.
Skrzynia biegów: aut, 7b
Wymiary (dł./szer./wys.): 473,5/183,9/165,8 cm
Pojemność bagażnika: 760/700 (wersja 7 os.) litrów
Rozstaw osi: 279 cm
0-100 km/h: 9,8 s
Prędkość maksymalna: 198 km/h
Zużycie paliwa: b.d.
Cena od: 148 900 zł
-
Pierwszy dzień obowiązkowej jazdy na suwak. Przez cały dzień obserwowaliśmy błędy kierowców. Mamy pięć ważnych wniosków
-
Autostrada A2 rusza na wschód. Pierwszy z trzech odcinków między Mińskiem a Siedlcami coraz bliżej
-
Jazda na suwak i korytarz życia obowiązkowe od 6 grudnia. Droga do pracy teoretycznie będzie wyglądać zupełnie inaczej
-
Samochód podpowie kierowcy kiedy zmieni się światło. To dopiero projekt, ale ma szanse się sprawdzić
-
Już jest Nowy Nissan Juke. Ten samochód zawojował rynek
- "Bezwypadkowy", "pierwszy właściciel", czyli jak nie dać się nabrać sprzedawcy
- Renault Clio 1.3 TCe - opinie, test, spalanie. Odmłodzony przebój z najmocniejszym silnikiem
- W taką pogodę na drogach często pojawia się czarny lód. Jak uniknąć niebezpieczeństwa?
- Opony do samochodów elektrycznych - gdzie jest granica pomiędzy tworzeniem opony o małym oporze toczenia, a właściwościami jezdnymi?
- Power of Choice, czyli jak nie dać się zwariować w czasach elektromobilności
Forum
- Policyjna mafia w Żorach (5)
- Komunizm (128)
- Opony zimowe czy wielosezonowe (92)
- OT - gala 100 lecia PZPN (39)
- Mam nadzieję, że 3ci pas nie powstanie. (12)
- bliskie spotkania III stopnia (7)
- Z czego wynika tak wysoka cena katalizatora? (12)
- trzepanie kasy za brak OC (22)
- OT - pytanie o władzę Prezesa NIK (20)
- OT - płacz to chyba jest teraz? (19)
Gość: Giza
Oceniono 1 raz -1
Fajna buda - lepsza of kodiaqa