Volkswagen zmienia politykę sprzedaży

Volkswagen zamierza w najbliższym czasie mocno zmienić model sprzedaży swoich samochodów. Większość czynności związanych z tym procesem będzie realizowana za pośrednictwem internetu. Jednak dilerzy mogą spać spokojnie, ponieważ nie zabraknie pracy dla nich.

Niemiecki koncernu z Wolfsburga przedstawił swoją nową strategię dystrybucji samochodów. Firma zamierza mocno rozbudować sprzedaż online oraz rozpocząć bezpośrednią sprzedaż usług i samochodów (nowych i używanych) przy pomocy internetu. W tym celu zostanie zaprojektowana nowa platforma, która obsłuży proces zakupu online aż do momentu podpisania umowy. Uwzględni także możliwość wyboru finansowania samochodu oraz finalną płatność. Brakuje tylko, żeby kurier dostarczał samochód do dom.

Zakup samochodu online będzie się odbywać u konkretnego dilera i właśnie tam będzie wydawany pojazd. W planach Volkswagena jest utworzenie specjalnego konta ID, które będzie przechowywać wszystkie ustawienia i preferencje użytkownika samochodu, takie jak ustawienia foteli, temperatura klimatyzacji. Przy okazji w urządzeniu multimedialnym samochodu zostaną wgrane wszystkie maile i kontakty. To wszystko zostanie skonfigurowane automatycznie jeszcze przed odbiorem samochodu. To samo dotyczy wgrywania wszystkich aktualizacji oprogramowania dla systemów elektronicznych. Wszystko będzie się odbywać automatycznie za pośrednictwem chmury.

Dilerzy marki Volkswagen nie muszą się obawiać, że ubędzie im pracy. Dotychczasowa sieć sprzedaży nie zniknie, ale przejdzie spore zmiany. Oprócz tradycyjnych salonów pojawią się nowe formaty stacji dilerskich. Od niedawna działa w Warszawie salon Volkswagen Home, gdzie za pośrednictwem internetu można zamówić zdalną prezentację samochodu. Pojawi się też więcej obiektów typu pop-up i wirtualnych punktów, np. w galeriach handlowych.

W październiku władze Volkswagena i związek dilerów podpisali umowę, która akceptuje nowy model sprzedaży. Od kwietnia 2020 roku będzie regulowała stosunki między producentem a właścicielami autosalonów w Europie. Wszyscy europejscy dilerzy podpiszą stosowane dokumenty jeszcze w listopadzie.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.