Tylko 1 na 4 Polaków wykupuje autocasco - "kierowcy głównie kierują się kryterium ceny"

Najnowsze dane Komisji Nadzoru Finansowego mówią, że zaledwie 27 proc. pojazdów w Polsce jest objętych polisą autocasco. Mamy kilka ważnych rad dla kierowców, którzy zamierzają dokupić takie ubezpieczenie.

Ubezpieczenie autocasco jest bardzo przydatne dla posiadaczy nowych samochodów, ale według danych KNG tylko 3,5 mln pojazdów w Polsce jest ubezpieczonych w ten sposób. Kierowcy nie decydują się na autocasco głównie ze względu na wysokie ceny i złe doświadczenia związane z zakupem nieodpowiedniej polisy.

Warto mieć świadomość, że istnieje kilka rodzajów polis, które różnią się ceną oraz zakresem odpowiedzialności. Dlatego przed podpisaniem umowy warto porównać ofertę kilku towarzystw ubezpieczeniowych i wybrać tą, która będzie najlepiej dopasowana do potrzeb kierowcy, zarówno pod względem zakresu jak i ceny.

Kierowcy głównie kierują się kryterium ceny, a wysokość składki w zależnośic od oferty może się różnić nawet o kilkaset złotych. Taka rozbieżność jest związana z wieloma czynnikami. Wybierając polisę warto zwrócić uwagę na takie kwestie, jak rodzaj części używanych do naprawy pojazdu czy wkład własny w likwidacji szkód.

– Wbrew powszechnej opinii, polisa autocasco jest produktem dość skomplikowanym, występującym w wielu wariantach, stąd też różnice cenowe. Jeżeli zatem chcemy, żeby serwis wykonujący naprawę samochodów używał jedynie elementów oryginalnych, sygnowanych logo producenta pojazdu, to będziemy musieli wybrać droższą opcję. Jeśli natomiast zależy nam na niższych składkach, możemy np. zdecydować się na udział własny, polegający na wyrażeniu zgody na pokrycie części kosztów związanych z naprawą ewentualnej szkody. Przed decyzją o zakupie polisy AC warto więc zastanowić się, jakie elementy są dla nas najważniejsze i pod tym kątem porównać oferty towarzystw ubezpieczeniowych – mówi Piotr Bartos, Country Manager Insly w Polsce.  

Eksperci radzą, żeby podczas zakupu zwrócić uwagę na następujące elementy:

  • Udział własny i franszyzę redukcyjną (czy wymagana jest zgoda na samodzielne pokrycie części kosztów związanych z naprawą pojazdu)
  • Rodzaj używanych w naprawie części (czy można wybrać opcję ubezpieczenia, które pokrywa koszt oryginalnych części, sygnowanych logo producenta pojazdu)
  • Miejsce ewentualnej naprawy (czy można dokonywać napraw w warsztatach niezależnych, spoza listy serwisów partnerskich)
  • Dodatki (czy polisa zakłada pomoc assistance i w jakim zakresie oraz czy zawiera np. dodatkowe ubezpieczenie szyb)

Na polskich drogach ginie najwięcej osób w Europie. Dlaczego? Między innymi dlatego, że nie potrafimy jeździć

Więcej o:
Komentarze (2)
Tylko 1 na 4 Polaków wykupuje autocasco - "kierowcy głównie kierują się kryterium ceny"
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • liczbynieklamia

    0

    1. Ubezpieczyciele nie chcą ubezpieczać większości samochodów, którymi jeżdżą Polacy, głównie ze względu na wiek.
    2. Nawet jeżeli chcą, to przy niskich wartościach aut koszt ubezpieczenia jest stosunkowo bardzo wysoki.
    3. Nawet jeżeli ktoś już kupi AC, to przy pierwszej szkodzie ubezpieczyciel próbuje go na przyszłość wyleczyć z tego typu ekstrawaganckich pomysłów, proponując wycenę szkody na poziomie 10% jej wartości.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX