Do polskich kierowców pierwsze BMW X7 powinny trafić w marcu przyszłego roku, ale już poznaliśmy ceny nowego, wielkiego SUV-a bawarskiej marki. Nad Wisłę przyjadą wszystkie trzy, dotąd zaprezentowane, wersje silnikowe. Tak prezentują się ich ceny:
BMW X7 Fot. BMW
BMW X7 powstało jako odpowiedź na największe SUV-y klasy premium dostępne na rynku. Nowy SUV BMW ma 5 151 mm długości, 2 000 mm szerokości oraz 1 805 mm wysokości. Do tego trzeba dołożyć ogromny rozstaw osi wynoszący 3 105 mm oraz fakt, że samochód jest oferowany z felgami o rozmiarach od 20 do 22 cali. Na rynku będzie więc rywalizował przede wszystkim z Mercedesem GLS.
Polski cennik Mercedesa GLS otwiera, zbliżona mocą do X7 xDrive 30d, wersja 350d 4MATIC (258 KM). Mercedes jest trochę tańszy - 374 000 zł do 393 000 zł BMW. Mniej zapłacimy także za benzynowego GLS-a, bo 400 4MATIC (333 KM) wyceniono na 386 500 zł, a X7 xDrive 40i na 402 100 zł. Przy tym porównaniu trzeba jednak mieć na uwadze, że GLS to już przestarzały model, a Mercedes intensywnie testuje jego znacznie nowocześniejszego następcę, który powinien zostać zaprezentowany w przyszłym roku. Różnice cenowe mogą się więc zmniejszyć.
BMW X7 Fot. BMW
BMW X7 jest często porównywane do brytyjskiego Range Rovera, ale Anglicy pozycjonują swój model znacznie wyżej. Najtańszy Range Rover ma pod maską wysokoprężny silnik 3.0 SDV6 o mocy 275 KM. Kosztuje jednak ponad pół miliona - bazowa w Polsce wersja HSE AWD to wydatek minimum 522 900 zł. Trudno więc oba auta bezpośrednio porównywać, bo celują w innych klientów.