Toyota Corolla Sedan i Touring Sports pokazane w Warszawie

Można powiedzieć, że to jeszcze świeży "towar". Dopiero co na targach w Paryżu pokazana została wersja Touring Sports (kombi) nowej Corolli. Niedawno odbyła się oficjalna premiera wersji sedan w Chinach. Dzień po tym ważnym wydarzeniu obie odmiany mieliśmy okazję zobaczyć w Warszawie.

W ostatnim czasie Polska jest wyróżniana przez koncern Toyota. Nie tak dawno informowaliśmy o rozpoczęciu produkcji przekładni do układów hybrydowych w Wałbrzychu, a teraz zaraz po światowej premierze w Chinach, możemy zobaczyć nową Corollę Sedan w Warszawie. To nie wszystkie atrakcje jakie zapewniła nam Toyota Polska. Specjalnie na tą okazję sprowadziła również odmianę Touring Sports. Dzięki temu mogliśmy zobaczyć na własne oczy obie odmiany nowej Corolli. Zacznijmy jednak po kolei.

Toyota Corolla Touring Sports

Odmiana kombi została zaprezentowana oficjalnie podczas Międzynarodowych Tragów w Paryżu. Premiera tego auta definitywnie zakończyła żywot znanego do tej pory Aurisa. Ta decyzja nie jest przypadkowa. W końcu nie ma osoby, która choć trochę wyznaje się na motoryzacji, nie kojarzyłaby nazwy Corolla. Z Aurisem już tak nie było.

Wracając jednak do Corolli, powstała ona na nowej platformie GA-C z serii TNGA. Daje ona projektantom większą niż dotychczas swobodę. Co więcej, technologia TNGA zapewnia lepsze wrażenia z jazdy. Niżej położony środek ciężkości o 1 cm, obniżona pozycja za kierownicą, 60 proc. sztywniejsze nadwozie i zawieszenie wielowahaczowe w standardzie przyczyniają się do tego, że samochód jest stabilny i pewnie się prowadzi, zapewniając przy tym wysoki komfort jazdy na nierównościach.

Warto też wspomnieć, że nowy model zastąpi wychodzącego z rynku Avensisa Wagon. W odniesieniu do starszego brata, nowa Corolla Touring Sports ma taki sam rozstaw osi (2700 mm), długość 4653 mm (-167 mm w stosunku do Avensisa), przestrzeń w drugim rzędzie o 7 mm mniejszą (w Corolli jest 928 mm), a objętość bagażnika dla nowego kombi wynosi 598 litrów (o 11 litrów mniej niż w Avensisie). Można więc śmiało powiedzieć, że pod względem przestrzeni nowa konstrukcja nie zawodzi.

Dodatkową ciekawostką jest, że Corolla Touring Sports przeszła japoński test przestrzeni ładunkowej. Na czym on polega? Otóż, jako że golf jest jednym z ulubionych sportów na dalekim wschodzie, a w aucie podróżują wygodnie cztery osoby, to w bagażniku muszą zmieścić się cztery torby na kije do golfa. W przypadku Europy, a dokładniej Polski jest nieco inna miara bagażnika – test „Ikei”. W końcu kto nie miał problemu z zapakowaniem dłuższych przedmiotów, zakupionych w tym sklepie, do auta. W Corolli Touring Sports mieści się paczka o długości 194 cm.

Do napędu odmiany kombi klienci będą mogli wybrać pomiędzy dwoma odmianami hybrydy oraz silnikiem benzynowym. W gamie znajdzie się hybryda łącząca silnik benzynowy 1.8 litra i jednostkę elektryczną o łącznej mocy 122 KM oraz mocniejszą wersję układu hybrydowego (silnik benzynowy 2-litrowy i jednostkę elektryczną) o mocy 180 KM, która jest taka sama jak w przypadku Toyoty Camry. Jeżeli chodzi o wersję benzynową to klienci będą mogli zdecydować się na 1.2 Turbo o mocy 116 KM.

Toyota Corolla Sedan i Touring SportsToyota Corolla Sedan i Touring Sports fot. Maciej Gis

Toyota Corolla Sedan

Corolla Sedan jest ważnym produktem dla japońskiej marki. Będzie oferowana m.in. na rynku amerykańskim, chińskim, tureckim oraz polskim.

