Nowa Mazda 3 - "nowa era w dziejach Mazdy"

Filip Trusz
Nowa Mazda 3 została zaprezentowana w Los Angeles, gdzie rozpoczyna się właśnie Salon Samochodowy. Nowa generacja to pod wieloma względami przełomowy model, który wprowadza Mazdę w zupełnie nową erę, jak podkreśla sam producent.

Nowa Mazda 3 będzie dostępna jako hatchback oraz sedan. Trójka w nadwoziu hatchback mierzy 4459 mm długości (+6 mm), 1797 mm szerokości i 1440 mm wysokości. Sedan na długość urósł o 77 mm do 4662 mm i stał się o 5 mm wyższy. Mazda chwali się rozstawem osi, który wynosi aż 2725 mm i plasuje nową Mazdę 3 w samej czołówce segmentu. Dzięki dużemu rozstawowi osi nowa trójka powinna zaoferować wyjątkowo przestronną tylną kanapę.

Mazda 3 (2019)Mazda 3 (2019) fot. Mazda

W Europie pod maskę nowej Mazdy 3 trafią silniki benzynowe Skyactiv-G o pojemności 1.5 i 2.0 litra. Zwolennicy jednostek wysokoprężnych będą mieli do wyboru jeden silnik - Skyactiv-D o pojemności 1.8 litra. Największą nowością jest oczywiście Skyactiv-X, czyli silnik benzynowy z samoczynnym zapłonem. Więcej pisaliśmy o nim w obszernym, oddzielnym materiale:

Nowa Mazda 3 będzie dostępna z napędem na cztery koła i-Activ AWD, z systemem rozdziału siły napędowej pomiędzy koła GVC Plus.

Mazda 3 (2019)Mazda 3 (2019) fot. Mazda

Mazda podkreśla, że nowa Mazda 3 jako pierwszy produkcyjny model korzysta z dojrzalszej interpretacji języka projektowania KODO. Łączy on w sobie japońską estetykę, elegancję i wysmakowany styl. Nowe linie samochodów Mazdy mogliśmy dotąd oglądać tylko w konceptach. Jak Wam się podoba nowa Mazda 3? Dajcie znać w komentarzach i sondażu poniżej.

Mazda 3 (2019)Mazda 3 (2019) fot. Mazda

Dużo zmieniło się także we wnętrzu Mazdy 3. Japończycy stawiają na minimalizm i materiały wysokiej jakości, chwaląc się, że kompaktowi bardzo blisko do poziomu wykonania, jaki znamy z klasy premium. Kabina ma być jeszcze bardziej ergonomiczna, a podróżowanie nową Mazdą 3 bardziej komfortowe. Dlatego zwiększono zakres regulacji kierownicy i dopracowano fotele. Praktycznie całe wnętrze przeprojektowano pod kątem wygody prowadzenia - przykładowo, podłokietnik jest dłuższy, a dźwignia zmiany biegów znajduje się bardziej z przodu.

Ekran systemu multimedialnego ma teraz 8,8 cala. W nowej trójce dostępny będzie wyświetlacz przezierny.

Mazda 3 (2019)Mazda 3 (2019) fot. Mazda

W nowej generacji kompaktu nie mogło zabraknąć nowoczesnych systemów bezpieczeństwa i wsparcia. Warto tu wymienić nowy system nadzorujący zmęczenie kierowcy (w razie wykrycia rozproszenia jego uwagi, może pomóc np. w przyhamowaniu auta przed przeszkodą), system ostrzegania o ruchu poprzecznym przed pojazdem czy asystenta, który odciąży kierowcę podczas jazdy w korku.

Mazda 3 (2019)Mazda 3 (2019) fot. Mazda

Dokładne dane techniczne nowej Mazdy 3 poznamy bliżej europejskiej premiery.

Nowa Kia Ceed [WIDEORECENZJA]

Czy podoba Ci się nowa Mazda 3?
Więcej o:
Komentarze (64)
Nowa Mazda 3 - "nowa era w dziejach Mazdy"
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • sakhal

    Oceniono 20 razy 12

    Sedan chyba obecnie najladniejsza "linia" na runku w tej klasie cenowe. Dzieki wydluzeniu o prawie 8cm zachowali dobre proporcje miedzy przodem a tyłem. Tyle ze długoscia (4.66m!) to juz prawie klasa D. Oby cenowo wciaz kompakt :)

  • viggen

    Oceniono 12 razy 8

    W obu tyłach widzę alfy - brerę i giulię. Ale takie lżejsze i nowocześniejsze. Podobają mi się😁

  • remo29

    Oceniono 6 razy 4

    Jak na mój gust, to jest bardzo bardzo. Poprzednią wersją zawiesili sobie poprzeczkę bardzo wysoko i bałem się, że to spartolą, ale w mojej opinii się udało. Jedyne zastrzeżenie mam do szerokości słupka C - z takiego kawału blachy można wykroić maskę do Pandy...

  • Gość: Aaa

    Oceniono 4 razy 4

    Zrobi ktoś coś z tymi trollami od serialu?

  • Daniel Żybort

    Oceniono 5 razy 3

    Witam
    Od 3 lata temu kupiłem nową Mazdę 3 Sedan 2,0 120KM, przez ten czas przejechałem 155 000km bez usterek, awarii no i z blachami wszystko ok. Samochód ma pewne wady:
    1. zbiornik paliwa to "naparstek" 42litry pod korek
    2. jest dość głośna przy prędkościach powyżej 130km/h - porównuje do Octavia 2 1,6 TDI CR
    3. wykończenie bagażnika - poziom taniego Fiata, dodatkowo zawiasy "wnikają" do wnętrza bagażnika ograniczając pojemność i tak niezbyt dużego "kufra"...
    4. szyby nie domykają się po zamknięciu auta
    5. nie ma niezależnego światła na tylnej kanapie - zapala się z głównym u kierowcy...
    6. brak nawiewu na tylną kanapę...

    Wszystko to jest w takim aucie jak Skoda Octavia bez dopłaty...
    Mimo to czekam na nowy model który na 99% w nowym roku kupie ponieważ:
    1. frajda z jady 120%
    2. bezawaryjność 120%
    3. silnik i osiągi 120%
    4. obsługa auta 120%
    5. systemy wspomagające 120%
    6. wydajność klimy 100%
    7. jakość do ceny 120%
    8. wygląd, prezencja 120%
    9. serwis Mazda Poznań Voyager 100%

    Wiem że kilka wymienionych wcześniej wad została wyeliminowana w modelu 2017r więc teraz będzie chyba jeszcze lepiej.

    Liczę na to ;-)

  • dzystek1

    Oceniono 9 razy 3

    już wiem jakie auto będę miał następne - Mazda 3

  • antoniferdynand

    Oceniono 15 razy 3

    tyl hatchbacka dramatyczny - reszta ujdzie...

  • Gość: mk24

    Oceniono 23 razy 3

    piekny przod, tyl hatchbacka.... masakra kto to zaprojektowal, cos z panamery i lanosa w jednym:/
    sedan w 100prc ladny

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX