WLTP miesza także w Niemczech - potężny spadek rejestracji i Volkswagen poza podium

Filip Trusz
Nowa norma WLTP namieszała w Europie. Niedawno pisaliśmy o sytuacji w Polsce, okazuje się, że podobne zawirowania przeżywa także największy rynek w Europie.

Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR opublikował ciekawe dane dotyczące rejestracji nowych samochodów na niemieckim rynku. We wrześniu tego roku w Niemczech zarejestrowano tylko 200 100 aut, co jest wynikiem niższym aż o 30,5 proc. w porównaniu z wrześniem 2017 r.

Wszystko oczywiście przez nową procedurę pomiaru zużycia paliwa i emisji WLTP. Jej wpływ na motoryzacyjny rynek i zamieszanie, jakie wywołała dokładnie opisaliśmy w tym miejscu:

We wrześniu WLTP najbardziej uderzyło w Volkswagena, który jest na niemieckim rynku niekwestionowanym liderem. Jednak we wrześniu marka z Wolfsburga uplasowała się dopiero na 4. miejscu, ponieważ zanotowała prawie 62-procentowy spadek rejestracji.

Na pierwszym miejscu znalazło się BMW z bardzo małym spadkiem sprzedaży. Z pierwszej dziesiątki swoje notowania poprawiła tylko Mazda.

Niemieckie Top10 we wrześniu 2018 r.:

  1. BMW: 24 524 sztuki (-1,2 proc.)
  2. Mercedes: 22 379 (-20,5 proc.)
  3. Opel: 20 337 (-6,6 proc.)
  4. Volkswagen: 20 278 (-61,9 proc.)
  5. Ford: 15 006 (-17,2 proc.)
  6. Skoda: 10 981 (-43,6 proc.)
  7. Hyundai: 8 584 (-21,2 proc.)
  8. Mazda: 7 010 (+1,8 proc.)
  9. Toyota: 6 982 (-6,3 proc.)
  10. Fiat: 5 622 (-12,3 proc.)

Źródło: IBRM SAMAR

Na polskich drogach ginie najwięcej osób w Europie. Dlaczego? Między innymi dlatego, że nie potrafimy jeździć

Więcej o:
Copyright © Agora SA