Auto, mimo iż powstało na tej samej platformie co wersja kombi (GA-C z serii TNGA) i ma taki sam rozstaw osi (2700 mm), to nieco się różni od swoich braci. W odróżnieniu od wersji hatchback czy Touring Sports, sedan ma przeprojektowany przód. Dzięki koncepcji Under Priority Catamaran z przodu jest dwupoziomowa krawędź błotnika po obu stronach grilla. Wąski górny grill został przedłużony pełnymi reflektorami LED ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej. W tylnej części nadwozia charakterystyczne światła sedana są podkreślone chromowanym zdobieniem. Zarówno z przodu, jak i z tyłu reflektory otrzymują nowoczesne wykończenie w postaci listwy LED.

Warto też wspomnieć, że Corolla Sedan ma zastąpić Avensisa w tej wersji nadwozia. Pod względem wymiarów to oba auta mają taki sam rozstaw osi. Jest z kolei nieco krótsza (2630 mm; -130 mm), ma nieco mniej przestrzeni w drugim rzędzie siedzeń (928 mm; -7mm) oraz posiada mniejszy bagażnik (471 litrów; -38 litrów).

W odróżnieniu od wersji kombi, sedan nie będzie miał aż tak urozmaiconej oferty jednostek napędowych. W tym przypadku do wyboru będzie silnik benzynowy 1.6-litra. Jednostka ta jest dostępna z 6-stopniową manualną skrzynią biegów lub z bezstopniową automatyczną skrzynią CVT. Jej moc wynosi 132 KM, a średnie zużycie paliwa to 5,8 l/100 km wg NEDC (6,1 l/100 km wg WLTP). Auto w tej konfiguracji emituje 131 g/km CO2 wg NEDC (139 g/km wg WLTP). W przypadku hybrydy to będzie to układ z silnikiem benzynowym 1.8-litra i jednostką elektryczną o łącznej mocy 122 KM, znanej z innych modeli Toyoty.

Toyota Corolla Sedan i Touring SportsToyota Corolla Sedan i Touring Sports fot. Maciej Gis

Bogate wnętrze

Cała rodzina najnowszej Corolli została dopracowana pod względem wykończenia oraz technologii w niej zastosowanych. Odnośnie pierwszego – deska została obszyta skórą, a przeszycia na niej są prawdziwe. Do tego wykorzystano lepsze materiały. W zależności od wersji wyposażenia auto może być wyposażane w różne fotele przednie. Wszystkie mają jednak zapewniać odpowiedni komfort i trzymanie boczne. W drugim przypadku, zastosowano w aucie nowoczesne rozwiązania technologiczne we wnętrzu. Wśród nich można wymienić m.in. bezprzewodową ładowarkę do telefonu, łatwy w użyciu zestaw wyświetlaczy z 8-calowym ekranem dotykowym systemu multimedialnego, 7-calowym ekranem informacyjnym oraz 10-calowym kolorowym wyświetlaczem Head-up Display.

Systemy bezpieczeństwa

Dużą zaletą nowego modelu ma być bogate wyposażenie standardowe. Wśród systemów, za które nie musimy dopłacać znajdują się między innymi rozbudowana wersja systemu zapobiegania zderzeniom z poprzedzającym samochodem (PCS) z funkcją wykrywania pieszych w dzień i w nocy oraz wykrywania rowerzystów przy świetle dnia, inteligentny aktywny tempomat (IACC) – działający od 0 km/h do prędkości maksymalnej, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA), system rozpoznawania znaków drogowych o większej liczbie funkcji (RSA) oraz system automatycznego przełączania między światłami mijania i drogowymi (AHB).

Do pakietu dołącza także asystent pasa ruchu (LTA). Można go uruchomić, kiedy włączony jest aktywny tempomat. System kontroluje tor jazdy delikatnymi ingerencjami w położenie kierownicy, tak by auto poruszało się pośrodku pasa ruchu, nawet na łukach drogi. Co ważne system ten działa również jak nie ma narysowanych linii. W takim przypadku układ przyjmuje za punkty odniesienia np. wylaną spoinę po środku drogi oraz krawędź drogi.

Przedsprzedaż

Choć produkcja rusza w pierwszym kwartale przyszłego roku, to przedsprzedaż dla flot startuje od tego miesiąca. Klienci indywidualni będą również mogli wcześniej zamówić nową Corollę. Dla tej grupy odbiorców przedsprzedaż rusza w styczniu 2019 roku. Dni otwarte zaplanowane są na mniej więcej połowę marca 2019 roku.

Test nowej Kii Ceed na polskich drogach. Czy to nowy wzór segmentu C?

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.