Sprzedaż samochodów w Europie - najpopularniejsze marki. Duże zmiany

Wprowadzenie nowego cyklu homologacyjnego WLTP mocno namieszało w najnowszym rankingu najpopularniejszych marek na rynku europejskim. Tym razem to Opel otwiera zestawienie samochodów osobowych.

Europejskie stowarzyszenie branży motoryzacyjnej ACEA dostarczyło najnowsze dane dotyczące sprzedaży nowych samochodów osobowych w Europie. We wrześniu nastąpiły spore przetasowania w rankingu za sprawą nowej homologacji WLTP. W pierwszej trójce pojawiły się aż dwie marki z segmentu premium, Volkswagen zamknął pierwszą piątkę, a Skoda nie załapała się nawet do pierwszej dziesiątki.

Na Starym Kontynencie zarejestrowano we wrześniu 1 123 184 egzemplarze samochodów osobowych – to spadek aż o 23,4 proc. w porównaniu z poprzednim miesiącem. Dla porównania w sierpniu zarejestrowano o 31,2 proc. więcej samochodów niż w lipcu.

Oto dziesiątka najpopularniejszych marek w Europie:

  1. Opel/Vauxhall: 81 741 egzemplarzy (-11.6%)
  2. BMW: 80 495 (-7,4%)
  3. Mercedes-Benz: 80 399 (-12,1%)
  4. Ford: 79 350 (-13,5%)
  5. Volkswagen: 75 512 (-52,1%)
  6. Peugeot: 72 795 (-4,6%)
  7. Renault: 65 611 (-31,5%)
  8. Toyota: 63 529 (-1,2%)
  9. KIA: 49 602 (+4,3%)
  10. Hyundai: 47 012 (-10,4%)

Źródło: IBRM SAMAR

Na polskich drogach ginie najwięcej osób w Europie. Dlaczego? Między innymi dlatego, że nie potrafimy jeździć

Więcej o:
Komentarze (17)
Sprzedaż samochodów w Europie - najpopularniejsze marki. Duże zmiany
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • bezy2008

    Oceniono 6 razy 6

    Co w tym dziwnego, skoro w sierpniu w panice rejestrowali auta przed wejściem nowych norm?

  • fajny_zajety

    Oceniono 5 razy 3

    Polskich kierowców i tak najbardziej interesują ceny passatów i BMW z rocznika 2001 - 2005. Przy tych modelach mając 15 - 20 tys PLN można zaszaleć.

  • p406_737u

    Oceniono 5 razy 3

    Popatrzcie na wielkość spadków sprzedaży, a nie tylko na miejsce w rankingu: najmniej straciła Toyota, KIA i Peugeot, najwięcej VW, Renault i Ford. Mercedes też dużo stracił .

  • Gość: cyklonb

    Oceniono 2 razy 2

    Jednak widać że w Polsce zaczyna być popularna japońska motoryzacja.

  • dublet

    Oceniono 1 raz -1

    Ktoś z Kancelarii Prezydenta Kaczyńskiego podłożył mu bombę do bagażu. Potem zadzwonił na satelitarny i zdalnie uruchomił zapalnik czasowy. Kto to mógł być?

  • Gość: Mietek

    Oceniono 5 razy -1

    Toyota ma najmniejszy spadek i w ogóle mnie to nie dziwi, bo auta robią naprawdę dobre

  • grygiel_m

    Oceniono 7 razy -3

    Bardzo dobrze, niech sprzedadzą chińczykom, potem będą za miskę ryżu pracować!
    Każde auto ale to każde auto w Polsce z dosyć dobrym wyposażeniem 90.000-100.000 zł za MAŁE AUTO! SZOK! NIE SE WSADZĄ W BUTY TE AUTA!
    WOLĘ starego gruchota mojego octavię II- 10 letnią jeszcze 10 lat przeleci bez awaryjnie, a masz już 280.000 przebiegu prawdziwego nie kręconego diesla z niemiec.
    NAjwyżej mogę kupić koreańczyka, który jest tańszy jeszcze o 15-20k.

  • polsilver100

    Oceniono 9 razy -3

    Powiem tak:inni wcale nie jeżdżą lepiej a oznakowanie polskich dróg jest fatalne. W Niemczech zjazd z autostrady jest oznakowany potężnymi tablicami i potem jeszcze małymi, unad jest oznakowany jak w Niemczech zjazd do pisuaru. Obowiązuje też zakaz wyprzedzania na autostradzie z prawej strony, obojętnie ile padó ta ma. Do tego dochodzi gorzała i sarmacja fantazja

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX