Skoda Scala - Skoda ma już następcę Rapida. Znamy pierwsze szczegóły

Już w przyszłym roku Skoda Scala zastąpi obecnie sprzedawany model Rapid. Oficjalna prezentacja miejskiego samochodu odbędzie się na początku grudnia w Tel Avivie, ale już teraz poznaliśmy pierwsze szczegóły techniczne.

Skoda konsekwentnie realizuje swój plan. Trzy najpopularniejsze modele, czyli Fabia, Octavia i Rapid będą stale rozwijane. Jednak zamiast tego ostatniego pojawi się na rynku zupełnie nowy model – Scala, który zapowiada mocne zmiany w segmencie A u czeskiego producenta. Kilka miesięcy temu szef Skody, Bernhard Maier, zapowiedział nowy rozdział w klasie kompaktowych samochodów. Dodał, że trzy lata intensywnych badań i 2 mln km testowych sprawią, że na rynku pojawi się samochód, który będzie wyznaczać nowe standardy w zakresie designu i technologii.

Skoda Scala ma 4362 m długości, 1793 m szerokości i 1471 m wysokości. Do tego długi rozstaw osi wynoszący 2649 mm sprawi, że w kabinie będzie sporo miejsca, a samochód będzie miał dobre właściwości jezdne. Oprócz tego do dyspozycji klientów oddano pokaźny bagażnik o rozmiarze 467 litrów.

Skoda Scala (prototyp)Skoda Scala (prototyp) fot. Skoda

W kabinie samochodu pojawi się nowy ekran dotykowy o przekątnej 9,2 cala, a analogowa deska rozdzielcza zostanie zastąpiona przez opcjonalny, wirtualny kokpit z możliwością personalizowania ustawień.

Na pokładzie pojawią się też nowe technologie z zakresu łączności i bezpieczeństwa, znane dotychczas z samochodów z segmentu premium: systemy wspomagające parkowanie, zmianę pasa ruchu i monitorujące odległość od poprzedzającego pojazdu, takie jak: Park AssistFront Assist, Lane Assist, Crew Protect Assist czy Lange Changing Assist – to tylko niektóre z dostępnych rozwiązań.

Skoda Scala zadebiutuje już 6 grudnia podczas oficjalnego odsłonięcia w Tel Awiwie.

Akademia RS, czyli emocje według SKODY

Więcej o:
Komentarze (7)
Skoda Scala - Skoda ma już następcę Rapida. Znamy pierwsze szczegóły
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • harry_callahan

    Oceniono 4 razy 4

    Czy to w ogóle ma sens? Po co tworzyć kolejny model niewiele różniący się od już produkowanych? Że trochę większy od Fabii a mniejszy od Octavii? Czy to nie jest ślepa uliczka motoryzacji to pączkowanie wciąż nowych modeli bliźniaczo podobnych do już produkowanych? Wystarczy rzut oka na paletę modeli Mercedesa - SLK CLS GLA GLS GLE CLA.... ciekawe, czy zarząd koncernu jeszcze ogarnia co produkują...

  • Gość: BartekZ

    Oceniono 2 razy 2

    Mam Seata Toledo (model bliźniaczy Skody Rapid liftback) z tego roku. Super auto (bardzo praktyczne i pakowne). Plastiki - też niczego sobie. Szkoda, że je wycofują. Naprawdę dziwi mnie taka polityka - SEAT czy Skoda, a także inni producenci samochodów pozbywają się kolejnych normalnych modeli samochodów - sedanów, kombi, hatchbacków, liftbacków a wszędzie wciska się tylko crossovery i suvy. Nie mam nic przeciwko tym typom samochodów, jechałem nawet takim i uważam, że jest ok. Uważam jednak, że jest ich już trochę za dużo. Najgorsze - że wypychają z oferty normalne typy samochodów, a że nigdy nie byłem zwolennikiem tego typu samochodów - stawia się nas kierowców w niezręcznej sytuacji - wybierz suva albo nic?

  • Gość: Gruby

    Oceniono 1 raz 1

    Przecież to jest poprostu Octavia w HB

  • Gość: Krzysztof

    Oceniono 3 razy 1

    Czyli teraz będzie la scala czyli kura na drabinie (niezła nazwa dla samochodu) ;)

  • Arek Marek

    Oceniono 1 raz 1

    Totalnie nie przemyslany artykół.
    Miejskie auto skody. Czyli kompakt mierzacy 4,36 czyli ok 12 cm dłuzszy id Golfa.

    To Fabia czym jest ?
    A Citigo to microauto ?

    Skala swietnie wypelnia luke w koncernie Vw.
    O ile Rapid byl minimalnie wiekszy id Fabii to nie byl kompaktem. I byl technologicznie zacofany. Brak systemiw bezpieczenstwa i wspomagania.
    Skala bedzie wg skody prawie tak przestronna jak Octavia 3, czyli szerokosc wnetrza jak Golf 7.

    Ale golfowi nie zagrozi. Wypelni luke bo Golf 8 technologicznie wyprzedzi Skale i z cena ok 70-120 tys zl bedzie drogi.
    Tu na pomoc przyjdzie skala, to taki Golf 7 ale tandetniejszy. Zapewne doposazony nie przrkroczy 80-90 tys zl.

    Do tego w 2019 nowa Octavia. Wiejsza i znow pewnie z 20 tys zl drizsza w analigicznej wersji niz Scala

  • hansolo88

    0

    Mogą czarować, ale na koniec z kapelusza i tak wyskoczy Helmut...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX