Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR opublikował ciekawe dane dotyczące rejestracji nowych samochodów na niemieckim rynku. We wrześniu tego roku w Niemczech zarejestrowano tylko 200 100 aut, co jest wynikiem niższym aż o 30,5 proc. w porównaniu z wrześniem 2017 r.
Wszystko oczywiście przez nową procedurę pomiaru zużycia paliwa i emisji WLTP. Jej wpływ na motoryzacyjny rynek i zamieszanie, jakie wywołała dokładnie opisaliśmy w tym miejscu:
We wrześniu WLTP najbardziej uderzyło w Volkswagena, który jest na niemieckim rynku niekwestionowanym liderem. Jednak we wrześniu marka z Wolfsburga uplasowała się dopiero na 4. miejscu, ponieważ zanotowała prawie 62-procentowy spadek rejestracji.
Na pierwszym miejscu znalazło się BMW z bardzo małym spadkiem sprzedaży. Z pierwszej dziesiątki swoje notowania poprawiła tylko Mazda.
Źródło: IBRM SAMAR