Nowe Audi R8 - czas na lekkie zmiany

Trzy lata po debiucie Audi R8 drugiej generacji zosta³o poddane liftingowi. Sportowe coupe Z Ingolstadt nabra³o charakteru, a do tego jest mocniejsze i lepiej wyposa¿one. Czy to wystarczy w walce z konkurentami?

Audi R8 ma swoje stałe grono fanów, ale producent postanowił odświeżyć zainteresowanie tym modelem decydując się na face-lifting. Na pierwszy rzut oka zmian nie było dużo. Przednia część nadwozia otrzymała nową osłonę chłodnicy oraz zderzak z ostrzejszymi kształtami, który wygląda agresywnie. Producent będzie oferować trzy pakiety obejmujące indywidualizację przedniego spliterra, nakładek na progi  i dyfuzora.

W ramach face-liftingu dołożono nowe lakiery nadwozia: szary Kemora Grey i niebieski Ascari Blue. Nowe lakiery łączą się z elementami wykończonymi błyszczącą czernią. Oprócz tego trzyczęściową osłonę silnika można zamówić w wykończeniu z włókna węglowego.

Audi R8 2018Audi R8 2018 fot. Audi

W kabinie pojawiła się nowa kolorystyka - klienci mogą wybierać czerń z niebieskimi przeszyciami, szarość albo brąż. W topowej wersji wyposażenia znajdziemy alcantarę, włókno węglowe oraz skórę. Cyfrowe wskaźniki i rozbudowany system multimedialny będą dostępne w standardzie.

Za plecami kierowcy pracuje nadal silnik V10 o pojemności 5,2 litra. Jednostka rozwija 570 KM maksymalnej mocy i 550 Nm momentu obrotowego. Całość trafia na cztery koła. Sportowy model rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy. Prędkość maksymalna to 324 km/h. Mocniejsze wydanie Performance oferuje 620 KM, 580 Nm, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,1 sekundy oraz prędkość maksymalną 331 km/h.

Audi R8 2018Audi R8 2018 fot. Audi

Inżynierowie Audi zmodyfikowali zawieszenie i układ kierowniczy, a także usprawnili działanie systemu kontroli trakcji. Układ hamulcowy jest teraz wydajniejszy - hamowanie ze 100 km/h jest o 1,5 metra krótsze. Klienci mogą również zamawiać opcjonalne, ceramiczne tarcze hamulcowe w zestawie z 20-calowymi felgami.

Odświeżone Audi R8 zadebiutuje na początku przyszłego roku. Polskie ceny nie są jeszcze znane.

Wiêcej o:
Copyright © Agora SA