Ford Focus Active kombi wyróżnia się nowym wyglądem osłony chłodnicy. Producent zmienił zderzak, w których dołożył punktowe światła przeciwmgielne, nielakierowane elementy oraz srebrną, dolną osłonę. Również tylny zderzak otrzymał plastikowe wstawki i dodatkową osłonę. Auto postawiono na większych kołach – w standardzie uterenowiony Focus stoi na 17- lub 18-calowych felgach.
Ford Focus Active fot. Ford
Wyróżnikiem w kabinie dla wersji Active jest specjalna, czarno-szara tapicerka z niebieskimi przeszyciami, a także szaro-niebieskie elementy ozdobne. Oprócz tego zmodyfikowano w tym modelu układ jezdny - z tyłu niezależne zawieszenie, a prześwit zwiększono o 30 mm z przodu i 34 mm z tyłu.
Dość sporą wadą Focusa Active jest to, że nie jest dostępny w wersji z napędem na wszystkie koła. Na pocieszenie kierowcy mogą wybierać pomiędzy dwoma trybami jazdy w trudnych warunkach. Pierwszy to Slippery przeznaczony na śliską nawierzchnię typu lód, śnieg oraz błoto. Natomiast wersja Trail przydaje się na lużnych nawierzchniach jak piasek czy żwir.
Pod maskę trafiły silniki benzynowe 1.0 EcoBoost (125 KM) oraz 1.5 EcoBoost (150 i 182 KM). W ofercie są jeszcze dostępne jednostki wysokoprężne – 1.5 EcoBlue (120 KM) i 2.0 EcoBlue (150 KM).
Samochód jest już produkowany, a zamówienia na niego można składać np. w Niemczech. W Polsce powinien się zjawić lada moment.