Lincoln Aviator - SUV premium po amerykańsku

Filip Trusz
Zaprezentowany w Los Angeles Lincoln Aviator nie trafi na europejskie drogi, ale i tak postanowiliśmy go wam zaprezentować. SUV mniejszy od Navigatora prezentuje się naprawdę okazale!

Lincoln Aviator od strony technicznej bazuje na Fordzie Explorerze. W standardzie duży SUV jest więc napędzany na tył, a AWD pojawia się jako opcja. Aviator będzie dostępny w dwóch wersjach silnikowych. W bazowej pod maską pracuje benzynowa, trzylitrowa, podwójnie doładowana V-szóstka o mocy 400 KM.

Chwilę później do sprzedaży ma wejść hybryda typu plug-in o systemowej mocy 450 KM. Aviatora będzie można więc ładować z gniazdka, a układ zaoferuje czysto elektryczny tryb jazdy. Jednak, ile Lincoln Aviator PHEV pokona na samym prądzie jeszcze nie wiemy.

Lincoln Aviator (2019)Lincoln Aviator (2019) fot. Lincoln

Świetnie wyglądający SUV w ofercie marki premium Forda plasuje się poniżej Navigatora. Na rynku ma rzucić wyzwanie głównie europejskim rywalom - Audi Q7, BMW X5, Mercedesowi GLE i Volvo XC90. Lincoln Aviator trafi do sprzedaży nie tylko w rodzimych Stanach Zjednoczonych - dla amerykańskich marek równie ważnym, a czasem nawet ważniejszym rynkiem (Cadillac...), stały się Chiny. Lincoln liczy, że Aviator okaże się w Państwie Środka bestsellerem.

Lincoln Aviator (2019)Lincoln Aviator (2019) fot. Lincoln

Lincoln Aviator to nie tylko elegancka, muskularna sylwetka i typowo amerykański wygląd, ale także wysoki komfort podróżowania. Kabina ma być naszpikowana najnowocześniejszymi systemami bezpieczeństwa i wsparcia, a na liście wyposażenia znajdziemy wszystkie obowiązkowe elementy, jakie powinny znaleźć się w takim kolosie. Lincoln obiecuje także wzorowe wykończenie.

Lincoln Aviator (2019)Lincoln Aviator (2019) fot. Lincoln

Warto w tym miejscu wymienić adaptacyjne zawieszenie, które monitoruje drogę przed samochodem i na bieżąco dostosowuje ustawienia, żeby nienagannie wybierać wszystkie dziury i nierówności w nawierzchni. Takie rozwiązanie znamy z najbardziej zaawansowanych technicznie samochodów na rynku.

Lincoln Aviator (2019)Lincoln Aviator (2019) fot. Lincoln

Ceny Lincolna Aviatora poznamy bliżej rynkowej premiery. Chcielibyście zobaczyć takiego SUV-a w europejskiej sieci sprzedaży?

Nowa Kia Ceed [WIDEORECENZJA]

Czy Twoim zdaniem Lincoln Aviator miałby szansę na sukces w Europie?
Więcej o:
Komentarze (25)
Lincoln Aviator - SUV premium po amerykańsku
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Oceniono 6 razy 6

    W tym samym czasie zastanawiamy się, czy przetrwamy jeszcze jedno pokolenie. Tak, zginiemy nie przez "sowietów", Putina, czy Kima. Zginiemy, bo nie potrafimy się opamiętać. Jeśli dziś Amerykanom i Wam to badziewie imponuje, to Waszym dzieciom będzie imponowała szklanka czystej wody. Czemu nikt nie powie dość? Dość tej bezsensownej konsumpcji. SUV to doskonały przykład marnotrawstwa dla zaspokojenia prymitywnego popędu imponowania innym.

  • Gość: as

    Oceniono 16 razy 6

    Dziwne, że go nie chcą sprzedawać w Europie. Byłaby ciekawa odmiana od niemieckiej trójki. Jak na Suva wygląda fajnie, trochę podobny do Volvo i Range Rovera.

  • alberto_srapovoli

    Oceniono 2 razy 2

    Nie wiem, czy to ta sama klasa, i nie wiem tez, jak sie nimi jezdzi, ale jak ma byc amerykanski i egzotyczny, to optycznie bardziej podoba mi sie Cadillac Escalade.

  • Gość: Ad

    Oceniono 1 raz 1

    Całkiem fajny. Jednak w Polsce powinniśmy przesiąść się do japońskich keycarow.

  • Gość: hmmm

    Oceniono 11 razy 1

    W Europie nawet jakby go chcieli sprzedawać,to tylko z silnikiem max 2 litry.Powyżej 3 litrów do większości miast w Europie za kilka lat się nie wjedzie,więc po co kupować sobie taki samochód?Żeby sobie pojeździć po własnym podwórku chyba,ewentualnie pojeździć rekreacyjnie poza miastem.

  • Gość: Tomek

    Oceniono 2 razy 0

    Bardzo ładne auto,oryginalne, napewno ładniejsze niż niemieckie gnioty.

  • cob22

    Oceniono 2 razy 0

    Naprawde zazdroscimy Amerykanom takich aut ? Ciekawe ale GM zwalnia akurat 14 tysiecy ludzi. Od lat 80-tych USA stracily prymat w budowie pojazdow.

  • mcguirre

    0

    Tylko po co ?

  • Gość: ad

    Oceniono 1 raz -1

    Amerykanie żyją w ciągłym strachu, setki morderstw codziennie. Im się wydaje, ze mając tak duze auto są trochę bezpieczniejsi. Na ludzkim strachu zarabia sie w USA krocie.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX