Range Rover Evoque 2019 - ponad 7 lat minęło

Filip Trusz
Pierwszy Range Rover Evoque pojawił się na drogach ponad 7 lat temu. Koncern JLR postanowił nie czekać dłużej i zaprezentował właśnie drugą generację swojego hitu. Od 2010 r. na drogi wyjechało 770 tysięcy małych SUV-ów.

Range Rover Evoque 2019 ma praktycznie identyczne rozmiary, co poprzednik, ale został zbudowany na zupełnie nowej platformie. Dzięki temu Brytyjczycy poprawili przestronność wnętrza - chwalą się 20 mm większą przestrzenią na nogi i bagażnikiem, który jest większy o 10 proc. i pomieści teraz 591 l. Nowa, sztywniejsza platforma ma także zapewnić lepsze prowadzenie i wyższy komfort. Co ważne, przystosowana jest do układów hybrydowych.

Nowy Evoque mierzy 4371 mm długości, 1904 mm szerokości i 1649 mm wysokości. Rozstaw osi to 2681 mm. Masa Evoque'a waha się od 1787 do 1925 kg.

Range Rover Evoque 2019Range Rover Evoque 2019 fot. JLR

Silniki nowego Range Rovera Evoque

Oprócz bazowej, 150-konnej wersji wysokoprężnej Td4 wszystkie nowe Range Rovery będą wyposażone w instalację 48-woltową i tzw. miękką hybrydę. Bazowa wersja to także napęd na przód i manualna skrzynia. W pozostałych standardem jest już nie tylko miękka hybryda, ale także automat i napęd na obie osie.

  • Diesel Td4 (2WD Manual) – 150 KM i 380 Nm
  • Diesel Td4 MHEV– 150 KM i 380 Nm
  • Diesel Td4 MHEV – 180 KM i 430 Nm
  • Diesel Sd4 MHEV – 240 KM i 500 Nm
  • Benzynowy Si4 MHEV – 200 KM i 340 Nm
  • Benzynowy Si4 MHEV – 249 KM i 365 Nm
  • Benzynowy Si4 MHEV – 300 KM i 400 Nm

W niedalekich planach jest także Range Rover Evoque PHEV, ale na premierę hybrydy plug-in musimy jeszcze poczekać. Układ ma się składać z małego silnika benzynowego o mocy 200 KM i umieszczonego z tyłu silnika elektrycznego o mocy 108 KM. Baterie mają mieć 11,3 kWh pojemności.

Range Rover Evoque 2019Range Rover Evoque 2019 fot. JLR

Jak każdy Range Rover, również nowy Evoque ma nie bać się bezdroży

JLR podkreśla, że ich najmniejszy SUV Range Rovera ma być prymusem, jeżeli chodzi o jazdę po bezdrożach. Głębokość brodzenia została zwiększona o 100 mm, do 600 mm, a Evoque będzie wyposażony w kilka systemów, które wspomogą kierowcę w trudniejszym terenie.

Range Rover Evoque 2019Range Rover Evoque 2019 fot. JLR

Nowa stylistyka i wnętrze, które znamy z większych modeli

Przy okazji nowej generacji Range Rover wyraźnie odświeżył wygląd Evoque'a. Małego SUV-a rozpoznamy od razu, ale wiele stylistycznych zabiegów nawiązuje teraz do bardzo chwalonego za design modelu Velar.

Range Rover Evoque 2019Range Rover Evoque 2019 fot. JLR

Kabina nowego Range Rovera Evoque również nawiązuje do większy modeli producenta. Przed oczami kierowcy pojawiły się wirtualne zegary, a nowy system multimedialny Touch Pro Duo ma dwa ekrany. Ten dolny służy przede wszystkim do obsługi m.in. klimatyzacji, wyboru trybów jazdy czy sterowania muzyką. Wiele materiałów do wykończenia wnętrza to tworzywa sztuczne z recyklingu. Jedną z najciekawszych nowości jest lusterko wsteczne z ekranem. W warunkach słabej widoczności Evoque może wyświetlić na nim obraz z kamery nad tylną szybą.

Nowy Range Rover Evoque będzie także wyposażony w wiele nowoczesnych systemów bezpieczeństwa i wsparcia.

Range Rover Evoque 2019Range Rover Evoque 2019 fot. JLR

Nowa Kia Ceed [WIDEORECENZJA]

Więcej o:
Komentarze (22)
Range Rover Evoque 2019 - ponad 7 lat minęło
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • tylkoturbobenzyna

    Oceniono 13 razy 13

    Żony holiłuud się ucieszą. Będzie czym dojeżdżać do salonów botoksu.

  • Gość: 6666

    Oceniono 7 razy 7

    o , "artykuł" na moto ktory mozna skomentowac !

  • Gość: sajko

    Oceniono 8 razy 4

    O matko, to jeszcze nie ma komentarzy o tym, jak bardzo to sie bedzie psulo??? Polacy! Zawodzicie mnie! A tak na serio, JLR jest zdecydowanie w czolowce designu nowych aut. Gratulacje!

  • byann

    Oceniono 2 razy 2

    "Twój komentarz jest już widoczny."
    Ale nie przez tylną szybę Ewoka ;)

  • byann

    0

    Z zewnątrz nie widzę różnicy. Jeździłem przez miesiąc Ewokiem i spoko. Fajny samochód jak wiele innych. Cudów nie ma. Ale wygląd ma super.

  • fctheduck

    Oceniono 2 razy 0

    To teraz ponarzekajcie jak to się wam to autko nie podoba i lepsza jest Dacia Duster albo Skoda Yeti...

  • hubba-hubba

    0

    Za dużo blachy, za mało szkła, szczególnie z tyłu. I ta stromo opadająca linia dachu - chyba lekkie przegięcie - na tylnych siedzeniach jest jak w piwnicy.

  • Gość: MUSS

    Oceniono 2 razy 0

    Na plus. Światła się zwężyły. Poza tym niewiele. Środek ładny. Z Audi taki.
    Ciekawe czy będzie ciekło jak z poprzednika.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX