Jak wynika z danych dostarczonych przez firmę analityczną Jato Dynamics, we wrześniu na Starym Kontynencie zanotowano dość znaczny spadek wolumenu - aż o 23,4 proc. Wszystko przez nowy cykl homologacyjny WLTP, który wszedł w życie 1 września 2018 roku i spowodował duże ograniczenia w dostępności niektórych modeli.
Dobrym przykładem jest Volkswagen Golf, który przez ostatnie kilkanaście miesięcy przewodził rankingowi. Jednak ostatecznie kompakt z Wolfsburga zaliczył spadek aż o 70 proc. i wylądował na miejscu nr 13.
Ford Fiesta ST Line fot. Ford
Oto ranking 20 najpopularniejszych modeli z europejskiego rynku aut osobowych:
- Opel Corsa: 24 752 rejestracje (+5%)
- Ford Fiesta: 22 478 (+20%)
- Renault Clio: 21 944 (-18%)
- Toyota Yaris: 19 479 (+2%)
- Peugeot 208: 17 751 (-12%)
- Mercedes Klasy A: 17 680 (+7%)
- Citroen C3: 16 307 (+1%)
- Fiat 500: 15 876 (-16%)
- Volkswagen Polo: 15 864 (-21%)
- Peugeot 3008: 15 315 (+8%)
- Skoda Octavia: 15 226 (-25%)
- BMW Serii 1: 15 070 (+1%)
- Volkswagen Golf: 14 968 (-71%)
- Peugeot 2008: 14 517 (+2%)
- Hyundai Tucson: 14 508 (-2%)
- Renault Captur: 14 490 (-23%)
- Nissan Qashqai: 14 165 (-51%)
- Ford Kuga: 13 497 (-9%)
- MINI: 13 247 (-14%)
- Mercedes Klasy C: 12 792 (-28%)
Źródło: IBRM SAMAR
Test nowej Kii Ceed na polskich drogach. Czy to nowy wzór segmentu C?