Volkswagen I.D. Buzz Cargo - tak wygląda przyszłość dostawczych Volkswagenów

Samochody z rodziny I.D. w rodzinie Volkswagena będą niebawem głównym motorem napędzającym sprzedaż. Zanim samochody na dobre zagoszczą na drogach, niemiecki koncern co rusz prezentuje kolejne koncepty. Tym razem padło na samochód dostawczy - I.D. Buzz Cargo.

Do tej pory Volkswagen Transporter pozwalał rządzić niemieckiej marce w segmencie lekkich pojazdów dostawczych. Koncern z Wolfsburga nie zamierza oddawać swoich udziałów w rynku, nawet gdy zaczną się pojawiać auta napędzane elektrycznie. Na salonie samochodowym w Los Angeles pojawił się koncepcyjny model I.D. Buzz Cargo. Jest to połączenie klasycznej wizji modelu z nowoczesnymi kształtami i rozwiązaniami na pokładzie.

Auto zaprezentowane w Los Angeles ma 5047 mm długości, 1976 mm szerokości i 1963 mm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 3299 mm. Na dachu umieszczono panele solarne, które przy słonecznej pogodzie zwiększają zasięg samochodu nawet o 15 km. W części bagażowej zainstalowano system półek do transportu różnych elementów. Dlatego w tej wersji nie znajdziemy bocznych przesuwanych drzwi. Zamiast nich znajdziemy szeroko otwierane tylne drzwi. Prawdopodobnie wersja produkcyjna będzie dostępna w wieloma rozwiązaniami w tym zakresie.

Volkswagen I.D. Buzz CargoVolkswagen I.D. Buzz Cargo fot. Volkswagen

W ofercie niemieckiej marki pojawią się różne wersje napędowe, różniące się pojemnością akumulatora. W podstawowej wersji pojemność wynosi 48 kWh, a wyższe warianty będą skrywały pod podłogą akumulatory o pojemności  do 111 kWh. Zasięg elektrycznego Volkswagena wyniesie od 322 do 550 km. Ładowanie będzie można realizować na dwa sposoby – przy użyciu standardowego gniazdka domowego lub bezprzewodowo. Naładowanie baterii do poziomu 80 proc. przy użyciu ładowarki o mocy 150 kW zajmie ok. pół godziny.

Pod maskę trafi silnik elektryczny o mocy 201 KM z napędem przekazywanym na tylną oś. Niewykluczone, że pojawi się również wariant napędzany na wszystkie koła. Prędkość maksymalna wyniesie ok. 160 km/h.

Elektryczny Volkswagen I.D. Buzz Cargo trafi do produkcji seryjnej w 2022 roku.

Test nowej Kii Ceed na polskich drogach. Czy to nowy wzór segmentu C?

Więcej o:
Komentarze (2)
Volkswagen I.D. Buzz Cargo - tak wygląda przyszłość dostawczych Volkswagenów
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Lisek

    0

    Netflix taki prezent przed świętami to ja rozumiem :D 1983, pierwszy polski serial na tej platformie, to tak zwany “must watch”. Fajnie się ogląda alternatywną wersję naszej historii i te wszystkie stare samochody itd. Na plus też zaskoczył mnie Maciek Musiał, którego dotychczas kojarzyliśmy z innych klimatów. Robert Więckiewicz wiadomo, klasa sama w sobie :D Obejrzyjcie w całości, bo końcówka zaskakuje.

  • Gość: Spark

    0

    Kto wymyślił by dać Macieja Musiała do głównej obsady 1983? Nie dość, że zarys fabuły powalający to jeszcze mój ulubiony aktor w głównej roli! Czekam, czekam, czekam. Netflix - here I’am.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX