Opinie Moto.pl: Ford Fiesta ST-Line 1.0 140 KM - auto z charakterem

Tomasz Korniejew
Żeby cieszyć się emocjonującą jazdą nie trzeba od razu sięgać po najmocniejsze wersje poszczególnych modeli samochodów. Warto zwrócić uwagę na dużo od nich tańsze odmiany usportowione. Takie jak 140 konna Fiesta ST-Line.

Oprócz zmienionych zderzaków, listw progowych, czy kraty wlotu powietrza, Ford Fiesta w specyfikacji ST-Line wyróżnia się m.in. 17 calowymi obręczami kół ze stopów lekkich oraz sportowym zawieszeniem.

We wnętrzu znajdziemy m.in. wygodne, mocniej wyprofilowane fotele, grubą, spłaszczoną u dołu kierownicę oraz dodające sportowego klimatu ciemną podsufitkę i nakładki na pedały ze stali nierdzewnej.

I choć ST-Line występuje, jako wersja wyposażeniowa, którą można zestawić nawet z silnikiem benzynowym 1,1 l/85 KM, w konfiguracji z jednostką 1.0 EcoBoost o mocy 140 KM może być tańszą alternatywą dla 200 konnego modelu ST2.

Ford Fiesta ST LineFord Fiesta ST Line fot. Ford

Opinie Moto.pl: Ford Fiesta ST-Line 1.0 140 KM – substytut ST2?

Oczywiście Ford Fiesta ST2 to klasa sama w sobie. Samochód który osiągami (przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 6,5 s, V-max: 232 km/h) znacznie przewyższa 140 konną odmianę ST-line (przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 9 s, V-max: 202 km/h), niemniej słabsza wersja Fiesty bardzo pozytywnie zaskakuje w kwestii dostarczania frajdy z jazdy.

Każdy kierowca ze sportową żyłką odnajdzie wiele przyjemności z prowadzenia 140 konnego Forda, zwłaszcza na krętych odcinkach, na których doceni znikomą podsterowność pojazdu i małe przechyły nadwozia.

Co ciekawe, zwinność auta idzie w parze z efektywnością tłumienia nierówności, bo choć zawieszenie zostało zestrojone sztywno, to jednak wszelkie niedoskonałości nawierzchni tłumione są w sposób nie obniżający znacznie komfortu.

Przeczytaj także: Nowy Ford Focus ST - pierwsze szczegóły

Do pełni szczęścia brakowało mi jedynie lepszej dynamiki rozpędzania poniżej 2000 obr./min. oraz krótszego skoku lewarka precyzyjnej, manualnej skrzyni biegów.

Cieszy fakt, że auto jest stabilne podczas szybkiej jazdy po autostradzie i nie ma tendencji do „myszkowania” po drodze.

Zużycie paliwa? To zależy

Cechą charakterystyczną małych turbodoładowanych jednostek napędowych jest to, że podczas spokojnej jazdy są w stanie zużyć niewiele paliwa, ale w przypadku, gdy kierowca chętniej „wkręca” silnik na wyższe obroty, „spalanie” znacznie wzrasta.

Podobnie jest w tym przypadku. Podczas jazdy w trasie Fiesta zużywa nawet poniżej 6 l benzyny na 100 km. Z kolei podczas przejażdżek w ruchu miejskim auto zużywało około 8 l na 100 km. Jeżeli kierowcę poniesie trochę fantazja, łatwo wynik zużycia paliwa zwiększyć o 3 l na 100 km.

Ford Fiesta ST-Line 1.0 140 KM – dane techniczne

Silnik: Benzynowy, turbo, R3, poj. 998 cm3
Moc: 140 KM przy 6000 obr./min.
Moment obr.: 180 Nm od 1500 obr./min.
Skrzynia biegów: manualna, 6b
Wymiary (dł./szer./wys.): 406,5/146,6/173,5 cm
Pojemność bagażnika: 292/1093 litrów
Rozstaw osi: 249 cm
0-100 km/h: 9 s
Prędkość maksymalna: 202 km/h
Zużycie paliwa: 4,5 l/100 km (średnie, dane producenta)
Cena od: 70 800 zł (64 570 zł) w promocji

Na polskich drogach ginie najwięcej osób w Europie. Dlaczego? Między innymi dlatego, że nie potrafimy jeździć

Więcej o:
Copyright © Agora SA