Hyundai i40 po lekkim lifcie - akcja aktualizacja i nowy silnik Diesla

Filip Trusz
Hyundai i40 wjedzie w nowy rok z pakietem drobnych poprawek, które unowocześnią i odświeżą koreański model klasy średniej. Największą nowością jest jednak nowy silnik Diesla pod maską o pojemności 1.6 l.

Nowy Hyundai i40 to liftingowa klasyka gatunku. Koreańczycy lekko odświeżyli wygląd auta, a najważniejszą stylistyczną nowością jest charakterystyczny dla nowych modeli producenta kaskadowy grill. Na liście opcji pojawią się także nowe, 18-calowe felgi.

W środku drobne porządki i dwie nowe wersji kolorystyczne tapicerki - czerwona i mieszanka czerni oraz szarego. Zaktualizowano także listę systemów bezpieczeństwa. System FCA (Forward Collision-Avoidance Assist) ostrzega kierowcę o możliwości kolizji z przodu, a w przypadku braku jego reakcji samodzielnie rozpocznie awaryjne hamowanie.

Hyundai i40 2018Hyundai i40 2018 fot. Hyundai

Pod maskę nowego Hyundaia i40 trafi 1,6-litrowy silnik wysokoprężny z nowej rodziny Smartstream. Hyundai obiecuje, że nowy motor zapewni niższe spalanie przy lepszych osiągach. Dostępny będzie w dwóch różnych wersjach:

  • 115 KM i 280 Nm

Słabsza wersja łączona jest z manualną, 6-biegową skrzynią. Deklarowane zużycie paliwa to 4,6-4,3 l/100 km (NEDC).

  • 136 KM i 320 Nm

Oprócz ręcznej skrzyni będzie dostępny także dwusprzęgłowy, siedmiobiegowy automat. Deklarowane zużycie to 4,7-4,3 l/100 km.

Na polskich drogach ginie najwięcej osób w Europie. Dlaczego? Między innymi dlatego, że nie potrafimy jeździć

Więcej o: