W listopadzie 2018 r. sprzedano w Europie tylko 1,12 miliona samochodów, co stanowi spadek o 7,1 proc. w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku. Co ciekawe, jak zauważa JATO Dynamics, to najgorszy październik od 2014 r. Winnym zamieszania na rynku jest oczywiście cykl homologacyjny WLTP. Jej wpływ na motoryzacyjny rynek i zamieszanie, jakie wywołała dokładnie opisaliśmy w tym miejscu:
Na szczyt zestawienia powrócił Volkswagen Golf, ale kompakt wciąż dużo traci w porównaniu z zeszłym rokiem. Październik 2018 do października 2017 to aż -26 proc. Znacznie lepiej zaczyna sobie za to radzić nowy Volkswagen Polo, który dzięki 60-procentowemu wzrostowi wskoczył na trzecie miejsce. Dwa Volkswageny przedziela bestseller z Francji, Renault Clio.
Na europejskie dane sprzedażowe za listopad 2018 r. będziemy musieli jeszcze chwilę poczekać. Jednak na dniach powinniśmy poznać największe hity sprzedaży na polskim rynku w mijającym miesiącu.
Źródło: IBRM SAMAR