Audi najbardziej cyfrową marką motoryzacyjną. Zamówisz auto pod dom siedząc na kanapie

Audi ma ambicję stać się najbardziej cyfrową marką motoryzacyjną w segmencie premium. Ma w tym pomóc portal dla klientów - myAudi, który pozwala zamawiać wszystkie cyfrowe rozwiązania oraz zarządzać nimi za pomocą specjalnego interfejsu.

Nowa wersja systemu zadebiutowała wraz z premierą Audi A8. Aplikacja myAudi jest miejsce, gdzie marka kontaktuje się z klientem. Dlatego niemiecki producent chce rozwijać usługę w oparciu o opinie użytkowników.

W zależności od modelu samochodu klient może korzystać z różnych funkcji zdalnego sterowania dostępnych z poziomu smartfona. Może zamykać i otwierać samochód, sprawdzić jego miejsce zaparkowania i pobrać raport o stanie pojazdu. Raport ten zawiera informacje o stanie zamknięcia drzwi i okien, o ilości paliwa w baku, czy o poziomie oleju. Dodatkowo klient może użyć aplikacji w celu dogodnego zaprogramowania opcjonalnego ogrzewania dodatkowego.

Przed pierwszą wojną światową samochód kosztował Polaka tyle, co dziś kosztuje samolot

Z kolei w pełni elektrycznym modelu e-tron można przy pomocy aplikacji kontrolować można stan naładowania akumulatorów i zasięg samochodu. Kierowca może aktywować swym smartfonem proces ładowania i włączyć klimatyzację. Poza tym można uzyskać informacje o poprzednio odbytych podróżach i o średnim zużyciu energii elektrycznej podczas nich.

Kolejnym z atutów korzystania z aplikacji myAudi jest możliwość planowania przebiegu podróży. Klienci planujący podróż mogą już w domu wprowadzić punkt docelowy do aplikacji, a następnie przesłać go do samochodu.

Badania niemieckiej marki pokazują, że w najbliższych latach rozwiną się nowe usługi, które pozwolą współużytkować samochody. Na potrzeby powstało rozwiązanie Audi on demand. W ramach tego projektu uwzględniono w celach testowych takie lokalizacje, jak Hongkong, Singapur, Tokio, Manchester, Edynburg, Glasgow i Newcastle.

Przeczytaj także: Nowe uprawnienia dla kierowców z kat. B

W Wielkiej Brytanii, rolę punktu kontaktowego dla klientów pełnią wybrani partnerzy Audi. W Hong Kongu usługa jest dostępna w prywatnych apartamentowcach, w salonach Audi i w ekskluzywnym centrum handlowym. Celem marki jest obecność usługi Audi on demand na 15 rynkach świata do roku 2020.

Audi jest pierwszym producentem w segmencie premium, który uruchomił cyfrowy salon samochodowy i stworzył do tego wspólną, rozbudowaną platformę internetową, która łączy możliwość zakupu pojazdu z opcją rejestracji i dostawy pod wskazany adres. Klienci mogą kupować online pojazdy używane przez internet i zamówić dostawę pod wskazany adres na terenie Niemiec. Oprócz tego mogą załatwić kompleksowo sprawy związane z finansowaniem zakupu.

W drodze jest również usługa „functions on demand”, dzięki której klienci będą mogli po zakupie pojazdu zamawiać dla pojazdu specjalne wyposażenie z zakresu systemów infotainment, systemów oświetlenia, czy systemów wspomagania kierowcy. Zamówienie złożyć będzie można bezpośrednio przez system MMI w samochodzie, z wykorzystaniem aplikacji myAudi lub na portalu myAudi.

Więcej o:
Komentarze (3)
Audi najbardziej cyfrową marką motoryzacyjną. Zamówisz auto pod dom siedząc na kanapie
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • alben albus

    Oceniono 1 raz 1

    Pierwszym było Ferrari z dostawą pod wskazany adres... tyle tylko iż Audi rozwinął na większą skalę.

  • liczbynieklamia

    Oceniono 1 raz 1

    > Audi jest pierwszym producentem w segmencie premium, który uruchomił cyfrowy salon samochodowy

    Rozumiem, że Tesla nie jest dla Audi w segmencie premium, tylko w segmencie tanich aut? Nawet jeśli tak, to chyba nie bardzo jest się czym chwalić, że w segmencie premium kopiujemy segment tanich aut.

  • Gość: Sten

    0

    Zarządzanie autem ze smartfona Volvo wprowadziło już dobrych kilka lat wcześniej. I ma się dobrze

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX