Drogowcy nie czekali na polityków. Oddali kolejny odcinek drogi S3

W poniedziałek oddano do użytku fragment trasy S3 o długości 36 km, prowadzący od węzła Legnica Południe do węzła Bolków. Co ciekawe, drogowcy wyrobili się tuż przed wyborami.

Budowę trasy S3 od węzła Legnica Południe do węzła Bolków podzielono na dwa odcinki. Pierwszy o długości prawie 20 km zrealizowało konsorcjum firm Eurovia Polska i Warbud. Wartość tej inwestycji to ponad 295 mln zł. Z kolei drugi odcinek biegnący od węzła Bolków (16 km długości) wykonała firma Mota-Engil Central Europe. Wartość inwestycji to ponad 322 mln zł.

Realizacja fragmentu drogi ekspresowej S3 od węzła Legnica Południe aż po granicę państwa przy węźle Lubawka jest współfinansowana przez Unię Europejską ze środków funduszu spójność, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Wartość całkowita projektu to ok. 3,96 mld zł, ale z unijnych środków dołożono ok. 1,89 mld zł.

Odcinek oddany do ruchu w poniedziałek ma cztery nowe węzły drogowe: Jawor Północ, Jawor Wschód, Jawor Południe i Bolków. Trasa ma dwa pasy w każdą stronę. Droga ekspresowa S3 łączy wybrzeże Polski z paneuropejskimi korytarzami transportowymi - od zespołu portów morskich Świnoujście-Szczecin, wzdłuż zachodniej granicy kraju, przez ośrodki miejskie Gorzowa Wlkp. i Zielonej Góry, Zagłębie Miedziowe (Głogów, Lubin, Polkowice, Legnica) aż do południowej granicy z Czechami.

W tej chwili na Dolnym Śląsku powstaje jeszcze fragment drogi S3, który łączy węzeł Lubin Północ z węzłem Kaźmierzów. W środę zostanie podpisana umowa na budowę ostatniego fragmentu trasy, prowadząca z Bolkowa do granicy z Czechami w Lubawce.

Więcej o:
Copyright © Agora SA