Toyota - japoński producent aut wśród najcenniejszych marek

Po raz kolejny Toyota trafiła na najwyższe miejsce wśród marek motoryzacyjnych w najnowszym rankingu firmy Interbrand. W zestawieniu stu najlepszych marek w tym roku zadebiutowało Subaru, a z grona odpadła Tesla.

Najnowszy raport Best Global Brands od firmy Interbrand przedstawia najbardziej wartościowe marki na świecie. Nie zabrakło w nim kilku producentów samochodów, wśród których prym wiedzie Toyota. Wartość japońskiego producenta oszacowano na 53,4 mld dolarów – czyli o 6 proc. więcej niż rok temu. Na podium znalazły takie firmy jak Mercedes – 48,6 mld dolarów (+2 proc.) i BMW – 41 mld (-1 proc.). W zestawieniu 100 najlepszych marek zadebiutowało Subaru wycenione na 4,2 mld dolarów. W tegorocznym zestawieniu zabrakło amerykańskiej Tesli.

10 najcenniejszych marek świata (wartość w mld dolarów):

  1. Apple – 214,5
  2. Google – 155,5
  3. Amazon – 100,8
  4. Microsoft – 92,7
  5. Coca-Cola – 66,3
  6. Samsung – 59,9
  7. Toyota – 53,4
  8. Mercedes – 48,6
  9. Facebook - 45,2
  10. McDonald ’s – 43,4

Najcenniejsze marki motoryzacyjne (miejsce w zestawieniu TOP 100)

  1. Toyota – 53,4 (#7) *   
  2. Mercedes – 48,6 (#8)
  3. BMW – 41 (#13)
  4. Honda –23,7 (#20)
  5. Ford – 14 (#35)
  6. Hyundai – 13,5 (#36)
  7. Nissan - 12,21 (#40)
  8. Volkswagen - 12,2 (#41)
  9. Audi - 12,19 (#42)
  10. Porsche - 10,7 (#52)
  11. KIA – 6,9 (#71)
  12. Land Rover – 6,2 (#78)
  13. Ferrari  - 5,8 (#80)
  14. Mini - 5,3 (#90)
  15. Harley-Davidson – 5,2 (# 93)
  16. Subaru - 4,2 (#100)
Więcej o:
Copyright © Agora SA