Kto rządzi w Europie? WLTP wciąż daje o sobie znać - najgorszy październik od 2014 r.

Filip Trusz
Zamieszanie związane z cyklem homologacyjnym WLTP wciąż odbija się na europejskim rynku, co najlepiej pokazują wyjątkowe niskie wyniki sprzedaży w październiku. Cała branża wyraźnie traci.

W listopadzie 2018 r. sprzedano w Europie tylko 1,12 miliona samochodów, co stanowi spadek o 7,1 proc. w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku. Co ciekawe, jak zauważa JATO Dynamics, to najgorszy październik od 2014 r. Winnym zamieszania na rynku jest oczywiście cykl homologacyjny WLTP. Jej wpływ na motoryzacyjny rynek i zamieszanie, jakie wywołała dokładnie opisaliśmy w tym miejscu:

Na szczyt zestawienia powrócił Volkswagen Golf, ale kompakt wciąż dużo traci w porównaniu z zeszłym rokiem. Październik 2018 do października 2017 to aż -26 proc. Znacznie lepiej zaczyna sobie za to radzić nowy Volkswagen Polo, który dzięki 60-procentowemu wzrostowi wskoczył na trzecie miejsce. Dwa Volkswageny przedziela bestseller z Francji, Renault Clio.

20 europejskich bestsellerów w październiku 2018 r.:

  1. Volkswagen Golf: 32 345 sztuk (-26 proc.)
  2. Renault Clio: 23 937 (+2 proc.)
  3. Volkswagen Polo: 20 987 (+60 proc.)
  4. Ford Fiesta: 20 811 (+2 proc.)
  5. Toyota Yaris: 18 951 (+8 proc.)
  6. Skoda Octavia: 18 043 (-6 proc.)
  7. Peugeot 208: 17 962 (-17 proc.)
  8. Peugeot 3008: 17 317 (+12 proc.)
  9. Citroen C3: 17 068 (0 proc.)
  10. Fiat Panda: 16 088 (-3 proc.)
  11. Opel Corsa: 15 988 (+9 proc.)
  12. Dacia Sandero: 15 473 (+13 proc.)
  13. Mercedes Klasy A: 15 429 (+32 proc.)
  14. Volkswagen Tiguan: 15 079 (-21 proc.)
  15. Ford Focus: 14 775 (-10 proc.)
  16. Peugeot 2008: 14 576 (+5 proc.)
  17. Peugeot 308: 13 111 (+9 proc.)
  18. Skoda Fabia: 12 854 (-8 proc.)
  19. Fiat 500: 12 852 (-5 proc.)
  20. Renault Captur: 12 462 (-27 proc.)

Na europejskie dane sprzedażowe za listopad 2018 r. będziemy musieli jeszcze chwilę poczekać. Jednak na dniach powinniśmy poznać największe hity sprzedaży na polskim rynku w mijającym miesiącu.

Źródło: IBRM SAMAR

Test nowej Kii Ceed na polskich drogach. Czy to nowy wzór segmentu C?

Więcej o:
Copyright © Agora SA