Sprzedaż samochodów w Europie - Golf zdetronizowany. Który model jest nowym liderem?

We wrześniu nastąpiły przetasowania w rankingu najpopularniejszych modeli na rynku europejskim. Sprawcą całego zamieszania jest nowy cykl homologacyjny WLTP.

Jak wynika z danych dostarczonych przez firmę analityczną Jato Dynamics, we wrześniu na Starym Kontynencie zanotowano dość znaczny spadek wolumenu - aż o 23,4 proc. Wszystko przez nowy cykl homologacyjny WLTP, który wszedł w życie 1 września 2018 roku i spowodował duże ograniczenia w dostępności niektórych modeli.

Dobrym przykładem jest Volkswagen Golf, który przez ostatnie kilkanaście miesięcy przewodził rankingowi. Jednak ostatecznie kompakt z Wolfsburga zaliczył spadek aż o 70 proc. i wylądował na miejscu nr 13.

Ford Fiesta ST LineFord Fiesta ST Line fot. Ford

Oto ranking 20 najpopularniejszych modeli z europejskiego rynku aut osobowych:

  1. Opel Corsa: 24 752 rejestracje (+5%)
  2. Ford Fiesta: 22 478 (+20%)
  3. Renault Clio: 21 944 (-18%)
  4. Toyota Yaris: 19 479 (+2%)
  5. Peugeot 208: 17 751 (-12%)
  6. Mercedes Klasy A: 17 680 (+7%)
  7. Citroen C3: 16 307 (+1%)
  8. Fiat 500: 15 876 (-16%)
  9. Volkswagen Polo: 15 864 (-21%)
  10. Peugeot 3008: 15 315 (+8%)
  11. Skoda Octavia: 15 226 (-25%)
  12. BMW Serii 1: 15 070 (+1%)
  13. Volkswagen Golf: 14 968 (-71%)
  14. Peugeot 2008: 14 517 (+2%)
  15. Hyundai Tucson: 14 508 (-2%)
  16. Renault Captur: 14 490 (-23%)
  17. Nissan Qashqai: 14 165 (-51%)
  18. Ford Kuga: 13 497 (-9%)
  19. MINI: 13 247 (-14%)
  20. Mercedes Klasy C: 12 792 (-28%)

Źródło: IBRM SAMAR

Test nowej Kii Ceed na polskich drogach. Czy to nowy wzór segmentu C?

Więcej o:
Copyright © Agora SA